II. Vocabulary Comprehension
1. Learn the words and word-combinations to comprehend the text:
construction
| будівництво
| ~ industry
| будівельна промисловість
| ~ work
| будівельні роботи
| maintenance
| догляд, ремонт (поточний)
| permanent
| постійний, довгочасний
| highway
| шосе, автострада
| water-supply system
| система водопостачання
| heating ~
| ~ опалення
| civil engineering
| цивільне будівництво
| to deal with
| мати справу з …
| structure
| споруда
| wooden ~
| дерев’яна ~
| stone ~
| кам’яна ~
| concrete ~
| бетонна ~
| reinforced concrete ~
| залізобетонна ~
| steel ~
| сталева ~
| block ~
| блочна ~
| building
| споруда, будівля
| residential ~
| житлова ~
| public ~
| громадська ~
| rural ~
| сільська ~
| industrial ~
| промислова ~
| hydro technical ~
| гідротехнічна ~
| to last
| тривати
| to carry out
| здійснювати
| assembly-line principle
| принцип монтажу (конвеєр)
| qualified workers
| кваліфіковані робітники
| 2. Read the following international words and give their Ukrainian equivalents:
economy, construction, structure, permanent, system, civil, technical, material, community, station, irrigation, drainage, protect.
III. Reading Comprehension
1. Skim the text. Define its general subject and the subject of each paragraph. Use the following phrases:
The text is about…
The subject of the text is…
There are…paragraphs in it.
The first (second, third, etc.) paragraph deals with (considers…, describes…, informs…).
2. Skim the text and answer the following questions:
1. What branch of industry does the text deal with?
2. Does the text consider what civil engineering deal with?
3. Is the classification of structures presented?
4. Are modern industrial methods mentioned?
3. Read the text:
Читайте також: - ACTIVE VOCABULARY
- Active Vocabulary
- Active Vocabulary
- Active Vocabulary
- Active Vocabulary
- Active Vocabulary
- ACTIVE VOCABULARY
- Active Vocabulary
- ACTIVE VOCABULARY
- ACTIVE VOCABULARY
- ACTIVE VOCABULARY
- ACTIVE VOCABULARY
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|