МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Active Vocabulary
2. Answer the following questions: 1. What items are included in the programming? 2. What decisions must the programmer take choosing a preferable method of solving a large problem on the computer? 3. Does the programmer make all his decisions at once? 4. What does the programmer begin with? 5. What does the term “a system flowchart” mean? 6. What are the essential steps in the computer program? 7. Who translates each block of the flowchart into one or more instructions for the computer? 8. What is the reason for using an operating system? 9. What characteristics of core-storage and input-output devices allow for multiprogramming? 10. What does “multiprogramming” mean? 11. What are the procedures of multiprogramming the supervisor provides? 12. What is the most difficult part of programming?
3. Reconstruct the text into a dialogue. The main rules governing a conversation in English: The person who asks questions in a conversation usually controls it. Personal questions should be expressed tactfully. Add new phrases to the previous ones: Let’s be realistic about this plan/suggestion, etc. I / we / you have got to think of other sides of this problem as well. I think it would be reasonable/well-grounded/good etc. if we discussed your suggestion in detail. That’s completely irrelevant/off the point. We’re talking about another problem. Perhaps we could go back to the main point. Could you stick to the subject/point, please? That’s very interesting, but I don’t think it’s really to the point. 4. Annotate the text in English. Use the phrases: I.
II.
III.
5. Read the statements and develop the idea further. Use the given phrases: There is one more point to be noted… Moreover… I might as well add that… More than that… Bearing in mind… In this connection one more aspect is interesting to mention… – A single error in one instruction invalidates the entire code. – Programming is an exacting technique, requiring attention to details without loosing sight of the overall plan. – Programming covers all activities from the start of the job up to the end and including flowcharting. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|