МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Василь СухомлинськийНародна педагогіка - це постійний і дієвий фактор впливу на формування багатьох педагогічних концепцій В.О. Сухомлинсь-кого. Педагог був упевнений у тому, що наша школа - духовна 152 колиска народу, а народ - це живе вічне джерело педагогічної мудрості. Народна педагогіка постійно надихала В.О. Сухомлин-ського, орієнтувала його на пропаганду ідей виховання в дітей і молоді любові до батьківщини, до матері, батька, рідних, поваги до старших, сердечної чуйності, дієвої готовності надати людині допомогу, старанності, трудової майстерності й кмітливості, дбайливого ставлення до природи, її багатств, милосердя, гуманності, почуття честі і гідності, щедрості, скромності, правдивості, совісті, доброти, співпереживання, обов'язку і відповідальності. Педагог чітко орієнтувався у визначенні свого ідеалу на мудре народне узагальнення - виховати людину, про яку говорять, що вона і муху не образить. Гармонійна людська особистість, на думку В.О. Сухомлинсь-кого, народжується батьківською мудрістю, багатовіковим педагогічним досвідом і культурою народу. У своїх творах, а також у практичній діяльності педагог часто використовував такі перлини творчості мас, як прислів'я, казки, приказки, народні афоризми, етичні повчання, думи, притчі, легенди та ін. Виходячи із глибин народної мудрості, В.О. Сухомлинський утверджував у свідомості дітей народні погляди на працю як джерело матеріальних і моральних цінностей. Українське народне прислів'я «По колоску пшениці пізнають людину, яка виростила цю пшеницю» привело педагога до висновків: а) дитині треба працювати з того моменту, коли вона навчилася тримати ложку в руці і нести їжу з тарілки до рота; б) кожен вихованець повинен пишатися тим, що він робить для людей; в) кожна чесна людина повинна залишати свою частку у своєму пшеничному колосі. У руслі народної мудрості В.О. Сухомлинський звеличував і освячував людське коріння - сам народ і його працю, рідну землю, святий хліб. Це коріння потрібно берегти в кожній людині, створювати умови для його зміцнення, розвитку й інтенсивного росту. Виходячи із народної мудрості «Життя прожити - не поле перейти», павлиський педагог учив дітей жити повноцінним життям, готував учнів до посіву добротного зерна в кожну борозну життєвої ниви. В.О. Сухомлинський був переконаний, що з родини йде життя людини. У сім'ї шліфуються найтонші грані людини, із сім'ї починається суспільне виховання. Сім'я - це джерело, водами якого живиться повноводна річка народної держави. Великий педагог у навчально-виховній /53 роботі реалізував правило поваги до жінки, піклування про неї, освячував культ Матері. Виходячи із древньої мудрості «Якщо хочеш загубити людину, дай їй усе, що вона бажає», В.О. Сухомлинський сучасну мудрість педагогів-батьків бачив в умінні керувати бажаннями дитини. Увагу В.О. Сухомлинського привернула і народна мудрість про те, що в кожної людини повинен бути «цар в голові» (розум). Широко застосовував педагог у навчально-виховному процесі таке животворне народне джерело, як рідна мова, народні казки-зада-чі, розповіді-загадки, народні жарти, народний гумор, народні ремесла і промисли, мистецтво і фольклор. Повсякденною формою життя людини педагог вважав єдність слова і діла. Підтвердження цій нормі він знаходив у народній педагогіці: «Правдиве слово у того на язиці, у кого на долонях мозолі». Усе своє життя великий український педагог прагнув зробити духовним надбанням людей усі ті цінності, які створив трудовий народ протягом століть. Він був глибоко переконаним, що постійне духовне спілкування з людьми - необхідна умова успішного виховання і навчання молодого покоління в українській національній школі. Контрольні запитання і завдання 1.У чому полягає взаємозв'язок Г. Сковороди з українською етнопеда- 2.Розкрийте суть ідей народності виховання Г. Сковороди. 3.Розкрийте погляди О. Духновича на народну мораль, її джерело, за 4.Визначте основні позиції народнопедагогічних поглядів Т. Шевчен 5.Розкрийте суть висунутого К. Ушинським принципу народності 6.Що зробив Б. Грінченко для рідного слова? 7.Визначте зв'язок педагогічних ідей Ю. Федьковича з народною пе 8.Охарактеризуйте погляди С Русової на народну педагогіку, дайте 9. Як ви розумієте вислів В. Сухомлинського: «Народ - живе, вічне Читайте також:
|
||||||||
|