Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи прокуратури.

Прокуратура — єдина централізована система державних органів, які від імені України здійснюють нагляд за точним виконанням та єдиним застосу­ванням законів через своєчасне виявлення правопору­шень, вжиття заходів щодо їх усунення і притягнен­ня винних до відповідальності.

Діяльність органів прокуратури спрямована на утвердження верховенства закону, зміцнення право­порядку і має своїм завданням захист від неправо­мірних посягань на:

• закріплені Конституцією України незалежність держави, суспільний і державний лад, політичну та економічну систему, права національних груп і територіальних утворень;

* гарантовані Конституцією, іншими законами України та міжнародними правовими актами соці­ально-економічні, політичні, особисті права і сво­боди людини і громадянина;

основи демократичного устрою державної влади, правовий статус місцевих рад народних депутатів, органів територіального громадського самовряду­вання.

На органи прокуратури України покладено такі функції:

1) підтримання державного обвинувачення в суді;

2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом;

3) нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство;

4) нагляд за додержанням законів під час виконання судових рішень у кримінальних справах, а також у разі вжиття інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Відповідно до п. 9 Перехідних положень Конституції України прокуратура продовжує виконувати функцію нагляду за додержанням і застосуванням законів та функцію попереднього слідства — до набрання чинності законами, що регулюють діяльність державних органів із контролю за додержанням законів та до сформування системи досудового слідства і набрання чинності законами, що регулюють її функціонування.

Основні принципи організації та діяльності органів прокуратури полягають у тому, що вони:

• становлять єдину централізовану систему, яку очолює Генеральний прокурор України, з підпорядкуванням нижчестоящих прокурорів вищестоящим;

• здійснюють свої повноваження на підставі додержання Конституції України та чинних на території республіки законів, незалежно від будь-яких органів державної влади, посадових осіб, а також рішень громадських об'єднань чи їхніх органів;

• захищають у межах своєї компетенції права і свободи громадян на засадах їх рівності перед законом, незалежно від національного чи соціального походження, мови, освіти, ставлення до релігії, політичних переконань, службового чи майнового стану та інших ознак;

• вживають заходів до усунення порушень закону, хоч би від кого вони виходили, поновлення пору­шених прав і притягнення в установленому законом порядку до відповідальності осіб, які допустили ці порушення;

• діють гласно, інформують державні органи влади, громадськість про стан законності та заходи щодо її зміцнення. Працівники прокуратури не можуть належати до будь-яких політичних партій чи рухів.

Втручання інших органів державної влади, поса­дових осіб, засобів масової інформації, громадсько-політичних організацій (рухів) та їхніх представників у діяльність прокуратури з нагляду за додержанням законів або з розслідування діянь, що містять ознаки злочину, забороняється. Вплив у будь-якій формі на працівника прокуратури з метою перешкодити вико­нанню ним службових обов'язків чи домогтися вине­сення неправомірного рішення тягне за собою відпові­дальність, передбачену законом.

Вимоги прокурора, що відповідають чинному зако­нодавству, є обов'язковими для всіх органів, підпри­ємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян та виконуються невідкладно або в передбачені зако­ном чи визначені прокурором строки.

Система органів прокуратури

Систему органів прокуратури становлять: Гене­ральна прокуратура України, прокуратури Автоном­ної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севасто­поля (на правах обласних), міські, районні, міжрайон­ні, інші прирівняні до них прокуратури, а також військові прокуратури.

До органів військових прокуратур належать війсь­кові прокуратури регіонів і військова прокуратура Чорноморського флоту та Військово-Морських Сил України (на правах обласних), військові прокуратури гарнізонів (на правах міських).

Прокуратуру України очолює Генеральний прокурор України, призначуваний на посаду за згодою Верховної Ради України; з посади його звільняє Президент України. Верховна Рада України може вислови недовіру Генеральному прокуророві України, і матиме наслідком його відставку з посади. Строк повноважень Генерального прокурора України — п'ять років.

У Генеральній прокуратурі України, прокуратурі Автономної Республіки Крим є старші слідчі в особливо важливих справах і слідчі в особливо важливі справах; у прокуратурах областей, міст та інших прирівняних до них прокуратурах можуть бути слідчі по особливо важливих справах і старші слідчі; у районних, міжрайонних, міських — старші слідчі та слідчі

Слідчі прокуратури провадять попереднє слідство по справах про діяння, що містять ознаки злочину, віднесені законом до їхньої підслідності, а також в інших справах, переданих їм прокурором.

Статус прокуратури в Україні визначається статтями 121 —123 Конституції України та Законом України "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 р. Закон складається з 5 розділів, а розділ III — із 4 глав:

Розділ І. Загальні положення.

Розділ II. Система, структура і організація діяльності органів прокуратури.

Розділ III. Прокурорський нагляд.

Глава 1. Загальний нагляд.

Глава 2. Нагляд за додержанням законів органа що ведуть боротьбу з злочинністю.

Глава 3. Участь прокурора в розгляді справ у суді

Глава 4. Нагляд за додержанням законів у містах застосування заходів примусового характеру.

Розділ IV. Кадри органів прокуратури.

Розділ V. Інші питання організації і діяльностіорганів прокуратури.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  4. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  5. Виконавчі органи влади на місцях
  6. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.
  7. Вищі органи виконавчої влади
  8. Вищі органи влади і управління
  9. Вищі органи влади і управління УРСР
  10. Вищі органи влади й управління
  11. Вищі органи влади та управління на місцях
  12. ВИЩІ ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ В УКРАЇНІ




Переглядів: 1264

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття правоохоронного органу. | Міліція.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.