Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Транспорт міст

Розширення території міст, зростання чисельності населення вимагають розвитку транспортних систем, виявляють властиві міс­ту транспортно-експлуатаційні та планувальні тенденції і проблеми, які особливо гостро відчуваються у великих (з населенням понад 250 тис. чол.) містах, де використовують декілька видів міського транс­порту. В результаті зростання чисельності населення міст, в них відбу­вається освоєння нових, віддалених від центру територій, що приводить



В. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


до збільшення протяжності транспортних ліній, зростання пересадоч-ності й дальності перевезень.

Якість обслуговування населення міста міським транспортом оці­нюється даними аналізу, згідно з яким виявлено, що біля 30% насе­лення проживає в зоні якісного транспортного обслуговування, 30% населення — в зоні задовільного транспортного обслуговування і 40 % населення — в зоні незадовільного транспортного обслуговування. Се­редні витрати часу на так звані «трудові поїздки» становлять 40-50 хв., в деяких випадках більше години, що значно перевищує норми знаход­ження на транспорті.

Для забезпечення пасажирських перевезень у містах використову­ють автомобільний (автобуси, маршрутні таксі, таксі) та електричний (трамваї, тролейбуси) транспорт; для великих міст — також метро­політен. Кожен із вказаних видів транспорту має переваги і недоліки. Автомобільний бум останнім часом привів до значного завантаження вулиць міста автомобілями, будівництво інфраструктури, необхідної для обслуговування автомобілів у місті, здійснюється повільно. В ре­зультаті швидкість руху автомобіля зменшилась до 10-15 км/год., неза­довільним залишається обслуговування населення.

Значні переваги має електротранспорт: використання трамваїв та тролейбусів. В умовах урбанізації, розширення території багатьох міст, появою обширних приміських зон із житловими забудовами появилась необхідність населення у дальніх поїздках. Електротранспорт допома­гає забезпечити обслуговування пасажирів в цих умовах, забезпечує високу середню швидкість сполучення (30-40 км/год.); дозволяє змен­шити витрати часу на здійснення поїздок.

Гострою проблемою міського електротранспорту України є знач­на зношеність рухомого складу, відсутність нових трамваїв та тролей­бусів, які були б використані для розвитку транспортної системи міста, відкриття нових ліній та для заміни зношеного рухомого складу. Фак­тична потужність трамвайних депо у більшості міст України обмежена і становить 75%, а тролейбусних — 50-60% від потреби. Рівень обслу­говування населення міським транспортом не відповідає показникам транспортного забезпечення.



Розділ 4 ВИРОБНИЧА СФЕРА


Широкого розповсюдження для перевезень пасажирів в межах великих міст мають метрополітени. Класичний метрополітен нині діє більш як у 100 містах світу. В Україні метрополітен використовують в Києві, Харкові, Дніпропетровську. Значна швидкість сполучення (30-40 км/год.), комфортабельність та надійність — стає надзвичайно привабливим видом транспорту для більшості громадян. Метрополіте­ном користується велика кількість людей, в м. Києві, наприклад, що­денно перевозять біля 1 млн. пасажирів.

Із-за надмірної вартості будівництва, значних експлуатаційних вит­рат метрополітен с гає прийнятним лише для потужних, сталих пасажиро-потоків. При сучасному стані тарифів на перевезення пасажирів експлу­атаційні витрати покриваються лише на 60-70%, у м. Києві — 15-20%.

Для вирішення транспортної проблеми міст останнім часом поча­ли роботи по створенню нових транспортних засобів, які одержали на­зву «полегшений швидкісний ринковий транспорт» (ПШРТ). Праців­никами ДНТК ім. Антонова розроблені проекти спорудження в містах ПШРТ, базуючись на засадах класичного трамваю, увібравши в себе новітні технології.

Можливі наземний і підземний варіант ПШРТ вдало вписуються у будь-яку забудову міста, різні варіанти кількості вагонів залежать від потужності пасажиропотоку, створені належні умови для автоматизо­ваного управління рухом. Маса вагону ПШРТ втричі менша маси ваго­ну звичайного метро, що при незмінній місткості зменшується вартість будівництва. Застосування полегшених вагонів дасть можливість зни­зити рівень шуму та вібрації, знизити витрати на електроенергію під час експлуатації.

Системи легкого електротранспорту активно впроваджуються у більш як 200 містах світу, діють в Парижі, Тулузі, Мілані, Лондоні. Торонто, Чикаго та інших містах.

Зв'язок

Зв'язок є однією з пріоритетних та надзвичайно важливих галузей економіки України, покликаний задовольняти потреби споживачів, ор­ганів державної влади, місцевого самоврядування, оборони й безпеки держави у засобах і послугах поштового та електричного зв'язку.



E. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


Послуги поштового зв'язку — це продукт діяльності підприємств зв'язку з приймання, обробки перевезення та доставки письмових відправлень, матеріальних цінностей, виконання доручень фізичних та юридичних осіб щодо грошових переказів, банківських операцій. Послуги електронного зв'язку являють собою продукт діяльності під­приємств зв'язку з передачі, випромінювання або прийому знаків, сиг­налів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду по радіо, проводових, оптичних або інших електромагніт­них системах.

Для оцінки діяльності підприємств зв'язку використовуються такі показники:

• ємність міських і сільських телефонних станцій;

• ємність вузлів комунікації каналів загальнодержавної системи пе­редачі даних (ЗДСПД) і телефонної мережі;

• протяжність каналів на міжнародних лініях зв'язку;

• кількість телевізійних станцій потужністю 1 кВт і більше;

• кількість комплексно-механізованих вузлових підприємств пош­тового зв'язку;

• обсяг продукції зв'язку в грошовому виразі;

• доходи, витрати, прибуток, рентабельність.

Зв'язок як галузь економіки розвивається надзвичайно інтенсив­но, враховуючи, шо послуги, які надаються підприємствами зв'язку, охоплюють всю територію країни та всі сфери діяльності, забезпечу­ють передачу телефонних, телеграфних, поштових повідомлень, робо­ту установ телебачення, радіомовлення, обслуговування автоматизова­них систем управління тощо. За останні чотири роки загальні доходи підприємств від надання послуг зв'язку збільшилися в три рази, в тому числі від надання міських і сільських телефонних послуг — в 1,6 рази, від телефонних міжміських передач в 2,1 рази, від передачі телевізій­них та радіопрограм — в 3,3 рази. Особливо інтенсивно розвивається мобільний зв'язок та обслуговування комп'ютерних мереж. За визна­чений період доходи від надання послуг мобільного зв'язку доходи збільшилися в сім разів, від обслуговування комп'ютерних мереж — в шість разів.


Розділ 4 ВИРОБНИЧА СФЕРА

На формування системи обслуговування підприємств та населен­ня установами зв'язку впливає географічне розташування окремих регіонів. Кожен регіон характеризується особливими природнокліма-тичними, економічними, історичними та іншими умовами, наявністю населення, розвитком продуктивних сил. Все це формує свій специфіч­ний ринок послуг, особливу структуру видів послуг зв'язку, що спожи­вається. В таких умовах стає необхідним вдосконалювати планування діяльності підприємств зв'язку з врахуванням регіональних особли­востей, з попереднім вивченням зовнішніх факторів, що визначають наявність попиту, його обсяг, наявність постійних споживачів тощо. Також необхідно врахувати дотримання загальної технічної політики експлуатації засобів зв'язку, формування єдиної автоматизованої ме­режі зв'язку держави та загальнодержавної системи передачі даних. Вагомого значення набуває роль місцевих органів місцевого самов­рядування. Ці органи зобов'язані забезпечувати підтримку діяльності підприємств зв'язку, сприяти створенню належних умов для їх роз­міщення, для проектування та будівництва об'єктів зв'язку відповідно до встановлених норм, в обслуговуванні віддалених від районів цент­рів населених пунктів.


Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  4. Аварії і катастрофи на транспорті.
  5. Аварії на транспорті
  6. Аварії на транспорті.
  7. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  8. Автомобільний транспорт
  9. Автомобільний транспорт
  10. Автотранспорт
  11. Автотранспортної техніки ІДК-1
  12. Активний транспорт




Переглядів: 522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тваринництво | Інноваційна та інвестиційна діяльність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.