МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КЕРІВНИЦТВО ЗАВІДУЮЧОГО, МЕТОДИСТАРівень роботи дитячого садка по ознайомленню дошкільників з природою залежить від керівництва цією роботою з боку завідуючого та методиста дитячого садка. Керувати — значить планувати, організовувати, регулювати, контролювати. Отже, організація роботи дитячого садка починається з планування. В річному плані роботи в розділі «Адміністративно-господарська робота» плануються заходи, пов'язані із створенням матеріальної бази для ознайомлення дітей з природою в дитячому садку. Залежно від потреб дитячого садка, в плані може бути передбачене придбання саджанців дерев, кущів для поповнення флористичного складу ділянки, придбання тварин, обладнання для кутків природи тощо. Проте створенням матеріальної бази тільки починається робота з розділу ознайомлення з природою. Важливо виділити на основі аналізу роботи дитячого садка слабкі ланки в навчально-виховній роботі і намітити відповідні заходи у річному плані в розділі «Методична робота». Це повинно бути виділення питань для обговорення на педагогічній раді дитячого садка. Часто такий вибір зумовлюється потребою заслухати і обговорити досвід поглибленої роботи вихователів по питаннях ознайомлення дітей з природою або ж наявністю слабких місць у роботі по ознайомленню з природою. Краще планувати більш вузькі теми, але розкривати їх в обговоренні більш глибоко. Наприклад, «Стан виконання програми по ознайомленню з природою в старшій групі за перше півріччя». У цьому ж розділі планується колективний перегляд занять, проведення семінарів і консультацій з вихователями, поповнення методичного кабінету кращим досвідом роботи вихователів (розробками конспектів занять, планів, сценаріїв свят у природі тощо). У розділі «Робота з батьками» плануються загальні і групові батьківські збори. Для забезпечення єдності у впливі на дітей дитячого садка і батьків у плані екологічного виховання доцільно навесні планувати проведення батьківських зборів за такою тематикою: «Екологічне виховання у сім'ї», «Виховуємо природолюбів». Річний план конкретизується у місячних планах завідуючого і методиста і повинен неухильно виконуватися. Організовувати роботу колективу — значить справедливо розподілити обов'язки, створити доброзичливу, демократичну атмосферу в педагогічному колективі, являти собою приклад компетентності, сумлінного ставлення до виконання своїх обов'язків. У зв'язку з корективами, що їх вносить життя, завідуючий, методист повинні регулювати роботу колективу, спрямовувати його на творчий пошук. Важлива роль завідуючого, методиста у здійсненні контролю за станом роботи по ознайомленню дошкільників з природою. Він здійснюється у таких формах: 1. Вивчення роботи вихователів під час цілеспрямованого від- відуваня прогулянок, занять тощо. Обговорення відвіданих режимних процесів, занять повинно вестися демократично, доброзичливо. Треба стимулювати вихователів на дискусію, обмін думками, творчий пошук. 2. Діагностика виконання програми дітьми по ознайомленню з природою. Найчастіше вона проводиться індивідуально, шляхом бесіди. Методист заздалегідь готує за змістом програми запитання, оцінює якість відповідей, аналізує їх; на основі якості засвоєння знань розподіляє дітей на певні рівні; разом з вихователем з'ясовує причини недостатнього засвоєння програми, намічає шляхи усунення недоліків, разом з тим обговорюється подальша робота з обдарованими дітьми. Діагностика знань — найбільш ефективний засіб контролю, який повинен ширше застосовуватися в дитячих садках. 3. Перевірка документації вихователів дає змогу визначити, як реалізується за часом програма по ознайомленню з природою, які методи обирає вихователь для її здійснення. Питання потреби контролю за станом роботи по ознайомленню з природою повинно вирішуватися диференційовано, на основі вивчення роботи вихователів. Якщо в колективі є вихователі, бездоганна робота яких протягом ряду років дозволяє ставити питання про довір'я, їх робота не підлягає контролю. Важливо, щоб ця тенденція поширювалася і стимулювалася в педагогічних колективах. Читайте також:
|
||||||||
|