Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вплив господарсько-побутової і виробничої діяльності людини на властивості природних вод

У використанні людиною водних ресурсів Землі розрізняють два напрямки: водокористування і водоспоживання [110, 112].

При водокористуванні вода, як правило, не вилучається з водних об’єктів, але якість її може мінятися. До водокористування належить використання водних ресурсів для гідроенергетики, судноплавства, рибальства і розведення риби, відпочинку, туризму і спорту.

При водоспоживанні вода вилучається з водних об’єктів і або включається до складу продукції, що виробляється, або частково повертається у водойми, але вже значно гіршої якості.

Принципова різниця між використанням і споживанням водних ресурсів полягає ще в тому, що в першому випадку можна обійтися і без них, наприклад отримувати енергію за рахунок інших видів природних ресурсів (атомна, сонячна), в другому випадку воду, яка витрачається для питних, господарсько-побутових потреб, жодним іншим мінеральним ресурсом замінити не можна.

Внаслідок водоспоживання утворюються стічні води.

Стічна вода – це вода, де забруднення змінює первісний хімічний склад води або її фізичні властивості. До стічних належать також забруднені води атмосферних опадів і воду від поливання вулиць. Стічні води поділяються на побутові, виробничі і зливні. Вони відрізняються один від одного своїм походженням, складом і біологічною активністю.

Побутові стічні води утворюються внаслідок практичної діяльності і життєдіяльності людей.

Залежно від складу домішок і специфічності їхньої дії на водні об’єкти стічні води можуть бути розділені на наступні групи:

1. Води, що містять неорганічні домішки зі специфічними токсичними властивостями. Сюди входять стоки металургії, гальванічних цехів та ін. Вони можуть викликати зміну рН води водойм. Солі важких металів є токсичними по відношенню до водних організмів.

2. Води, у яких неорганічні домішки не мають токсичної дії. До цієї групи належать стічні води рудозбагачувальних фабрик, цементних заводів та ін. Домішки такого типу знаходяться у зваженому стані. Для водойм особливої небезпеки ці води не становлять.

3. Води, що містять нетоксичні органічні речовини. Сюди входять стічні води підприємств харчової промисловості.

4. Води, що містять органічні речовини зі специфічними токсичними властивостями. До цієї групи належать стічні води підприємств органічного синтезу, нафтопереробних підприємств та ін.

Набір речовин, що потрапляють у поверхневі води зі стічними водами різних регіонів, досить різноманітний і залежить від багатьох факторів: типу промисловості, її продуктивності, якості і кількості очисних споруджень, кліматичних умов.

Ступінь забруднення дощових вод теж залежить від багатьох факторів, у тому числі від загальної санітарної обстановки населеного пункту. Прийнята технологія сухої обробки вулиць не забезпечує повної очистки. Сміття з проїзної частини доріг містить значну кількість органіки, біогенів, нафтопродуктів, солей важких металів.

Якість і склад поверхневого стоку міської території залежать від цілого ряду важко прогнозованих факторів. Велика розмаїтість місцевих умов робить практично неможливим отримання середніх показників якості поверхневого стоку загалом.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  6. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  7. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  8. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  9. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  10. А) Товар і його властивості.
  11. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  12. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.




Переглядів: 787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вода як шлях передачі інфекційних захворювань | Показники якості води

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.