Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пожежний нагляд на галузевих об’єктах

 

Порядок організації та здійснення пожежного нагляду на підприємствах хімічної галузі України регламентується низкою правових актів, основними з яких є Закон України «Про пожежну безпеку», “Правила пожежної безпеки України” НАПБ А.01.001-2004, “Положення про Державну пожежну охорону”, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 508 від 26. 07.1994 р., “Настановою щодо організації роботи органів Державного пожежного нагляду”, затверджена наказом МВС України № 807 від 12.12.95 р. та інші [56-58].

Д ержавний пожежний нагляд (ДПН) здійснюють Управління Державної пожежної охорони МВС України, управління Державної пожежної охорони, відділи, підпорядковані безпосередньо Управлінню Державної пожежної охорони МВС України, загони і частини ДПН. Державний пожежний нагляд очолює начальник Управління ДПН МВС України, який за посадою є Головним державним інспектором України з пожежного нагляду, а його заступники є заступниками Головного державного інспектора України з пожежного нагляду [55]. Органи ДПН не залежать від будь-яких господарських органів, об'єднань громадян, політичних формувань, органів державної виконавчої влади, місцевого та регіонального самоврядування та вирішують покладені на них завдання у взаємодії з іншими державними органами, протипожежними об'єднаннями і формуваннями громадян.

До зобов'язань державних інспекторів з пожежного нагляду входить знання законодавчих та інших нормативних актів з питань пожежної безпеки, пожежної небезпеки підконтрольних об'єктів, вирішення питань на доручених ділянках роботи, здійснення заходів, спрямованих на попередження пожеж.

Керівники ДПН здійснюють контроль за наглядово-профілактичною роботою підпорядкованих підрозділів, особисто здійснюють наглядові функції за закріпленими за ними особливо важливими об'єктами. Керівники органів внутрішніх справ забезпечують взаємодію служб ОВС у попередженні, розкритті та розслідуванні злочинів, пов'язаних з пожежами. Для здійснення наглядових функцій за державними інспекторами, як правило, закріплюються об'єкти у конкретних територіальних зонах. Працівники органів ДПН, закріплені за об'єктами тієї чи іншої галузі, зобов'язані знати пожежну небезпеку підконтрольних об'єктів, аналізувати пожежі та розробляти заходи по їх попередженню, підтримувати ділові зв'язки з відповідними відомчими організаціями, впроваджувати кращі форми і методи профілактики пожеж. На кожне підприємство, установу, організацію (включаючи орендарів та підприємців) ведеться окрема наглядова справа, в якій зберігаються документи і переписка з питань пожежної безпеки (коротка пожежно-технічна характеристика об'єкта, приписи, матеріали про накладення штрафів на підприємство, застосування запобіжних заходів та інші).

Пожежно-технічні обстеження об'єктів проводяться з метою здійснення контролю за виконанням вимог пожежної безпеки, встановлених законодавчими та іншими нормативними актами (стандартами, нормами, правилами, положеннями, інструкціями тощо). До проведення пожежно-технічних обстежень можуть залучатись керівний склад відомчої, сільської пожежної охорони, члени пожежно-технічних комісій, а також начальники добровільних пожежних дружин (команд) та інші фахівці. Пожежно-технічні обстеження об'єктів проводяться за участю керівників (власників) підприємств, установ, організацій або виділених ними представників, які повинні бути завчасно повідомлені про дату його проведення.

При пожежно-технічному обстеженні огляду підлягають територія об'єкта, будівлі, споруди та установки, в тому числі, ті, що знаходяться у стадії будівництва і реконструкції, стан під'їзних шляхів, забезпеченість і технічний стан пожежної техніки, наявність і працездатність автоматичних установок пожежогасіння і пожежної (охоронно-пожежної) сигналізації, засобів зв'язку, стан і надійність функціонування зовнішнього і внутрішнього протипожежного водопостачання тощо. Під час пожежно-технічних обстежень перевіряється діяльність адміністрації щодо забезпечення пожежної безпеки об'єкта: наявність наказів, розпоряджень та інструкцій з цих питань, виділення асигнувань на протипожежні заходи, придбання протипожежного обладнання, включення протипожежних заходів у виробничо-фінансові плани та дотримування правил проведення вогне­вих робіт, організація роботи пожежно-технічної комісії, боєздатність відомчої пожежної оборони і добровільної пожежної дружини (команди) та якість профілактичної роботи, що ними проводиться; порядок організації і якість проведення протипожежного інструктажу та занять за програмою пожежно-технічного мінімуму з робітниками і службовцями; знання робітниками підприємства нормативних актів з питань пожежної безпеки, обов'язків на випадок виникнення пожежі; організація навчання і перевірки знань з пожежної безпеки посадових осіб згідно з вимогами “Переліку по­сад, при призначенні на які особи зобов'язані проходити навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки та порядок його організації”, затвердженого наказом МВС України № 628 від 17.11. 1994 p.; наявність обліку пожеж і реагування на них адміністрації підприємства; виконання протипожежних вимог стандартів, норм, правил та інших галузевих і міжгалузевих нормативних актів, які розповсюджуються на даний об'єкт; на­явність виданих у встановленому порядку сертифікатів на машини, механізми, устаткування, транспортні засоби і технологічні процеси, що впроваджуються у виробництво, продукцію, в стандартах на які є вимоги пожежної безпеки, а також ліцензій, якщо їх одержання передбачено чинним законодавством.

Заходи щодо усунення недоліків у діяльності адміністрації підприємства по забезпеченню пожежної безпеки об'єктів, що перевіряються, відображаються у приписі. При необхідності складається довідка з цих питань у двох примірниках, один з яких вручається керівникові підприємства, другий – додається до припису.

Працівники ДПН під час обстежень і перевірок повинні контролювати організацію експлуатації і технічний стан установок пожежної автоматики, вміння чергового і обслуговуючого персоналу працювати з приймально-контрольними приладами сигналізації, знання порядку перевірки працездатності установок з місця оператора (диспетчера) і виклику пожежних підрозділів, інших оперативних служб та керівництва підприємства при надходженні сигналу про пожежу. У необхідних випадках для виявлення ефективності і працездатності систем, причин відмовлень у роботі установок органи ДПН мають право призначити проведення експертизи із залученням відповідних фахівців.

За наслідками пожежно-технічних обстежень керівникам підприємств, установ, організацій і громадянам надаються письмові приписи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки. Запропоновані приписами заходи повинні відповідати вимогам нормативних актів. Державний інспектор у період пожежно-технічного обстеження зобов'язаний вживати заходи щодо усунення виявлених порушень. Протипожежні заходи щодо не усунених протягом обстеження порушень включаються до припису.

Припис має два розділи. У перший розділ включаються невиконані заходи щодо попереднього припису з вказівкою минулих строків їх виконання, а в другий – нові запропоновані заходи і терміни їх виконання. У припис окремим розділом можуть вноситись також обґрунтовані пропозиції, спрямовані на посилення пожежної безпеки об'єкта, які виходять з аналізу протипожежного стану, пожеж, які виникли, змін та доповнень, внесених в нормативні акти після введення об'єкта в експлуатацію, а також при відсутності відповідних нормативних актів.

Припис складається не менше як у двох примірниках. Перший примірник припису не пізніше 10 днів після закінчення обстеження вручається керівнику об'єкта для виконання, а другий залишається в органі ДПН для здійснення контролю. Припис ДПН підписують державні інспектори, які проводили обстеження. Припис зберігається у наглядовій справі до повного його виконання, але не менше п'яти років.

Приписи можуть бути оскаржені у вищому органі чи у посадової особи ДПН у 10-денний термін з дня їх вручення.

Згідно з “Положенням про порядок видачі органами державного пожежного нагляду підприємствам, установам, організаціям, орендарям та підприємцям дозволу на початок роботи”, затвердженим наказом МВС України від 26.10.1994 р № 580, пожежно-технічні обстеження проводяться також у випадку отримання заяви про одержання дозволу на початок роботи новоствореного підприємства, експлуатації нових або реконструйованих виробничих об'єктів, у разі впровадження нових технологій, передачі у виробництво нових зразків пожежонебезпечних машин, механізмів, устаткування та продукції, оренди будь-яких приміщень, будівель та споруд.

Центральним органом ДПН та безпосередньо підпорядкованими йому відділами видаються дозволи на початок роботи об'єктів, які охороняються підрозділами ДПН, а також інших особливо важливих пожежонебезпечних об'єктів за рішенням Головного державного Інспектора України з пожежного нагляду або його заступників.

Контрольні перевірки виконання заходів, запропонованих приписами ДПН, проводяться, як правило, з урахуванням термінів їх виконання, але не менше одного разу на рік.

Під час контрольних перевірок встановлюється ступінь виконання заходів, запропонованих приписами ДПН. По всіх невиконаних заходах працівник ДПН повинен з'ясувати причини невиконання, вжити заходів або внести пропозиції про притягнення винних осіб до відповідальності згідно з чинним законодавством. Щодо знову виявлених порушень вимог пожежної безпеки складається припис ДПН, який є доповненням до припису попереднього пожежно-технічного обстеження і діє паралельно.

У процесі контрольної перевірки державний інспектор зобов'язаний у приписах зробити відповідні позначки. При виконанні протипожежних заходів навпроти кожного з них робиться позначка "виконано", а у разі невиконання вказуються заходи, які вжиті до винних осіб та запобіжні дії. Усі записи завіряються підписом особи, яка проводила перевірку, і вказується дата.

Крім контрольних перевірок, а у разі необхідності з урахуванням сезонності, особливостей об'єктів, обстановки з пожежами і з метою вибіркової перевірки стану пожежної безпеки окремих підприємств, виробничих будівель, утримання систем протипожежного захисту проводяться також оперативні перевірки.

На підприємствах, де складається несприятлива обстановка з пожежами, практикується проведення комплексних перевірок протипожежного стану об'єктів та виробничих будівель із залученням представників відомчих організацій, об'єднань підприємств, працівників відомчої пожежної охорони, членів добровільних пожежних дружин (команд) та протипожежних об'єднань громадян.

 

Контрольні питання до розділу 7

1. Як класифікують виробничі та складські приміщення по вибуховій та пожежній небезпеці?

2. Що розуміють під займистістю будівельних конструкцій та матеріалів?

3. Що розуміють під вогнестійкістю будівельних конструкцій та матеріалів?

4. Які протипожежні перешкоди використовують на підприємствах хімічної галузі?

5. Як здійснюється евакуація працівників? Вимоги до евакуації.

6. Засоби та методи гасіння пожеж.

7. Як здійснюється класифікація вогнегасних речовин?

8. Які основні характеристики вогнегасних речовин?

9. Як класифікують засоби пожежогасіння?

10. Принцип роботи та можливість застосування хімічного пінного вогнегасника.

11. Принцип роботи та можливість застосування повітряно – пінного вогнегасника.

12. Принцип роботи та можливість застосування вуглекислотного вогнегасника.

13. Принцип роботи та можливість застосування порошкового вогнегасника.

14. Принцип роботи та можливість застосування порошкового закачного вогнегасника.

15. Принцип роботи та можливість застосування аерозольного порошкового вогнегасника.

16. Як класифікуються спеціальні автоматичні установки пожежогасіння?

17. Принцип роботи та можливість застосування спринклерних установок.

18. Принцип роботи та можливість застосування дренчерних установок.

19. Принцип роботи та можливість застосування автоматичних установок газового пожежогасіння.

20. Як здійснюється вибір засобів пожежогасіння?

21. Як здійснюється пожежний нагляд на галузевих підприємствах?

 


Читайте також:

  1. II. Наглядова рада АТ
  2. V. Робоче проектування та авторський нагляд.
  3. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  4. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  5. Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах
  6. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Акти прокурорського нагляду.
  9. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  10. Вивчення загальної характеристики господарства, окремих галузей господарства та міжгалузевих комплексів.
  11. Визначення і аналіз загроз на об’єктах інформаційної діяль­ності підприємства
  12. Вищий нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів про ОП здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокуратурами.




Переглядів: 848

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Автоматичні пожежні оповіщувачі | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.