Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VII. Using additional sources of information prepare a report on one of the following topics and present it to the class

  • Modern views on the problems of taxonomy and systematics in biology.
  • The role of bacteria in ecology and in human lives.
  • Modern virology. Recent investigations and discoveries.

 


Unit 4

Lesson 1

VASCULAR PLANTS

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· What do you associate a plant with?

· What features distinguishing plants from other living organisms can you name?

· What part do plants play in ecology?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Vascular plant, xylem, phloem, fern, gymnosperm, angiosperm, conifer, monocot, dicot, taproot, fibrous root, meristem, lateral bud, internode, petiole, axil, axillary bud, leaf primordia, protoderm, epidermis, procambium, cuticle, pith, cortex.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

anchor, v comprise, v device, n dormant, adj erosion, n germinate, v principal, adj soil, n steep, adj tip, n twig, n a) the upper layer of earth that may be dug or plowed and in which plants grow; b) the process by which rock or soil is gradually destroyed by wind, rain, or the sea; c) to hold firmly or fix; d) the usually pointed end of something; e) not active or not growing at the present time but able to be active later; f) a small shoot or branch usually without its leaves; g) to begin to grow or to sprout; h) most important or influential, chief; i) a mechanism designed to serve a special purpose or perform a special function; j) to consist of particular parts, groups, etc; k) making a large angle with the plane of the horizon.

Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. And Natural Resources Use.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions.
  5. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  8. Classes of Supply
  9. Classical pragmatics
  10. Classification of accounting documents
  11. Classification of phraseological units and their structural types.
  12. Classification of word meaning




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Solve the following crossword puzzle using the clues below | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.