Процес суперництва між виробниками, постачальниками і покупцями товарів, за найвигідніші умови їх виробництва та реалізації, має позитивні і негативні наслідки.
В залежності від існуючих типів ринку розрізняють
Такі типи конкуренції
Досконала, чиста конкуренція – вільна конкуренція, коли існує підприємців здатних диктувати чи нав’язувати свої умови виробництва та реалізації товарів і послуг
Недосконала конкуренція – обмежена економічною владою небагатьох виробників, продавців на ринку, які диктують основні його параметри: об’єм товарів і послуг, якість, ціни і т.п.
Олігополістична конкуренція - незначна кількість учасників – виробників – продавців товарів та послуг
Монополістична конкуренція – складається із безлічі продавців і покупців, але угоди вони здійснюють не по єдиній ринковій ціні, а в широкому діапазоні цін
В сфері суспільного виробництва розрізняють: внутрігалузеву і міжгалузеву конкуренцію, в сфері маркетингу – функціональну, видову, предметну.
Існують два основних методи конкуренції: ціновий і неціновий.