Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Досліджуємо ризики і небезпеки

 

  1. Як можна охарактеризувати сучасний стан бухгалтерського обліку в Україні?
  2. У чому полягає мета розробки концепції подальшого розвитку бухгалтерського обліку в Україні?
  3. Який результат відмінностей у змісті та структурі інформації, яку використовують інвестори, податкові, статистичні органи, управлінський персонал?
  4. Чи відбулася при реформуванні бухгалтерського обліку в повній мірі модифікація положень теорії, методів і прийомів методології обліку?
  5. До чого може призвести входження України в європейські та світові інституції?
  6. На чому акцентують свою увагу інвестори та акціонери?
  7. Які цілі повинні бути орієнтиром системи обліку?
  8. Дайте характеристику можливостям, які надає користувачам фінансової звітності Інтернет.
  9. Що М.Метьюс і М.Перера розуміють під термінами „гармонізація”, „стандартизація” та „уніфікація”?
  10. За рахунок чого спрощується підготовка переходу на міжнародні стандарти країн одного регіону?
  11. За яких умов успіх запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності буде вагомішим?
  12. Назвіть відмінності, що існують між положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та міжнародними стандартами.
  13. Яким чином можна підвищити порівнянність звітної інформації і спростити роботу бухгалтерів-практиків?
  14. Якими можуть бути основні стратегічні напрямки розвитку бухгалтерського обліку в Україні на мікро- і макрорівнях?
  15. Які заходи необхідно здійснити для створення належної національної системи обліку?

 

 

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 6 КЛАС

РОЗДІЛ 1 ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

Досліджуємо ризики і небезпеки

У цьому параграфі ти:

□ дізнаєшся, що таке ризик;

□ проаналізуєш його види;

□ навчишся розпізнавати виправданий і невиправданий ризики;

□ потренуєшся визначати рівень ризику в щоденному житті;

□ повториш алгоритм дій в екстремальних ситуаціях.

Щоденні ризики і небезпеки

Щоденне життя сучасної людини переважно безпечне і комфортне. Ми живемо в будинках, які захищають від негоди, маємо комунальні зручності, користуємося побутовими приладами. Вони допомагають прибирати, прати, готувати їжу і вивільняють час для навчання, творчості, спілкування з друзями. Однак і сьогодні ризики та небезпеки є частиною нашого життя.

Проаналізуй один день зі свого життя (наприклад, учорашній). Для цього:

1) розпиши, що ти робив удома, по дорозі до школи, у школі, після школи, надворі (наприклад, мив посуд, сушив феном волосся, дивився телевізор, переходив дорогу, підігрівав обід...).

2) постав позначку навпроти дій, які можуть бути небезпечними, і запиши кожну з них на окремій картці.

У багатьох випадках про небезпеку нам сигналізують емоції: занепокоєння, тривога, страх, паніка. Однак щоб уникати небезпек, запобігати їм, а також правильно діяти у разі їх виникнення, недостатньо покладатися лише на відчуття. Треба вчитися свідомо оцінювати наслідки розвитку ситуації або своєї поведінки.

Поняття ризику

Оцінюючи варіанти своєї поведінки та можливі наслідки, ми перевіряємо, чи існує загроза життю і здоров'ю людей. Таку загрозу ще називають ризиком. Оскільки наше здоров'я — це фізичне, психологічне і соціальне благополуччя, розрізняють декілька видів ризику (таблиця 1).

Таблиця 1

Більшість небезпечних ситуацій містять декілька видів ризику. Наприклад, якщо у компанії тобі пропонують сигарети, то існують ризики:

фізичний: якщо погодишся — ти ризикуєш набути залежності й зашкодити своєму здоров'ю;

психологічний: якщо погодишся — можеш відчути провину і страх викриття; якщо відмовишся — тривогу, що тебе відлучать від компанії;

соціальний: якщо погодишся — про це можуть дізнатися твої батьки і покарати тебе; якщо відмовишся — ризикуєш втратити приятелів.

Виправдані і невиправдані ризики

Іноді ризик є справою благородною. Наприклад, відмовитися від небезпечної пропозиції, виступити перед усією школою, захистити того, з кого насміхаються однокласники, першим підійти, щоб познайомитися. Такі ситуації потребують сміливості. Але водночас саме у них ти набуваєш упевненості й розвиваєшся як особистість.

1. Назвіть ще кілька видів виправданого ризику (взяти участь у змаганнях, захистити слабшого, рятувати чиєсь життя, загасити невелику пожежу...).

2. Назвіть кілька прикладів невиправданого ризику (залишати без нагляду малих дітей, запливати на глибину, гратися з вибухонебезпечними речовинами, ходити по тонкій кризі, перебігати дорогу перед автомобілями...).

Деякі люди мають схильність до нерозумних ризиків — курять, вживають алкоголь, наркотики, агресивно поводяться або вчиняють протиправні дії. Таку поведінку називають невиправдано ризикованою або ризикованою.

Зазвичай одні види ризикованої поведінки тягнуть за собою інші. Тому кажуть, що тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотиків, насилля та інші безвідповідальні вчинки ходять поруч. Більшість кримінальних злочинів, ДТП, утоплень, нещасних випадків у побуті і на виробництві пов'язані з уживанням алкоголю й наркотиків.

Оцінка рівня ризику

Майже всі життєві ситуації пов'язані з ризиком. Як визначити, що ситуація є надто ризикованою?

Уяви, що людина йде тротуаром, і на голову їй може впасти цеглина. Ніхто на сто відсотків не застрахований від цього, але імовірність такої ситуації дуже мала. Хоча на будмайданчику ризик її виникнення набагато більший.

Говорячи про рівень ризику, мають на увазі й величину наслідків. Наприклад, під час ожеледиці зростає ймовірність падіння і дорожньо-транспортних пригод. Однак ризик серйозної травми внаслідок падіння менший, ніж під час аварії, в якій може постраждати багато людей та автомобілів. Саме тому в ожеледицю водіям рекомендують залишати свій транспорт на стоянках і ходити пішки.

1. Об'єднайтесь у групи по 5 —6 осіб.

2. Оцініть рівень ризику в ситуаціях, які ви записали на картках, виконуючи завдання на с. 11, за десятибальною шкалою (0 балів — ризику немає або він такий незначний, що на нього не варто зважати; 10 балів — ризик дуже високий).

3. У яких ситуаціях треба звернутися по допомогу до дорослих, яким ти довіряєш?

Екстремальні і надзвичайні ситуації

До подій з високим рівнем ризику належать екстремальні і надзвичайні ситуації.

Екстремальні — ситуації, в яких небезпека загрожує окремій людині або групі людей (ДТП, пожежа, хтось заблукав у лісі).

Надзвичайні — ситуації, які загрожують великій кількості людей (під час стихійного лиха, техногенної катастрофи або війни).

Такі ситуації можуть виникнути будь-де, у будь-який час. Неподалік населеного пункту може зазнати аварії потяг з цистернами, а це матиме наслідком витікання токсичних речовин. Людина може заблукати в лісі, відстати від групи в поході, стати жертвою нападу, потрапити в аварію у незнайомій місцевості. Вона може опинитись у зоні стихійного лиха (хуртовини, урагану, землетрусу), несподівано захворіти чи отримати травму далеко від житла.

Екстремальні і надзвичайні ситуації характеризуються високим рівнем ризику і потребують негайних дій.

1. Страх — почуття, що першої ж миті охоплює людину в екстремальній ситуації. Головне — перебороти страх, не дати йому паралізувати волю і перерости в паніку. Пригадайте прийоми, які допомагають подолати страх:

зроби кілька глибоких вдихів і видихів так, наче п’єш повітря через соломинку. Уяви, як воно проходить через твої легені, зосередься на звуках; полічи до десяти, а якщо є час — до ста; пригадай і вимов уголос кілька номерів телефонів, вірш, заспівай пісню.

2. Наведіть приклади екстремальних ситуацій, що можуть виникнути у вашому житті.

3. Потренуйтеся діяти в таких ситуаціях за допомогою блок-схеми, з якою ви ознайомились у 5-му класі.

Підсумки

Ризики є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає людині розвиватись як особистості.

Важливо уникати невиправданих ризиків: вживання психоактивних речовин, порушення правил поведінки на дорогах тощо.

Уважно аналізуючи життєві ситуації, ти навчишся оцінювати рівень ризику і за необхідності знижувати його.

 

 


Читайте також:

  1. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  2. Аналіз небезпеки підприємства
  3. Атмосферні небезпеки
  4. Атмосферні небезпеки
  5. Аудиторські ризики
  6. Аудиторські ризики, пов’язані з використанням комп’ютерних інформаційних систем
  7. Банківські ризики та їх характеристика
  8. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  9. Біологічні небезпеки
  10. Біологічні небезпеки
  11. Біологічні небезпеки
  12. Біологічні небезпеки




Переглядів: 2092

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Точки зору науковців щодо перспективного розвитку бухгалтерського обліку | Світ навколо тебе

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.63 сек.