МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
FOOTWEAR DESIGNFootwear design is a department of decorative applied art and calls for deep and profound many sided knowledge. The tasks of decorative art and footwear design are in correlation of the whole and the parts, the quests for the artistically expressive form of lines, shapes, colour scheme, harmonious colour combinations. Footwear design has become very important because shoes are a part of the dress. Modern shoes must be not only comfortable but elegant too. In this connection the role of designers has grown considerably over the last few years. The designer faces many difficulties in the process of creating a new model. These difficulties can be overcome only by those who possess excellent taste, sufficient knowledge of history and modern style of art. A modern footwear designer should be able to create works which will live long and stay in vogue. Fashion designers adorn our life, create new fabrics, clothes and footwear – excellent things meeting the highest demand made by modern aesthetics. In working fashion trends designers draw on national traditions and on the rich heritage of the folk art. Designers are seeking ways of broader introduction of models based on folk art into industrial production. The designers work out the new models of boots and casuals, slippers and mules, moccasins and pumps, play-shoes and ballerinas. They study different forms of heels and toes, different stitchings, perforations and straps. They choose silhouettes which will be in fashion next year or toes which can be round, chiseled, square or pointed. They choose heels which will make up a single ensemble with the clothes. Lady’s heels may be Cuban or Louis, wedge heel or clog heel, etc. The designers are instructed in the new fashionable materials: calf, kid leather, patent leather, suede or pig grain leather. Designers must pay attention not only to the appearance of a shoe but how the shoe fits on the foot. The overall quality of the fit is based on the last that the shoe is built around. Lasts are basically models of the foot. The better the model of the foot is, the better the last is. All designers pay special attention to creating the “standard” – the phase which goes from covering the last (with adhesive gummed paper heated and then stuck to the last under vacuum) to “de-standardizing” and laying out of two standards obtained (inner and outer intermediary). This rather complex process requires a great deal of expertise and manual dexterity, and is personalized by each designer by using different expedients and techniques. The designer’s tendency to personalize his work means there are no standard methods of creating standards or models. Other factors that the designer must also take into consideration include such things as diverse as other sub-systems that affect the fit of a shoe (like lacing system), the overall weight of the shoe, different working methods, the aesthetics (how it looks) and the "price point" (how much the shoe will cost) as this will influence the types of materials that can be used. The main task of footwear designers is to create modern comfortable and beautiful shoes for millions of people. IV. Answer the questions: 1. What is footwear design? 2. What are the tasks of decorative art and footwear design? 3. What are the requirements for modern shoes? 4. What personal qualities are necessary to be a designer? 5. What do designers do? 6. What do they study? 7. What is the overall quality of the fit based on? 8. What process requiring a great deal of expertise and manual dexterity is personalized by each designer? 9. What does the designer’s tendency to personalize his work mean? 10. What is the main task of footwear designers?
V. Complete the sentences with the words from the text: 1. Fashion designers create things … 2. In working fashion trends designers draw on … 3. The designers work out … 4. They study different … 5. Lady’s heels may be … 6. The designers are instructed in the new fashionable materials: … 7. Designers must pay attention how the shoe … 8. … requires a great deal of expertise and manual dexterity 9. Other factors that the designer must also take into consideration include … 10. The main task of footwear designers is … VI. Find the English equivalents to the words: засіб досягнення цілі, глибокі знання, стикатися з труднощами, підсистема, діловий досвід, вправність рук, колодка, взуття на дерев’яній підошві, клиноподібний каблук, високий прямий каблук, круглий носок, промислове виробництво, багата народна спадщина, опойок, замша VII. Make up sentences with the terms: rich heritage of the folk art, national traditions, casuals, heels and toes, stitchings, perforation, straps, new fashionable materials, overall quality of the fit, “standard”, tendency to personalize, sub-systems that affect the fit of a shoe VIII. Give definitions to the words and word-combinations: footwear design, footwear designer, a moccasin, a pump, a boot, a last, “standard”, aesthetics, "price point" IX. Translate the sentences into English: 1. Дизайн взуття вимагає глибоких і всебічних знань. 2. Гармонійне поєднання частин і цілого є одним із завдань прикладного мистецтва. 3. Сучасне взуття повинно бути не лише зручним, але й елегантним. 4. Дизайнери прикрашають наше життя. 5. Витвір дизайнерського мистецтва житиме довго і залишатиметься у моді. 6. Найсучасніші матеріали, одяг і взуття відповідають найвищим естетичним вимогам. 7. Дизайнери шукають шляхів для більш широкого представлення у взуттєвому виробництві моделей, що базуються на народному мистецтві. 8. Вони вивчають різні форми каблуків, носків, з’єднань, кріплення та оздоблення. 9. Дизайнери повинні приділяти увагу не лише зовнішньому вигляду взуття, але і тому, як воно сидить на нозі. 10. Загальна якість зручності взуття залежить від колодки.
X. Speak on the topic using the following words and word combinations: decorative applied art, deep and profound knowledge, correlation of the whole and the parts, the quests for the artistically expressive form, the role of designers, national traditions, folk art, silhouettes, toes, heels, new fashionable materials, appearance, fit, complex process, task of footwear designer TEXT B I. Read and remember: 1. precise – точний, чіткий 2. prerequisite – необхідна умова 3. innate – вроджений, природній 4. eligible – пригідний, той, що підходить 5. immersion – занурення 6. to acquire – придбати, набути 7. to succeed – мати успіх, наслідувати 8. merchandise – товар 9. renowned – видатний, прославлений 10. aspiring – честолюбний II. Read the text and define the main idea of it: Читайте також:
|
||||||||
|