Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ідеї народності та природовідповідності Григорія Сковороди.

З літопису за Лаврентіївським списком, т. І, вид. Археографічної комісії.

Григорій Савич Сковорода (1722—1794)

Великий просвітитель й захисник українського народу, філософ і поет, автор «Симфонії про народ» Г. Сковорода виступає з обгрунтуванням ідей народності та природовідповідності (спорід­неності) у вихованні та освіті загалом. У своїх поетичних творах, поемах, байках він учить народ, як жити, працювати, виховувати дітей, ураховуючи їхні природні та індивідуальні здібності.

Г. Сковорода виступав з різкою критикою на адресу представників заможних класів, у родинах яких дітей виховували найняті вихователі, що надавали їм штучну освіту, не готуючи до справжнього життя («Вдячний Єродій», «Зозуля та Косик» та ін.). Г. Сковорода увійшов до історії вітчизняної педагогіки як один із перших народних учителів, засновників гуманістичної та демократичної педагогіки.

Засновником вітчизняної педагогічної теорії, ідей народності у ви­хованні є Григорій Савич Сковорода український філософ, просвітитель, поет, народний захисник. У своїх поетичних творах, поемах, байках він дає поради батькам, як ставитися до своїх дітей, як навчати їх працювати, обстоювати свої права. Г. Сковороді нале­жить обґрунтування принципів народності у вихованні, природовідпо-відності (спорідненості). Він закликає вивчати природу дитини, спи­ратися у навчанні на її вікові та індивідуальні особливості. Г. Сково­рода увійшов в історію української педагогіки як перший народний учитель.

Протягом XIX ст. проблемам початкового виховання в Україні приділялася особливо велика увага. З розвитком капіталістичного ви­робництва, залученням жінок до виробничої праці постало питання створення громадських форм початкового виховання. Так, у 60-х ро­ках XIX ст. у Києві, Харкові та інших містах України було створено перші дитячі садки — заклади для дітей трудящих та окремі приватні дошкільні заклади для дітей із заможних родин. Зазвичай ці заклади відкривали освічені жінки, які прагнули знайти своє покликання у суспільно корисній праці. Згодом було створено Київське товариство народних дитячих садків під керівництвом Н. Д. Лубенець, яке коор­динувало громадське дошкільне виховання, розробляло перші програ­ми роботи з дітьми, а вже на початку XX ст. здійснювало підготовку педагогічних кадрів.

 

ВДЯЧНИЙ ЄРОДІЙ

...Сплів я цього 1787 року маленьку плетінку або кошик під на­звою «Вдячний Єродій».

...Єродії... подібні до журавлів, але більш світле пір'я і коралевий або світло-червоний ніс. Непримиренні вороги змій і буфонів, тобто отруйних жаб. Ім'я це (Єродіос) є еллінське, означає боголюбний, інакше зветься пеларгос і єрогас, по-римськи — кіконій, польськи — боцян, українськи— гайстер. Цей птах освятився в богословських зга­дуваннях з-за своєї вдячності, прозорливості і людинолюбства... Вони годують і носять батьків, найбільше ж престарілих. Кубляться на бу­динках, кирхах, на їх шпилях і на флюгерах, тобто горницях, пірамі­дах, теремах вільно, вільно.

БАЙКИ ХАРКІВСЬКІ


Читайте також:

  1. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  2. Екзистенціально-антропологічні начала осягнення культури «філософії серця» Г.Сковороди.
  3. Етапи формування української народності
  4. З літопису Григорія Грабянки
  5. З літопису Григорія Грабянки
  6. Літопис гадяцького полковника Григорія Грабянки
  7. Питання 4. Розвиток етичної думки в Україні і зокрема специфічні риси вчення Г.С. Сковороди.
  8. Принцип народності виховання
  9. Філософія Григорія Сковороди
  10. Філософія Григорія Сковороди.
  11. Філософська концепція Григорія Сковороди




Переглядів: 1583

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повчання Володимира Мономаха дітям | Люб'язний приятелю!

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.