МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Світ навколо тебеУ цьому параграфі ти: □ пригадаєш, що таке довкілля; □ навчишся розрізняти природне, техногенне та соціальне середовища; □ проаналізуєш позитивний і негативний впливи соціального середовища на здоров'я людини; □ пригадаєш засоби захисту від кримінальних небезпек. Довкілля Усе, що тебе оточує — ґрунти, повітря, вода, рослини, тварини, люди і те, що вони створили, — називають навколишнім середовищем, або довкіллям. Елементи довкілля можуть бути природними або штучними (створеними людьми). По черзі назвіть по одному природному і штучному елементу довкілля.
Мал. 2 Які з цих елементів довкілля є природними,а які – штучними?
Природне, техногенне і соціальне середовища Якщо в довкіллі переважають природні складові, його називають природним середовищем. Це, наприклад, ліс, степ чи болото. Та природне середовище часто зазнає змін. Степ перетворюють на родючу ниву, луки забудовують. І тоді природне середовище стає техногенним. Звісно, не слід вважати, що хатинка лісника перетворить ліс на техногенне середовище. Вона істотно не впливає на довкілля. Інша річ гребля, яка не лише утворює водойму, а й змінює природне середовище на техногенне. Людина не може жити сама по собі. її завжди оточують рідні, друзі, знайомі та незнайомці. Разом вони утворюють соціальне середовище (від «соціум» — «суспільство»), 1. Проаналізуй мал. З (а, б, в). Назви види довкілля, зображені на них. Поясни свої відповіді. 2. Наведи приклади природного і техногенного довкілля там, де ти живеш.
Мал. 3 Складові соціального середовища Спробуй уявити, що ти — як у фантастичному фільмі — остання людина на Землі і що в цілому світі немає нікого, крім тебе. Які це може мати наслідки (тобі ні з ким буде поговорити, немає в кого спитати поради, якщо з тобою щось трапиться, нікому буде допомогти...)? Вимушена самотність — одне з найважчих випробувань для людини. На щастя, кожен із нас живе серед людей, і твоє соціальне середовище є джерелом багатьох благ. Об'єднайтесь у групи і за допомогою мал. 4 назвіть: група 1: що вам дає родина? група 2: чого вас навчає школа? група 3: для чого потрібні друзі? група 4: про що дбають держава і місцева громада? група 5: яка користь людям від радіо, телебачення, Інтернету, преси? Мал. 4 Елементи соціального середовища Мал. 5 Кримінальні небезпеки соціального середовища Хоча загалом соціальне середовище сприяє твоєму здоров'ю та благополуччю, однак воно може бути і джерелом небезпек, зокрема кримінальних (мал. 5). 1. Які із зображених на мал. 5 небезпек найбільше загрожують підліткам? 2. Пригадайте правила безпечної поведінки, які ви вивчали у 5-му класі. Об'єднайтесь у 3 групи і складіть пам'ятку: група 1: як правильно поводитися, коли залишаєшся вдома сам; група 2: як поводитися без дорослих надворі; група 3: як і до кого можна звернутися по допомогу в разі потреби. 3. Поміркуйте, від чого залежить ваша безпека. Поділіться своїми думками з друзями. Починайте словами: «Моя безпека залежить від того ...". 4. Про що із названого вами має піклуватися держава, школа, родина, а про що — ви самі? 5. Обговори з дорослими засоби захисту особистого майна: а) квартири чи приватного будинку (укріплюють двері, встановлюють замки, вічка, тримають собаку...); б) автомобіля (гараж, протиугонна сигналізація...); в) велосипеда (не залишають без нагляду, використовують спеціальний замок, зберігають під замком...). Підсумки Усе, що тебе оточує, є навколишнім середовищем, або довкіллям. Виділяють три види довкілля: природне, техногенне і соціальне. Довкілля дає тобі все необхідне для життя. Але водночас воно є джерелом багатьох небезпек. Твоє соціальне середовище (родина, друзі, вчителі, телебачення та інші засоби масової інформації) безпосередньо чи опосередковано впливають на твоє здоров'я, поведінку і спосіб життя.
Читайте також:
|
||||||||
|