МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Що і як вивчає географіяВиникнення географії. У давні часи люди не вміли пояснювати явища природи, а тим більше – зв’язки між ними. Вони не могли зрозуміти, як виникає легкий і сильний вітер, чому гримить грім і блискає блискавка, чому на морі іноді здіймаються велетенські хвилі, а земля здригається землетрусами, чому ростуть і в’януть рослини. Щоб пояснити подібні явища люди придумали різних богів. Кожний з них відав своїм “царством”: небом, лісами, річками, морями. Матір’ю всіх богів, яка породила небо, море і гори, стародавні греки вважали богиню Землі – Гею. Саме тому давньогрецький учений Ератосфен ще у ІІІ ст. до нашої ери, приступаючи до вивчення Землі, назвав своє заняття – географія. В цьому слові він з’єднав ім’я богині Землі зі словом “графо” – пишу. Отже, слово “географія” можна перекласти як “землеопис”. З того часу вивчення Землі або її частин стали називати географією. Тому географію вважають наукою стародавньою, оскільки виникла вона понад 2 500 років тому. Сучасна географія.Нині географія – це наука, яка вивчає і пояснює розподіл явищ у просторі – на Землі, материках, певних країнах чи населених пунктах. Вона шукає відповіді на запитання “де?” і “чому?” (тобто, чому явища трапляються там, де вони трапляються?). Географія також розкриває зв’язки між світом людини і світом природи. Вона роз’яснює, як краще використовувати багатства природи; що робити, щоб природа не збідніла, щоб не зникли ліси, не зміліли річки, не втратили родючості ґрунти. Сучасна географія розгалузилася і перетворилася на систему наук. У ній виокремлюють фізичну географію та економічну і соціальну географію. Фізична географія вивчає природу Землі (з грецької “фізис” – природа). Соціальна й економічна географія вивчає населення і його господарську діяльність (тобто Землю як оселю людства). Кожна з цих основних гілок географії підрозділяється в свою чергу на окремі науки. Отже, географія – це система наук, які вивчають різноманітність природи Землі, розташування населення і його господарську діяльність, взаємодію природи і людства. Джерела географічних знань.Окрім підручника, джерелами інформації слугують географічні довідники і енциклопедії, карти і атласи. Насичені інформацією географічні журнали і газети. Багато нового, корисного і цікавого можна дізнатися з радіо- і телепередач: прогнози погоди, повідомлення про стихійні явища, природні дивовижі, культуру населення різних країн тощо. Нині для отримання необхідних географічних знань користуються послугами Інтернету – всесвітньої комп’ютерної мережі. За її допомогою можна за лічені хвилини обмінюватися географічною інформацією – картографічною, текстовою, відео, звуковою. Методи географічних досліджень.Щоб здобути географічні відомості та знання користуються різними методами досліджень. Найдавнішим є описовий метод дослідження. Він полягає в описі об’єкта (де розташований, як змінювався з часом, як впливає на інші об’єкти тощо). Опис виконується на основі спостережень за явищами і процесами. Цей метод і нині є одним з основних. Давнім є й експедиційний метод. Слово “експедиція” означає “похід”. Експедиція – це відрядження групи людей для дослідження певних об’єктів чи явищ. Матеріал, зібраний в експедиціях, утворює основу географії. Спираючись на нього, наука розвивається. Історичний метод дає змогу з’ясувати, як виникли і розвивалися в часі об’єкти й явища. Літературний метод полягає у вивченні літератури – всього, що вже написано з даної теми. Картографічний метод дослідження полягає у визначенні місцезнаходження об’єктів і нанесення їх на карту. Вміло читаючи географічні карти, дослідник може отримати багато необхідної інформації. До нових методів належать аерокосмічний – вивчення поверхні Землі за знімками з літаків і космічних апаратів. За допомогою методу моделювання, використовуючи комп’ютерну техніку, передбачають зміни в навколишньому середовищі. Запитання і завдання 1. Що означає слово “географія»? 2. Що вивчає сучасна географія? 3. Розкажіть, яку інформацію можна дістати з географічних карт? 4. За допомогою Інтернету дізнайтеся більше про картографічний метод дослідження. Читайте також:
|
||||||||
|