МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття правоохоронного органу.Тема 12. Правоохоронні органи Окремі галузі законодавства України Змістовний модуль 3. План: 1. Поняття правоохоронного органу. 2. Органи прокуратури. 3. Міліція. 4. Служба безпеки України. 5. Система органів податкової служби. 6. Органи юстиції. 7. Судова система.
Література: 1. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996 із змінами та доповненнями згідно Закону України «Про внесення змін до Конституції України» №2222-IV. – Харків: Весна, 2007. – 48 с. 2. Коментар до Конституції України. - Інститут законодавства Верховної Ради України. - К., 1996. 3. Закон України від 05.11.1991 р. № 1789-XII „Про прокуратуру” // Голос України, 11.12.1991. 4. Закон України від 20.12.1990 р. № 565-XII „Про міліцію” // Голос України, 04.01.1991. 5. Закон України від 25.03.1992 № 2229-XII „Про Службу безпеки України” // Голос України, 13.05.1992. 6. Закон України від 04.12.1990 № 509-XII „Про державну податкову службу в Україні” // Голос України, 12.01.1991. 7. Закон України від 04.12.1990 № 509-XII „Про державну податкову службу в Україні” // Голос України, 12.01.1991. 8. Закон України „Про державну виконавчу службу” від 24 березня 1998 року №202/98-ВР // Голос України 1998, N75 від 21.04.98. 9. Закон України „Про судоустрій України” від 7 лютого 2002 року №3018-III // Голос України 2002, №51 від 19.03.2002 10. Постанова Кабінету Міністрів України „Про систему органів юстиції” від 30 квітня 1998 р. №592 // Офіційний Вісник України 1998,18 від 21.05.98. 11. Положення про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське і Севастопольське міські управління юстиції, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 5 лютого 1999 року № 9/5. 12. Положення про Міністерство юстиції України, затверджене Указом Президента України від 30 грудня 1997 року № 1396/97 // Офіційний Вісник України 1998,2 від 29.01.98. 13. Станік С. Реформування органів юстиції – нагальна потреба сьогодення // Право України. – 1999. – № 8. 14. Стефанюк В. С. Верховний Суд, судова влада і правосудця в Україні // Вісник ВСУ. – 1998. – № 3. 15. Суд, правоохоронні та правозахисні органи України: Навч. посіб. / В.С. Ковальський (керівник авт. колективу), В.Т. Білоус, С.Е. Демський та ін.; Відп. ред. Я. Кондратьєв. – К.: Юрінком Інтер, 2002. – 320 с. 16. Основи правознавства / За заг.ред. П.Д.Пилипенка. 17. Основи права України / За редакцією професора В.Л. Ортинського. - Видання друге, доповнене і перероблене. - Львів: Оріяна-Нова, 2005.-368с. 18. Правознавство: Навч.пос./ За ред. Копєйчикова В.В. -К.: Юрінком Інтер, 1998. – 480c. 19. Правознавство: Підручник/ Авт. кол.: Дамський С.Е., Ковальський В.С., Колодій А.М. (керівник авт. кол.) та інші; За ред. В.В. Копєйчикова. — 7-е вид., стер. — К.: Юрінком Інтер, 2003. - 736 с. - Бібліогр. с. 724-726. 20. Юзікова Н.С. Судові та правоохоронні органи України: Навчальний посібник. – Вид. четверте, перероблене і доповнене. – К.: Істина, 2006. – 320 с.
Одне з центральних місць у різноманітній та багатоплановій діяльності держави займає виконання завдань із захисту прав і свобод людини, охорони прав та законних інтересів державних і недержавних організацій, боротьби зі злочинами та іншими правопорушеннями. Цей різновид державної діяльності в юридичному аспекті отримав найменування „правоохоронна діяльність", а заклади, що її здійснюють, - „правоохоронні органи". Дані поняття ще перебувають у стадії становлення і навколо них серед фахівців тривають активні дискусії. Неоднозначне розуміння цих правових категорій зумовлене, головним чином, відсутністю чіткого визначення поняття "правоохоронні органи" у законодавстві України. Правоохоронна діяльність як багатоаспектна діяльність спрямовується політичними й управлінськими засобами на блокування соціальних відхилень, локалізацію соціальної напруги або правових конфліктів. Складна система правоохоронної діяльності реалізується у різних типах право застосовних дій: правовстановлювальних, правозабезпечувальних, правопримушувальних і право-відновлювальних. Структурно до системи правоохоронної діяльності входять: - діяльність органів із забезпечення правосуддя; - діяльність органів прокуратури; діяльність з виявлення, запобігання та розслідування злочинів; діяльність із захисту державної безпеки, державного кордону та охорони громадського порядку. В Україні за чинним законодавством можлива тільки державна правоохоронна діяльність. Недержавна правоохоронна діяльність не передбачена, хоч участь громадян в охороні правопорядку та державного кордону є досить розвиненою та регламентованою. Основними суб'єктами правоохоронної діяльності є правоохоронні органи. Згідно зі Законом України „Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів", до них належать: органи прокуратури; органи внутрішніх справ; органи служби безпеки; органи охорони державного кордону; органи й установи виконання покарань; митні органи; органи державної податкової служби; органи державної контрольно-ревізійної служби; органи рибної охорони; органи державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції (ст. 2). Незважаючи на те, що судові органи посідають чільне місце як окремий вид влади (судової), вони також відповідають критеріям правоохоронних органів. За законом до правоохоронного органу належить такий державний орган, предмет діяльності котрого законодавче фіксується як його функції охоронного призначення. Діяльність правоохоронних органів багатопланова. Кожен із зазначених органів діє в межах законодавчо-визначених повноважень. Отже, правоохоронний орган - це державний орган, основним предметом діяльності якого є законодавчо-визначені функції, статус з охорони права, відновлення порушеного права, організація виконання покарання, захисту державної безпеки, підтримки правопорядку та забезпечення стану законності.
Читайте також:
|
||||||||
|