Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 5. АНАЛІЗ РИНКУ ПРОДУКЦІЇ, ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЯ ЗАМОВЛЕНЬ.

Завдання аналізу:

1) вивчити попит на продукцію;

2) ринки збуту. їх місткість;

3) реальних та потенційних конкурентів;

4) потенційних покупців.

Фактори, які впливають на обсяг реалізації:

1. пов'язані з маркетинговою діяльністю;

2. група виробничих факторів;

3. фактори, пов'язані із збутом і складуванням;

4. фактори, пов'язані із транспортуванням продукції;

5. фактори, пов'язані з роботою фінансового та інших підрозділів підприємства;

6. інші чинники.

Місткість товарного ринку - визначається обсягом товарів, які на ньому продаються протягом року.

Ринкова частка - відношення обсягу продажу певного товару однієї організації до сумарного обсяг}' продажу цього товару всіма організаціями. Конкурентоспроможність - це характеристика продукції, яка показує її відмінність від товару конкурента.

Конкурентоспроможність товару має бути ключовим моментом прийняття рішення про розширене та створення нових виробничих потужностей, розробки маркетингових прогнозів.

Вивчення конкурентоспроможності товару, що реалізується на ринку, треба провадити безперервно та систематично.

Щоб оцінити конкурентоспроможність, доцільно порівняти параметри виробу з відповідним товаром конкурента щодо їх здатності задовольняти ту чи ту потребу покупця. Для цього розраховують одиничні й групові показники конкурентоспроможності продукції.

Одиничні показники відображають відсоткове відношення рівня будь-якого параметра або економічного параметра до величини того самого параметра виробу-конкурента.

Груповий показник об'єднує одиничні показники за допомогою вагових коефіцієнтів, визначених експертним способом.

1. В окремих випадках можна використати інтегральний показник конкурентоспроможності, тобто відношення групового показника за технічними параметрами до групового показника за економічними параметрами. Основні напрямки збільшення обсягів реалізації продукції: модернізація та поліпшення продукції, що випускається;

2. зняття з виробництва нерентабельних виробів та виробів, що не користуються попитом;

3. заниження цін на окремі види продукції з урахуванням рівня цін конкурентів;

4. пошук нових сфер застосування;

5. впровадження заходів для повернення втрачених у конкурентній боротьбі споживачів;

6. підготовка та організація виробництва нових виробів, що користуються попитом.

Темпи зростання обсягу реалізації продукції безпосередньо впливають на величину затрат, прибуток та рентабельність підприємства. Тому аналіз показників реалізації має важливе значення. Його основні завдання:

- оцінка рівня виконання плану (прогнозу) та динаміки реалізації продукції;

- визначення впливу різних факторів на зміну величини цих показників;

- розроблення заходів для збільшення обсягів реалізації продукції.

Обсяг реалізації продукції визначається за відвантаженою продукцією.

У чинному законодавстві України операція з продажу (реалізації) продукції жорстко не прив'язана до факту реальної оплати її вартості та строків здійснення платежу; вона розглядається як господарська операція з передання права власності на продукцію в обмін на еквівалентну суму коштів або боргових зобов'язань. Обсяг реалізованої продукції визначається переважною вартістю відвантаженої продукції, зазначеною в оформлених для сплати розрахункових документах, і не залежить від фактичного надходження грошової виручки.

Реалізація продукції - це ланка зв'язку між виробником і споживачем. Від того, як продається продукція, який попит на неї на ринку, залежить і обсяг її виробництва.

Важливе значення для оцінювання виконання планів (прогнозів) мають також натуральні показники обсягів реалізації продукції. їх використовують для аналізу обсягів реалізації за окремими видами та групами однорідної продукції.

Аналіз починається з вивчення динаміки реалізації продукції, розрахунку базисних та ланцюгових темпів зростання та приросту.

Аналіз реалізації продукції тісно пов'язаних з аналізом виконання договірних зобов'язань щодо постановок продукції. Невиконання договірних зобов'язань спричиняє зменшення виручки, прибутку, штрафні санкції. Крім того, за умов конкуренції підприємство може втратити ринки збуту продукції, що призведе до спаду виробництва.

Особливо важливе значення для підприємства має виконання міжнародних угод та державних контрактів. Це гарантує підприємству збут продукції, своєчасну її оплату, податкові та кредитні пільги.

Під час аналізу визначають виконання плану поставок за місяць та наростаючим підсумком в цілому по підприємству щодо окремих споживачів та видів продукції, з'ясовують причини невиконання плану та оцінюють стан виконання договірних зобов'язань.

Одним з найсуттєвіших напрямків аналізу є цінова політика підприємства на торгових ринках. Ціни забезпечують запланований прибуток, конкурентоспроможність продукції, попит на неї. Через ціни реалізуються кінцеві комерційні цілі, визначається діяльності всіх ланок виробничо-збутової структури підприємства.

Цінова політика полягає в тому, що підприємство встановлює ціни на такому рівні та змінює їх (залежно від ситуації на ринку) так. щоб забезпечити досягнення короткострокових і довгострокових цілей.

Процес ціноутворення розглядається як серія процедур установлення ціни. Тому (залежно від цілей аналізу) аналізують або окремі процедури або ввесь комплекс.

Основні завдання аналізу:

1) вивчення змісту процедур установлення ціни, рівня цін для вивчення обґрунтованості конкретної ціни на продукцію;

2) розроблення пропозицій щодо формування ефективної цінової політики.

Зміст та послідовність аналізу цінової політики загалом можна розподілити на такі етапи:


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  4. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  5. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  6. SWOT-аналіз у туризмі
  7. SWOT-аналіз.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Нюховий аналізатор
  10. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму




Переглядів: 1110

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова література. | I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.