Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Схема аналізу забезпечення діалогізації монологу на уроці

I. Створення суб'єкт-суб'єктних стосунків у взаємодії:

1) забезпечення прийняття учнями навчальної мети (мотивація);

2) рівність позицій усіх, забезпечення активності на всіх етапах: під час порушення проблеми, корекції думок, аналізу роботи; поліфонія — звучить голос кожного;

3) взаємна повага до думок кожного, толерантність, розвиток думок кожного;

4) прагнення до співучасті, спільності ("ми подумаємо"), звернення до аудиторії.

II. Створення атмосфери інтелектуальної єдності на уроці, співроз-думів:

1) порушення закритих питань;

2) постановка риторичних питань;

3) порушення проблемних питань;

4) зіставлення різних міркувань, фактів, позицій, включення діалогу.

НІ. Створення емоційної єдності, атмосфери співпереживання:

1) особистіша забарвленість інформації вчителя, її модальність;

2) персоніфікація змісту (звернення до досвіду учнів, власного досвіду, досвіду інших);

3) застосування словесно-образної виразності (введення описів, словесних картин, укрупнення деталей, тропів, засобів синтаксичної виразності);

4) забезпечення логічної виразності (інтригуючий початок, емоційна завершеність розповіді).

IV. Забезпечення взаємодії педагогічною технікою:

1) чіткість вимови (дикція) і орієнтація мовлення на слухачів;

2) використання дистанції як засобу контакту;

3) зоровий (візуальний) контакт;

4) забезпечення творчого самопочуття на уроці, виразність міміки і пантоміміки як вияв творчого самопочуття.

15, АКТИВНЕ СЛУХАННЯ ВЧИТЕЛЯ НА УРОЦІ

Мета;формування уявлень про сутність активного слухання вчит теля в процесі спілкування з учнем. Оволодіння прийомами активного слухання, постановки питань у процесі педагогічної взаємодії. Формування установки на самостійну роботу з удосконалення вмінь активного слухання.

Обладнання; відеозаписи фрагментів уроку на етапі перевірки знань учнів; таблиця "Способи активного слухання вчителя"; роздат-ковий дидактичний матеріал.

Опорні поняття: активне слухання, відкриті питання, закриті питання, риторичні питання, питання на обдумування, переломні питання, рефлексивне слухання, нерефлексивне слухання.

План заняття

1. Діагностика індивідуального рівня готовності студентів до активного слухання (тест "Чи вмієте ви слухати?").

2. Перевірка головних теоретичних положень з теми.

3. Виконання вправ на розвиток уміння активного слухання.

4. Моделювання фрагмента уроку: перевірка знань учнів у формі бесіди.

Завдання для студентів

1. Підготуватися до співбесіди, використовуючи рекомендовану літературу.

1.1. Сутність активного слухання учня на уроці.

1.2. Використання прийомів рефлексивного й нерефлексивного слухання на етапі перевірки знань.

1.3. Техніка постановки -питань учителем на етапі перевірки знань.

2. Виконати вправи 1, 2, 3 на розвиток уміння активного слухання.

3. Підготуватися до моделювання фрагмента уроку: перевірка знань учнів у формі бесіди. Розробити питання, які стимулювали б пізнавальну активність школярів. Підготуватися до проведення фрагмента уроку в навчальній аудиторії.

Рекомендована література

І. Амонашвили Ш. А. Воспитательная и образовательная функции оценки учения школьников. — М„ 1984. — С. 175—585-

2. Ананьев Б. Г. Психология педагогической оценки // Избр пси-хол. труды: В 2 т. — М., 1980. — Т. 2. — С. 145—162.

3. Атватер И. Я вас слушаю: Советы руководителю, как правильно слушать собеседника. — 2-е изд. — М., 1989. — С. 8—76.

4. БодалевА. А. Личность и общение. — М., 1983. — С. 103—107.

5. Мицич Б. Как проводить деловые беседы. — М, 1987. — С. 50— 64.

6. Скотт Дж. Г. Конфликты. Пути их преодоления. — М, 1991.— С. 106—109.

7. Яковлев Н. М„ Сохор А. М. Методика и техника урока в шкале.—М., 1985. —СИЗ—123.

8. Юсупов И. М. Психология взаимопонимания. — Казань, 1991.— С. 137—141.

ХІД ЗАНЯТТЯ


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  5. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  6. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  9. Алгебра та початки аналізу
  10. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  11. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  12. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Моделювання педагогічної діяльності | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.