Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Регулятори і продукти психомоторики

Механізм роботи мислення і живого руху надзвичайно складний, оскільки орган руху і орган пізнання зосереджені в тій самій конструкції мислячого тіла. Коли людина, наприклад, біжить, виконує живі рухи, то в дії беруть участь майже всі 600 м´язів, 200 кісток рухаються одна відносно одної - працює увесь опорно-руховий апарат. Усе тіло має понад 100 ступенів свободи.

Наприклад, циркуль має лише один ступінь свободи; вказівний палець нашої руки, як і трамвай - теж один, два - автомобіль. Якщо їм додати ще й третій ступінь свободи, вони перестануть бути керованими системами. Уся рука з пальцями до лопатки має 22 ступені свободи - невичерпний банк для можливих траєкторій руху. Уявіть собі, яка робота мислення, почуттів та уяви необхідна для гармонізації й синхронізації цього величезного оркестру психомоторики.

Тому думка про здатність людини до майже нескінченної кількості систем рухів спростовує міф про незмінність рухів у дії, про те, що рухи виробляються, закарбовуються і локалізуються в мозкові завдяки багаторазовому повторенню, тривалому вправлянню.

Отже, одна і та сама психомоторна дія, залежно від передбачення її результату або продукту, смислу психомоторного завдання, спрямовується і коригується принаймні п´ятьма відносно самостійними регуляторами: образом, символом, думкою, почуттями, предметом.

Усякий регулятор, як і регулятор рухів у дії, - пристрій, який підтримує:

· незмінність параметрів процесу розв´язання рухового завдання;

· або змінює його за певними законами;

· спрямовує розвиток психомоторної дії в бажаному напрямку.

Символ і думка, як регулятори, утворюються на матеріалі знакових систем - засобів спілкування між людьми з культурною спадщиною. За допомогою символів і думок людина може користуватися чужим досвідом, щоб збагатити свій.

Почування, відчуття, образ, думка - власний досвід розв´язання психомоторних завдань.

Який зміст вкладатимемо в поняття «продукт дії»?

Розглянемо на прикладах. Ходьба, біг, стрибки й аналогічні локомоції є способами дій мислячого тіла людини. А продуктом буде: пройдена відстань, що залишається позаду, подоланий простір або швидкість пересування. Простір, на який перенесемо вантаж, кинутий м´яч або якийсь інший предмет; висота, на яку піднята штанга над головою тощо, зміни в довкіллі.

Продуктами дії будуть також тонкі зміни всередині тіла людини. Стани теж безпосередньо відображаються в способі дії, у змісті розв´язуваного завдання - в мисленні.

Продуктом мислення є думка, перебіг думок - шлях, який воно пройшло, щоб знайти прихований смисл.

До продукту дії належать:

· стани органів чуття - сенсибілізація і синестезія;

· послідовні рухові образи, стійкість яких залежить від рівня;

· ремінісценції образів рухів;

· позитивне перенесення якостей і способів виконання дій;

· мінімальні зміни у всій психомоториці, які сприяють її досконалості;

· гармонія рухів.

 

Рух - це думка, реалізована в дії. Зверніть увагу: на першому місці - думка, з неї все починається. Навіть тоді, коли людина потерпає від свавільного байдикування. І тоді, коли її мисляче тіло працює з повним навантаженням. Але людина цього не помічає, бо в живому русі думка і дія практично злиті в єдність. Міркуючи - ви дієте, а коли дієте - мислите.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. II. Ріст репродуктивних бруньок
  3. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  4. Аналіз продуктивності праці
  5. Аналіз продуктивності праці й заробітної плати
  6. Аналіз продуктивності праці.
  7. Б) Суспільний поділ праці та структура продуктивних сил.
  8. Біологічні особливості, продуктивність та породи коней
  9. Будівельна продукція. Кадри, нормування і продуктивність праці
  10. Будова психомоторики
  11. Буріння свердловин і розкриття продуктивних пластів з допомогою промивних рідин із органоколоїдними складовими
  12. ВИЗНАЧЕННЯ ГУСТИНИ ПРОМИВНОЇ РІДИНИ ПРИ РОЗКРИТТІ ПРОДУКТИВНОГО ПЛАСТА НА РІВНОВАЗІ ТИСКІВ




Переглядів: 339

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції психомоторики | Механізми регуляції психомоторної дії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.