МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Державне казначейство УкраїниПерш ніж звернутися до сучасних проблем функціонування інституту казначейства, доцільно розглянути історичні аспекти його виникнення та розвитку. Існує думка, що термін "казначейство" походить від поняття "скарбниця", що вперекладі: - з тюркського означає сукупність фінансових ресурсів дер - з англійської - "казначейство" (те Тгеанигу) - це скарб, цін Дві тисячі років тому вІндії була написана робота про гроші під назвою "Арташастрі". У ній наведено тлумачення скарбниці як багатства держави, до якого, крім детально перелічених доходів, нключалося золото, дорогоцінні камені і метали, а також усі види сільськогосподарської продукції. У роботі відзначалося, що армія і скарбниця - найбільш важливі інструменти влади, тому повинні контролюватися правителем. Історично казначейство виконувало кілька задач: - збереження багатства країни; - карбування монет під королівським наглядом; - було місцем нагромадження платежів держави і здійснення - ведення записів усіх операцій. Згодом функції казначейства змінювалися: 1) у зв'язку з появою центральних банків функцію карбуван 2) одержання і видачу платежів стали виконувати банки. - історичними і культурними факторами; - економічною ситуацією; - розподілом повноважень між різними державними устано- На Русі саме розвиток фінансових відносин у 18 столітті сприявпояві вищих фінансових установ, що мали назву „прика-ш". Ця система управління була заснована на дорученнях певній особі вести справи. Головний суддя, що сидів в „приказі" особис-іо приймав рішення, що не сприяло розвитку зацікавленості в державних справах. Тому виникла необхідність здіснення реформи шляхом заміни системи особистих доручень на систему держані і их установ. Наприкінці 18 століття Петром І були засновані колегії, як ВИДдержавної установи, за напрямами управління народним господарством. Кожний член колегії мав право голосу, всі питання мпрішувалися колегіально. Питання фінансів вирішувалися камер-колегією відповідно до законодавчого акту „Установа і регламент камер-колегії",що був підписаний Петром І. Камер-колегія стала першиморганом управління та контролю над доходами держави, прообразом сучасного Міністерства фінансів. Але завдання, що вирішувала камер-колегія, були занадто вузькі, що лишило діяльність цього органу державного значення. У 1785 році камер-колегії були закриті, а для прийому і зберігання грошових коштів країни були створені казенні палати в кожному повіті. В акті „Учреждения о іуберніях" казенна палата була представлена як департамент, основними задачами якого були: - збір доходів та забезпечення їх збереженості; - складання звітів про доходи кожною губернією і доведення У 1802 році указом імператора Павла були створені міністерства, поряд з посадою державного казначея була заснована і посада Міністра фінансів. У 1821 році імператорським указом був заснований Департамент державного казначейства в складі Міністерства фінансів. Він став основним контролюючим органом та рахівником доходів та видатків держави. Усі зібрані доходи записувались на єдиний рахунок в Державному банку. Департаменту казначейства були підпорядковані місцеві органи - губернські казначейства. У травні 1919 року Департамент державного казначейства був скасований, його функції перейшли до центрального банку. Таким чином, казначейство, як структура управління фінансами нашої держави, не нова. Наявність окремого уповноваженого органу в системі виконавчої влади держави, що відповідає за фінансову політику, закономірний для всіх країн. Зміни в бюджетній системі України, що були спричинені перетвореннями у політичному і економічному житті, перш за все самостійністю і незалежністю нашої держави, сприяли відновленню системи казначейських органів. До середини 1993 року в Україні діяла система виконання бюджету, що перейшла у спадок від Радянського Союзу. Це була банківська система виконання бюджету, розрахована на однорів-неву побудову банківської системи. Дворівнева система передбачала наявність економічно самостійних комерційних банків і Центрального банку, як регулюючого органу, відповідального за грошову емісію. Різке погіршення на початку 90-х років стану економіки України, хронічний дефіцит бюджету г;і існуючий порядок касового виконання бюджету стали причиною гого, що основним джерелом покриття дефіциту бюджету бу- ііі їм грошей. Національний банк України виділяв кошти для покриття державних витрат незалежно від обсягу мобілізованих ресурсів, не виконуючи також вимоги ст. 14 Закону України „Про банки і банківську діяльність", відповідно до якої Національному банку України фінансування дефіциту бюджету забороняється. Важливою задачею для Міністерства фінансів стало отримання права на фінансування витрат. Указом Президента України від 18 червня 1993 року №210/93 „Про порядок виконання Державного бюджету України" та відповідно до тимчасових методичних вказівок „Про порядок касового виконання Державного бюджету України за доходами та видатками", затверджених Мінфіном України і НБУ 28 червня 1993 року, з 1 липня 1993 була введена нова система касового виконання бюджету. Вона передбачала фінансування витрат в межах реальних доходів, а також за рахунок кредитів Національним банком України Міністерству фінансів. Грошові потоки бюджетних коштів рухались по вертикалі: від платників податків через уповноважені комерційні банки, регіональні управління НБУ в Операційне управління НБУ. Фінансування витрат здійснювалося шляхом перерахування коштів розпорядникам бюджетних коштів, тобто кошти здійснювали зворотний рух. Ця система касового виконання бюджету також була недосконалою і неефективною. Для оперативного управління бюджетними коштами необхідно було створення нової структури з налагодженим механізмом виконання державного бюджету. Узагальнюючи вищеназвані факти необхідність у Державному казначействі, як системі органів державної виконавчої влади, була визначена наступними подіями: 1) 3 ліквідацією Державного банку СРСР касове виконання Державного бюджету, тобто управління державними коштами С гали здійснювати безліч комерційних банків, у яких були відкри-і і поточні рахунки Державного бюджету. 2) Державні фінансові ресурси були розкидані на численних 3) Не було чіткої системи використання коштів, управління дженням коштів через банківську систему й ефективне їх використання розпорядниками бюджетних коштів. 27 квітня 1995 року Указом Президента України № 335/95 "Про Державне казначейство України" було утворено Державне казначейство України як система органів державної виконавчої влади, що діє ири Міністерстві фінансів. Постановою Кабінету Міністрів України від 31 липня 1995 року № 590 було затверджене Положення про Державне казначейство. Етапи створення системи Державного казначейства в Україні Розвиток та становлення системи Державного казначейства відбувався поетапно на протязі майже десятиріччя. 1995-1996 роки. Створення організаційної структури органів Державного казначейства як повноправного учасника бюджетного процесу. Здійснюється перерозподіл функцій між банківською і фінансовою системами, галузевими відомствами і міністерствами з подальшим зосередженням цих функцій у Державному казначействі. 1996 рік. Завершення трирівневої побудови органів Державного казначейства, яка включає 664 органи і 6 тисяч працівників. Поступове розширення функцій - участь органів Державного казначейства поряд з банками в операціях обліку доходів бюджету. 1997рік.Початок запровадження казначейського обслуговування державного бюджету за видатками відповідно до Наказу Головного управління Державного казначейства і Міністерства фінансів України N 28 від 21 березня 1997 року „Про впровадження казначейської системи виконання державного бюджету". З 1 квітня 1997 року введено Положення про єдиний казначейський рахунок. Постановою Правління НБУ № 388 від 21 листопада 1997 року прийнятий новий План рахунків бухгалтерського обліку банків України з урахуванням введення казначейської системи обслуговування бюджету. Починаючи з1 червня 1997 року відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 9 травня 1997 року за № 437 і від 10 липня 1998 року за № 1045 фінансування витрат на утримання апарату міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та підвідомчих їморганів . (ійснюєтьсяшляхом оплати рахунків органами Державного каз-начействабезпосередньо накористь суб'єктів господарської дія-ІЬНОСТІ,які надали їм послуги або виконали для них роботи. 1998 рік. Рік завершення переведення наказначейську сис- 1 Ірийнята 24 липня 1998 року Постанова КМУ № 1139 „Про за-чі)іііщодо підвищення ефективності управління коштами Державно-1<1 бюджетуУкраїни", відповідно до якої з 27 липня 1998 року розра-чуііконі документи на здійснення видатків Державного бюджету Українирозпорядниками коштів, які не переведені на казначейські' виконаннякошторисів видатків, подаються до установ банків ПІСЛЯїх попередньої перевірки органами Державного казначейства 1.1 заумови наявності на них відбитку штампа казначея. ()кремо Листом Головного управління Державного казначей-I і ва№ 07-04/332-5446 від 27 липня 1998 року був врегульований порядок касового виконання Державного бюджету розпорядниками коштів, які не переведені на казначейське виконання коштори-(ііі видатків. 1999 рік. Подальше розширення функцій Державного казна- ГііиГ на казначейське обслуговування з 1 вересня переведені Позабюджетнікошти бюджетних установ і організацій, які утримую і ьсяза рахунок державного бюджету. І Іостановою КМУ від 19 квітня 1999 року № 611 внесені до-Ііовненнядо Постанови КМУ №180, відповідно до яких органам Ісржавиого казначейства запропоновано було вивчити протягом 1999року ефективність обслуговування позабюджетних коштів 111VI внесення Кабінетові Міністрів України у разі потреби відпові- иіііч пропозицій. У вересні 1999 року Кабінет Міністрів України і НБУ прийняли Постанову№ 1721 „Про створення внутрішньої платіжної системи її ржавного казначейства". Згідно з цією Постановою з метою ство-I ><і 11 їй умов для більш ефективного управління коштами державного бюджетушляхом консолідації рахунків органів Державного казна-ЧСЙствав Національному банку на базі внутрішньої платіжної системи Державногоказначейства в грудні 1999 - 2000 рр. був запрова- джений пілотний проект функціонування Єдиного казначейського рахунку в Чернігівській області. Проект було профінансовано в сумі 3 млн гривень на закупівлю необхідного комп'ютерного та телекомунікаційного обладнання, програмного забезпечення, засобів захисту інформації, на оплату послуг електронної пошти і системи електронних платежів Національного банку Для розроблення моделі функціонування Єдиного казначейського рахунку на рівні області та застосування внугріщньої платіжної системи Державного казначейства була створена робоча група. Міністерству фінансів, Головному управлінню Державного казначейства було запропоновано до 15 вересня 1999 року створити окремі підрозділи (методології функціонування Єдиного казначейського рахунку, управління грошовими ресурсами, інформаційно-розрахункового забезпечення) для розроблення та забезпечення функціонування внутрішньої платіжної системи Державного казначейства за рахунок коштів резервного фонду Кабінету Міністрів України. Було прийнято рішення про відкриття 28 кореспондентських рахунків, тобто системи Єдиного казначейського рахунку, в кожному з обласних управлінь Державного казначейства та на центральному рівні. Таким чином були обмежені функції органів казначейства на рівні районних відділень. 2000 рік. Закон України „Про Державний бюджет України на 2000 рік" передбачав повне переведення позабюджетних коштів на казначейське обслуговування, що створило необхідні умови для включення позабюджетних коштів у спеціальний фонд державного бюджету. Консолідація всіх коштів Державного бюджету на рахунках казначейства у Національному банку України дала можливість управляти залишком коштів, а саме - розміщати їх на фінансовому ринку. Однак, неможливо було отримувати реальну оперативну інформацію про наявність коштів, тому що виконання місцевих бюджетів не здійснювалося через органи казначейства. У порядку експерименту у Дніпропетровській і Черкаській областях було запроваджено касове виконання місцевих бюджетів через органи Державного казначейства. Ще Постановою № 1721 було запропоновано надати органам Державного казначейства статус учасників системи електронних платежів Національного банку на загальних засадах відповідно до Положення про міжбанківські розрахунки в Україні та право здійснювати через цю систему тільки платежі та міжбанківські розрахунки. Однак через обмеженість фінансових ресурсів комплектація обласних розрахункових центрів була здійснена в мінімально допустимих обсягах У 2000 році органи Державного казначейства залишалися клієнтами Національного банку України. 2001 рік. Рік прийняття Бюджетного кодексу, яким були визначені: - повноваження Державного казначейства з контролю за до - відповідальність за порушення діючого бюджетного зако У 2001 р. фактично змінився статус Державного казначейства: із клієнта банку казначейство стало учасником Системи електронних платежів НБУ, що дало змогу: - значно скоротити терміни проходження платежів(наприклад - прискорити обіг бюджетних коштів; - автоматично відображати у бухгалтерському обліку здійс - складати щоденну оперативну звітність по обліку доходів - забезпечити єдність підходу та достовірність відображення У зв'язку з переходом Державного казначейства до статусу учасника системи електронних платежів виникла потреба в розробці нової системи бухгалтерського обліку та звітності. Наказом Державного казначейства України від 28 листопада 2000 року № 119 було впроваджено Положення про організацію бухгалтерського обліку і звітності. Виконання державного та місцевих бюджетів в органах Державного казначейства України з 2001 року стало здійснюватися відповідно до нового Плану рахунків обліку виконання бюджетів, який був впроваджений у всій системі органів Державного казначейства та фінансових органів країни. На початку 2001 року було запроваджено облік зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах казначейства. Наказ Державного казначейства України № 103 від 19 жовтня 2000 року про затвердження Порядку обліку зобов'язань розпорядників коштів бюджету в органах Державного казначейства мав сприяти здійсненню органами казначейства контролю за прийняттям юридичних та фінансових зобов'язань, забезпеченню якісного планування ресурсного балансу. Наказом Державного казначейства України № 140 від 10 серпня 2001 року був затверджений Порядок виконання державного бюджету за видатками за умови функціонування внутрішньої платіжної системи. У червні 2001 року було завершено входження всієї системи органів Державного казначейства до Системи електронних платежів Національного банку України з виконання державного бюджету за доходами. Цей процес був би неможливий без впровадження розвинутої автоматизованої системи Державного казначейства. Органами казначейства на початку 2001 року використовувалися три програмних продукти, що ускладнювало роботу всієї системи казначейства. Тому було прийнято рішення про використання єдиного програмного продукту АС „Казна", який найповніше забезпечував ефективне функціонування системи. 2002 рік. З 1 січня 2002 року на виконання наказу Міністерства фінансів України № 482 від 29 жовтня 2001 року розпочався процес запровадження казначейського обслуговування місцевих бюджетів. З метою забезпечення виконання Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 року № 2542-ІП, „Основних напрямів бюджетної політики на 2002 рік", схвалених постановою Верховної Ради України від 21 червня 2001 року № 2543-Ш та вищеназваного наказу: - З 1 січня 2002 року була запроваджена система казначейсь - З 1 липня 2002 року - запровадження казначейського об Наказом Державного казначейства України від 04 листопада 2002 року № 205 був затверджений Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів. Це дало змогу: - мати достовірну інформацію про стан доходної частини мі - щоденно перераховувати в автоматичному режимі міжбю- - здійснювати вилучення коштів у Державний бюджет з 91 У 2002 році був завершений процес переходу до Системи електронних платежів Національного банку України за видатками центрального та обласного рівня Державного казначейства через впровадження нового програмного продукту. У цьому ж році в систему органів Державного казначейства України переведено кошти державних цільових фондів: Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування від нещасних випадків навиробництві та професійних захворювань, Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. 2003 рік. Важливий етап в реалізації процесу переведення місцевих бюджетів на казначейське обслуговування за видатками, впровадження процесу казначейського обслуговування більш як 12 тисяч місцевих бюджетів проходило поетапно відповідно до розробленого графіку і було завершено 1 січня 2004 року. Саме Бюджетний кодекс на законодавчому рівні легалізував казначейськеобслуговування бюджетів і розпорядників бюджетних коштів. Для ефективної організації управляння бюджетними ресур-самидержави Державним казначейством було встановлено ліміт іалишківкоштів на обласному рівні. Цей залишок повинен забезпечувати реальну потребу управлінь Державного казначейства у бюджетнихкоштах на наступний день, що дасть змогу безперебійногофінансування запланованих видатків. Кошти, що перевищують встановлений ліміт, після завершення операційного дня ік-|враховуються щоденно на рахунок Державного казначейства України. Таким чином, в процесі розвитку та становлення Державне і і іначействоУкраїни пройшло декілька етапів, в результаті чого: 1) Заснована організаційна структура органів казначейства. 2) Перерозподілені функції між банківською і фінансовою 3) Виконання бюджетів здійснюється відповідно до Єдиного 4) Уся система Державного казначейства увійшла до Систе Реформування казначейської системи - динамічний процес, який залежить від завдань Уряду в питаннях соціально-економічного розвитку держави. Завершився етап впровадження Єдиного казначейського рахунку на центральному рівні казначейства, здійснений шляхом технічного злиття 28 чинних кореспондентських рахунків казначейства в НБУ у консолідований єдиний казначейський рахунок із субкореспондентськими рахунками для кожного обласного управління Державного казначейства. Прийнято багато важливих нормативно-законодавчих актів, які регулюють діяльність органів Державного казначейства на всіх стадіях бюджетного процесу. Впроваджений новий Порядок обслуговування державного бюджету за видатками, затверджений Наказом Державного казначейства України 25 травня 2004 року № 89. 2005 рік. Для забезпечення проведення єдиної збалансованої фінансової політики 20 квітня 2005 року Президент України видав Указ № 676/2005 „Питання Міністерства фінансів України". На виконання цього Указу Кабінет Міністрів України затвердив Постанову № 983 від 24 вересня 2005 року „Про утворення урядового органу державного управління у складі Міністерства фінансів", відповідно до якої Державне казначейство було реорганізоване шляхом його перетворення із системи органів виконавчої влади в урядовий орган державного управління у складі Міністерства фінансів. Така реорганізація дасть змогу підвищити ефективність контролю за реалізацією державної політики центральними органами виконавчої влади. 21 грудня 2005 року Постановою Кабінету Міністрів України №1232 „Питання Державного казначейства України" було затверджено Положення про Державне казначейство України. Постанова Кабінету Міністрів України № 590 „Питання Державного казначейства"втратила чинність. Головні завдання та правовий статус діяльностіДержавного казначейства України Кабінет Міністрів України відповідно до статті 115 Конституції України і статті 47 Бюджетного кодексу забезпечує і відповідає за виконання Державного бюджету України. Загальну організацію та управління виконанням Державного бюджету, координацію діяльності всіх учасників бюджетного процесу здійснюють органи Міністерства фінансів України. Державне казначейство України згідно з Положенням про Державне казначейство України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 року № 1232, є урядо-мнм органом державного управління і діє у складі Міністерства фінансів і йому підпорядковується. У своїй діяльності Державне казначейство керується: - Конституцією України; - Бюджетним кодексом; - Законами України; - Постановами Верховної Ради України; - Указами і розпорядженнями Президента України; - декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міні- - Положенням про Державне казначейство України; - наказами Міністерства фінансів; - іншими нормативно-правовими актами. 1) забезпечення казначейського обслуговування державного і а місцевих бюджетів на основі ведення єдиного казначейського 1>;і\унка, що передбачає: - розрахунково-касове обслуговування розпорядників і - контроль за здійсненням бюджетних повноважень при - у межах своїх повноважень контроль за дотриманням - ведення бухгалтерського обліку і складення звітності про 2) управління наявними фінансовими ресурсами, що ним 3) визначення механізму казначейського обслуговування Казначейство для здійснення своєї діяльності та виконання покладених на нього завдань має право: 1) відкривати в Національному банку та інших установах ба 2) розміщувати в банках тимчасово вільні кошти, що ним 3) залучати працівників інших державних органів, 4) ініціювати у межах наданих законодавством повноважень 5) списувати позички, надані місцевим бюджетам на 6) надавати послуги (у тому числі платні), пов'язані з 7) вимагати від посадових осіб міністерств, інших 8) звертатися до суду, в тому числі у разі виявлення 9) проводити конференції, семінари та наради з питань, що
10) одержувати в установленому порядку від центральних і 11) здійснювати в межах своїх повноважень співробітництво Читайте також:
|
||||||||
|