Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості лірики Ф.Тютчева

Тютчев продовжував традиції філософської поезії, пред­ставниками якої в російській літературі були В. Жуковсь­кий, Є. Баратинський, О. Пушкін. Він створював вірші, в яких домінувала думка, хоч вона й була тісно поєднана з почуттям. Водночас поет, як справедливо відзначають дос­лідники, не був прихильником якоїсь однієї філософської системи. Його творчий шлях можна охарактеризувати з допомогою влучного вислову В. Жуковського: "Життя і поезія — одне". До останнього дня життєві радості, нега­разди і драми знаходили відображення у його творах.

Філософські мініатюри Тютчева мають всеосяжний, космічний зміст, вони здатні на тривалий час прикути до себе читацьку думку, ставши «еталоном» філософської поезії. Тютчев навчає нас розуміти світ і самих себе, виховує відчуття безмежності всесвіту і любов до природи.

У поезії Тютчева важко виокремити філософську та пейзажну лірику, не­зважаючи на те, що він писав і суто пейзажні вірші. Дос­лідники часто називають його поезії натурфілософськи­ми, тому що в них пейзажі одухотворені, а людське і природне начала тісно поєднані. Про це свідчать, наприк­лад, такі його шедеври, як "Весняна гроза", "Літній вечір", "Осінній вечір", "Сон на морі", "Тіні сизії...", "Не те, що ви гадаєте, природа..." та ін.

Поет зображує напружений, пристрасний і суперечливий внутрішній світ людини. Його ліричний герой водночас тяжіє і до смирення, і до бунту, і до віри, і до сумніву. Це істота слабка, жалюгідна, але водночас прекрасна і нездоланна. Популярна у романтиків тема трагічної самотності людської душі у навколишньо­му світі знайшла в ліриці поета нове вираження. "Душа моя — Елізіум тіней", — заявляв він, не знаходячи нічо­го спільного між світом душі, яка не знає меж і кор­донів, та буденним навколишнім життям. «Не плоть, а дух розтлився в наші дні», - так визначає поет стан сучасного йому цивілізованого людства. Завершувач російського романтизму, Тютчев уже виходить за його рамки. Вла­стиве поету відчуття катастрофічності буття, яке змушує його шукати порятунку у сфері ідеального і навіть мріяти про перетворення життя, робить його творчість провіщенням художніх течій межі XIX—XX ст., передусім символізму.

Інтимна лірика Тютчева має трагічну забарвленість. Це можна пояснити максималізмом почуттів та індивідуалізмом ліричного героя. Людина, на його думку «вбивчо любить». Тому справжнє кохання можливо тільки при умові самозречення, відмови від власної особистості, таку роль відіграє в його ліриці жінка, яка свідомо жертвую собою, віддаючи «усю себе» коханому.

Сам Тютчев не вельми високо цінував власний доробок, будучи скромною і вимогливою до себе людиною. Чотири сотні віршів дають змогу простежити становлення його світогляду, ознайомитися з найвизначнішими подіями життя. Поезія Тютчева тяжіє до силабо-тонічної системи віршу­вання, а в її межах — до двоскладових розмірів і особливо до ямбу, Із 230 його віршів приблизно 125 написано чоти­ристопним ямбом і понад 40 — п'ятистопним.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 8004

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Життєвий шлях | Інтимна лірика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.265 сек.