МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false1. The speaker’s family often used to sit near the fireplace when he was a child. 2. The speaker liked the potted ferns in his family house and took care of them. 3. But for him the plants would have died from a dangerous disease. 4. He found out that he had been frustrating the plants sex life before he got to college. 5. According to the recent statistical data the ferns occupy the world top position in the list of decorative house plants. 6. Thoreau once said, “God made ferns to bring pleasure into our lives.” II. Listen to the second fragment and answer the following questions 1. How many species of ferns are known to modern science? 2. What size do the largest representatives of this phylum reach? 3. What are fronds? 4. What shapes can fern leaves have? 5. Who benefits from “nest” ferns that grow in the tropics? 6. Why do ferns prefer wet habitats? III. Listen to the third fragment and complete the summary below with the missing information The ferns were among the first land plants that possessed ___________________ for _________________ and roots for ___________________. Due to these features they increased the ___________________ where these plants could ____________. In the ________________ geological period, giant horsetails and _______________ grew in ________________ in ______________. Huge deposits of ______________ produced by these plants were eventually transformed into ___________, due to the lack of __________ that inhibited ____________________________ of the plant biomass. The coal deposits contain large __________________ that may be reintroduced into the atmosphere in modern times as we ________________. This may cause _________________________. WRITING AND SPEAKING Summarize the text “Vascular Plants” in 200 words. Retell your summary Lesson 2 DEVELOPMENT OF GAMETOPHYTES IN ANGIOSPERMS PRE-READING TASKS I. Answer the following questions · What forms of plant reproduction do you know? · What do you know about the alteration of generations in higher plants? · What plant structures are responsible for their distribution? II. Listen to the following words and practice their pronunciation Gymnosperm, angiosperm, gametophyte, megaspore, megasporocyte cell, microspore, microsporocyte cell, heterosporous, sporophyte, pollen grain, ovule, micropyle, gamete, synergid, antipodal, megagametophyte, microgametophyte, anther, embryo sac, exine, pollination, fertilization, stigma, pollen tube, style, vegetative nucleus, generative nucleus, gnetophyte, zygote, endosperm. READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT Читайте також:
|
||||||||
|