Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи юстиції.

Правозахисна діяльність, яка виконується державними й не­державними органами, складається з кількох складових. Вони, зок­рема, полягають у роз'ясненні громадянам їх прав та обов'язків. У Конституції України закріплюється важливе право знати право (ст. 57) та право на юридичну допомогу (ст. 59). Державним органом, який має сприяти розвиткові юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб, надання їм платних послуг правового та технічного характеру, є Міністерство юстиції України та його органи на місцях. До органів юстиції належать органи з виконавчого провадження, органи реє­страції актів громадянського стану, органи державної реєстрації нормативно-правових актів та громадських об'єднань, а також нотаріат.

Отже, правозахисна діяльність полягає у правовій допомозі юридичним особам, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства у спірних питання з охорони права, захисті фізичних осіб від обвинувачення та у державному гарантуванні охорони прав громадян правозахисними органами.

Статус Міністерства юстиції України та його органів на місцях. Постановою Кабінету Міністрів України під ЗО квітня 1998 р. із змінами, внесеними згідно з Постановою KM № 834 (834-2004-п) від 05.07.2004 р. встановлена система органів юстиції, яка включає: Міністерство юстиції, Головне управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, обласні, Киї­вське та Севастопольське міські управління юстиції, районні, ра­йонні у містах управління юстиції, міські (міст обласного значен­ня) управління юстиції.

Районні та міські (міст обласного значення) управління юс­тиції можуть бути об'єднані у міськрайонні управління юстиції, а районні у містах (крім міст Києва та Севастополя) - у міжрайонні управління юстиції за рішенням Міністра юстиції.

Правовий статус Міністерства юстиції України визначається Положенням про Міністерство юстиції України, яке затверджене Указом Президента України ЗО грудня 1997 р. із змінами і допов­неннями, внесеними Указом Президента від 28 вересня 2004 року № 1143/2004.

Міністерство юстиції України (Мін'юст України) є цент­ральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мін'юст України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади щодо забезпечення реалізації державної право­вої політики.

Основними завданнями Мін'юсту України є:

• забезпечення реалізації державної правової політики та по­літики у сфері адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;

• підготовка пропозицій щодо проведення в Україні правової реформи, сприяння розвитку правової науки;

• організація виконання рішень судів та інших органів (поса­дових осіб) відповідно до законів України, робота з кадрами, екс­пертне забезпечення правосуддя;

• організація роботи нотаріату та органів реєстрації актів гро­мадянського стану;

• розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;

• здійснення міжнародно-правового співробітництва та інших завдань.

Мін'юст України здійснює такі повноваження:

1. Готує пропозиції щодо проведення в Україні правової ре­форми.

2.Організовує роботу з підготовки щорічного плану заходів з виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу тощо.

З. Готує зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Ра­дою України законів України при підготовці їх на підпис Прези­дентові України.

4 .Здійснює відповідно до законодавства державну реєстрацію нормативних актів міністерств та інших центральних органів ви­конавчої влади, органів господарського управління та контролю тощо.

5 .Організовує виконання замовлення на підготовку спеціалістів апарату судів.

6.Організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їх діяльність і вживає заходів до її поліпшення тощо.

7.Реєструє адвокатські об'єднання тощо.

8.Здійснює заходи щодо вдосконалення роботи органів реєст­рації актів громадянського стану, контролює їх діяльність тощо.

9.Здійснює на основі та на виконання Конституції України за­конів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів Ук­раїни інші функції.

Мін'юст України в межах своїх повноважень на основі та на виконання законодавства України видає накази, організовує і кон­тролює їх виконання.

Мін'юст України очолює Міністр, якого за поданням Прем'єр-міністра України призначає на посаду Президент Украї­ни. Міністр несе персональну відповідальність перед Президен­том України і Кабінетом Міністрів України за виконання покладе­них на Міністерство завдань і здійснення ним своїх функцій.

Правовий статус Головного управління юстиції в АРК, облас­них. Київського та Севастопольського міських управлінь, які є те­риторіальними органами Мін'юсту, визначається положенням про них, яке затверджено наказом Міністра юстиції України від 30 сер­пня 2000 р.

Головне управління юстиції в Автономній Республіці Крим, обласне, Київське та Севастопольське міське Управління юстиції здійснює такі повноваження:

1 .Бере участь у забезпеченні реалізації державної правової по­літики.

2.Здійснює відповідно до законодавства державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств і республіканських комі­тетів АРК, обласних, Київської, Севастопольської міських держав­них адміністрацій тощо.

З .Сприяє розвитку юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб.

4.Веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства відповідно до Єдиного класифікатора галузей законодавства України.

5 .Організовує через відділи державної виконавчої служби ви­конання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно ; до законів України.

6.За дорученням Уповноваженого у справах дотримання Кон­венції про захист прав і основних свобод людини вивчає факти порушень прав людини відповідно до запитів Європейського Суду з прав людини.

7 .Організовує роботу установ нотаріату, перевіряє їх діяльність і вживає заходів щодо її поліпшення тощо.

8.Здійснює контроль за діяльністю атестованих судових екс­пертів тощо.

9.Здійснює контроль в апараті управління та підпорядкованих органах і установах юстиції за дотриманням актів законодавства з питань боротьби з корупцією і злочинністю та забезпечує їх не­ухильне виконання та здійснює інші повноваження.

Управління юстиції при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади та органа­ми місцевого самоврядування, а також підприємствами, установа­ми, організаціями на відповідній території.

Управління юстиції у межах своєї компетенції видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Начальник управління юстиції призначається на посаду і звільняється з посади Міністром юстиції України за погодженням з головами відповідних місцевих державних адміністрацій.

Правовий статус районних, районних у містах, міських (міст обласного значення) управлінь юстиції визначається Положенням про них, яке затверджене Наказом Міністра юстиції від ЗО серпня 2000 р.

Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту України та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції.

Управління юстиції здійснює такі повноваження:

1 .Бере участь у розвитку системи правової інформатизації.

2.Провадить роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства, нотаріальної практики у відповідності до Єдиного класифікатора галузей законодавства України.

3.Організовує через відділи державної виконавчої служби ви­конання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів України.

4.Організовує навчання державних виконавців і поширює по­зитивний досвід з питань виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб).

5.Здійснює згідно з чинним законодавством легалізацію місце­вих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевих гро­мадських організацій, місцевих та первинних професійних спілок та їх об'єднань тощо.

6.Здійснює контроль за діяльністю атестованих судових екс­пертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, виконують свою роботу на підставі свідоцтва Мін'юсту України та внесені до Реєстру атестованих судових експертів.

7 .Забезпечує повну, правильну та своєчасну реєстрацію актів цивільного стану тощо.

8 .Координує роботу державних нотаріальних контор і приватних нотаріусів, які працюють на території району (міста), ч метою забезпечення нотаріальними послугами всіх верств населення.

9.Розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що породжують обґрун­товані скарги громадян та здійснює інші повноваження.

Начальник управління юстиції призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України за поданням на­чальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції Ук­раїни в Автономній Республіці Крим, обласного, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції за погодженням з головами відповідних місцевих державних адміністрацій.

 

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  4. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  5. Виконавчі органи влади на місцях
  6. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.
  7. Вищі органи виконавчої влади
  8. Вищі органи влади і управління
  9. Вищі органи влади і управління УРСР
  10. Вищі органи влади й управління
  11. Вищі органи влади та управління на місцях
  12. ВИЩІ ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ В УКРАЇНІ




Переглядів: 904

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система органів податкової служби. | Судова система.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.