Тема 1.3. Специфіка мовлення фахівця (відповідно до напряму підготовки)
Основним критерієм професійної майстерності кожного фахівця є знання свого фаху, а знання фаху тісно пов'язане з рівнем опанування мови професії, її лексики, термінології, умінням вільно володіти і користуватися лексикою фаху.
Українське усне мовлення стало сьогодні засобом широких июних контактів - у трудовому колективі, на зборах, нарадах, конференціях, з'їздах, а також під час бесід, переговорів з діловимипартнерами.
Усний монолог - це безтекстові та зафіксовані форми, розраховані на усне відтворення.
Форми монологічного мовлення систематизують:
Види усного ділового спілкування:
співбесіда -
різновид ділової бесіди, призначеної для обговорення, вирішення певних питань, налагодження комерційних відносин
ділова нарада -
робота колективного розуму, традиційний метод управління, високоефективний за умов активного обміну думками, підготовлених учасників
ділові засідання -
в обговоренні питань беруть участь майбутні виконавці рішень, які приймаються. Види завдань: інформаційні оперативні, дискусійні
семінар - форма практичних і теоретичних вирішень питань, де учасники логічно мислять, висловлюють і обстоюють власну точку зору публічно
Публічне мовлення - один із жанрових різновидів мовленнєвої діяльності, досить своєрідний за своєю природою, місцем серед інших видів мовлення.
Виступ - вид усного публічного мовлення, який має певну мету (інформаційну, переконання тощо).