МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Регулятори і продукти психомоторикиМеханізм роботи мислення і живого руху надзвичайно складний, оскільки орган руху і орган пізнання зосереджені в тій самій конструкції мислячого тіла. Коли людина, наприклад, біжить, виконує живі рухи, то в дії беруть участь майже всі 600 м´язів, 200 кісток рухаються одна відносно одної - працює увесь опорно-руховий апарат. Усе тіло має понад 100 ступенів свободи. Наприклад, циркуль має лише один ступінь свободи; вказівний палець нашої руки, як і трамвай - теж один, два - автомобіль. Якщо їм додати ще й третій ступінь свободи, вони перестануть бути керованими системами. Уся рука з пальцями до лопатки має 22 ступені свободи - невичерпний банк для можливих траєкторій руху. Уявіть собі, яка робота мислення, почуттів та уяви необхідна для гармонізації й синхронізації цього величезного оркестру психомоторики. Тому думка про здатність людини до майже нескінченної кількості систем рухів спростовує міф про незмінність рухів у дії, про те, що рухи виробляються, закарбовуються і локалізуються в мозкові завдяки багаторазовому повторенню, тривалому вправлянню. Отже, одна і та сама психомоторна дія, залежно від передбачення її результату або продукту, смислу психомоторного завдання, спрямовується і коригується принаймні п´ятьма відносно самостійними регуляторами: образом, символом, думкою, почуттями, предметом. Усякий регулятор, як і регулятор рухів у дії, - пристрій, який підтримує: · незмінність параметрів процесу розв´язання рухового завдання; · або змінює його за певними законами; · спрямовує розвиток психомоторної дії в бажаному напрямку. Символ і думка, як регулятори, утворюються на матеріалі знакових систем - засобів спілкування між людьми з культурною спадщиною. За допомогою символів і думок людина може користуватися чужим досвідом, щоб збагатити свій. Почування, відчуття, образ, думка - власний досвід розв´язання психомоторних завдань. Який зміст вкладатимемо в поняття «продукт дії»? Розглянемо на прикладах. Ходьба, біг, стрибки й аналогічні локомоції є способами дій мислячого тіла людини. А продуктом буде: пройдена відстань, що залишається позаду, подоланий простір або швидкість пересування. Простір, на який перенесемо вантаж, кинутий м´яч або якийсь інший предмет; висота, на яку піднята штанга над головою тощо, зміни в довкіллі. Продуктами дії будуть також тонкі зміни всередині тіла людини. Стани теж безпосередньо відображаються в способі дії, у змісті розв´язуваного завдання - в мисленні. Продуктом мислення є думка, перебіг думок - шлях, який воно пройшло, щоб знайти прихований смисл. До продукту дії належать: · стани органів чуття - сенсибілізація і синестезія; · послідовні рухові образи, стійкість яких залежить від рівня; · ремінісценції образів рухів; · позитивне перенесення якостей і способів виконання дій; · мінімальні зміни у всій психомоториці, які сприяють її досконалості; · гармонія рухів.
Рух - це думка, реалізована в дії. Зверніть увагу: на першому місці - думка, з неї все починається. Навіть тоді, коли людина потерпає від свавільного байдикування. І тоді, коли її мисляче тіло працює з повним навантаженням. Але людина цього не помічає, бо в живому русі думка і дія практично злиті в єдність. Міркуючи - ви дієте, а коли дієте - мислите. Читайте також:
|
||||||||
|