Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Динаміка дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків

Рік ДТП Загинуло Число загиблих на 100 ДТП Поранено Всього потерпілих Питома вага загиблих у загальній кількості потерпілих
2002 34 488 5 982 17,3 37 916 43 898 13,6
2003 42 409 7 149 16,9 47 458 54 607 13,1
2004 45 593 6 966 15,3 53 638 60 604 11,5
2005 46 485 7 229 15,5 56 002 63 231 11,4
2006 49 491 7 592 15,3 60 018 67 610 11,2

 

Стан справ із забезпеченням безпеки дорожнього руху залишається складним. У середньому по Україні щорічно в дорожньо-транспортних пригодах (ДТП) гине близько 7 тис.осіб та отримують травми різного ступеня тяжкості 50 тисяч. Кожні 13 хвилин у державі трапляється дорожня пригода. Майже кожні 1,5-2 години гине людина. В середньому за добу в автоаваріях гине 18 і отримує тяжких поранень 137 осіб.

За даними Департаменту Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України, протягом останніх п’яти років у цілому по Україні кількість дорожньо-транспортних пригод збільшилась на 43,5 %, загиблих у них людей – на 26,9% і травмованих – на 58,3%. Зокрема, на 15 003 більше скоєно ДТП, на 1610 більше зафіксовано смертельних випадків, та на 22,1 тис. збільшилося число поранених у них (табл. № 6).

Упродовж останніх п’яти років, незважаючи на збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод , спостерігається позитивна динаміка зменшення тяжкості їх наслідків. Зокрема у ,2002 році цей показник становив 17,3 , у 2003 – 16,9, у 2004 – 15,3, у 2005 – 15,5, у 2006 – 15,3 (табл. №6).

У 2006 році зареєстровано 49 491 дорожньо-транспортну пригоду, в яких загинуло 7 592 особи і травмовано 60 018 учасників дорожнього руху. Порівняно з аналогічним періодом попереднього року кількість автопригод збільшилася на 6,5 %, число загиблих та поранених у них людей – відповідно на 5,0% і 7,2%. Зростання аварійності спостерігається у 20- ти регіонах держави, при цьому найбільше в м.Севастополі – у 2.2 рази, Донецькій – на 31,1%, Львівській (+15,6 %), Волинській (+14,7%), Вінницькій (_14,2%), Одеській (+7,1%) областях.

Суттєве зростання кількості загиблих у ДТП осіб зафіксовано у м.Севастополі – (+47,9%), в АР Крим (+24,8%), Луганській (+14,1%), Сумській (+13,9%), Івано-Франківській (+13,4%), Хмельницькій (+11,8%), Донецькій (+11,3%), Херсонській (+11,2%) і Чернігівській (+10,8%) областях.

Збільшення кількості травмованих осіб унаслідок ДТП вібулося у м.Севастополі – у 2.3 раза, Донецькій (+27,6%), Чернівецькій (+22,5%), Волинській (+22,2%), Львівській (+20,6%), Вінницькій (+13,4%) областях.

У 2006 році найбільша кількість пригод і постраждалих у них людей зафіксовано протягом літніх місяців з «піком» аварійності в серпні (питома вага становить 10,8 % від усіх ДТП з потерпілими за звітній період).

Найвищий показник тяжкості ДТП зареєстровано в листопаді – 18,2, а також жовтні та грудні – по 17,4, а найнижчій – у березні (12,9). Зростання одночасно кількості автопригод та тяжкості їх наслідків відбулося у лютому, квітні, червні, вересні, жовтні, листопаді та грудні.

Протягом останіх років зберігається стійка тенденція до розподілу дорожньо транспортних пригод за днями тижня. Стан аварійності ускладнюється в основному у п’ятницю та суботу,а також у святкові дні. У зазначені дні скоюється близько 40% усх автопригод.

Найбільш поширеними видами автопригод є наїзд на пішохода та зіткнення транспортних засобів. У таких дорожньо-транспортних пригодах гинуть або травмуються майже 70 % учасників дорожньогго руху.

Разом з тим, висока тяжкість каслідків спостерігається в автопригодах, пов’язаних з наїздом транспортних засобів на перешкоду та падінням вантажу (близько 20 загиблих на кожні 100 ДТП).

Більше тритини (36,8%) дорожньо-транспортних пригод із постраждалими скоєються в столиці та обласних центрах України.

Основними причинами атопригод залишається перевищення безпечної швидкості руху – 21,8% усіх ДТП з потерпілими, порушення правил маневрування – 21,1% перехід через проїжджу частину в невстановленому місці - 11,0%, виїзд на смугу зустрічного руху – 8,4%, порушення правил проїзду перехресть – 7,7%, аа також недотримування безпечної дистанції – 4,7%.

У 2006 році кількість дорожньо-транспортних пригод на магістральних дорогах, що обслуговуються підрозділами ДАІ, збільшалась на 8,8% (5361 ДТП), їх питома вага становить 10,3% від усіх автопригод з потерпілими.

Зростання аварійності на магістральних дорогах спостерігається у 15 регіонах держави, при цьому найбільше у Вінникьуій (+43,0%), Львівській (+35,8%), Чернівецькій (+23,5%), Чернігівській (+21,1%), Луганській (+20,0%), Харківській (+19,0%) областях та м. Севастополі ( з 0 до 7).

Авіаційна галузь. В авіаційній галузі основою регулювання є Повітряний кодекс України, мета якого забезпечити правові засади функціонування всіх суб’єктів авіаційної галузі України. До питань безпеки авіації належать:

- безпека польотів;

- авіаційна безпека (захист від актів незаконного втручання в діяльність авації);

- екологічна безпека.

Граничні норми Повітряного кодексу встановлюються міжнародними правовими документами ІКАО, Європейської Об’єднаної Авіаційної Влади (далі ЄОАВ). Метою Європеської Об’єднаної Авіаційної Влади є встановлення єдиних норм у сферах авіаційної безпеки в усьому світі. З цією метою ЄОАВ розробляє та запроваджує Вимоги (JAR) щодо виробництва, експлуатації та технічного обслуговування повітряних суден.

Виконання міжнародних польотів відповідно до Стандартів та Рекомендованої Практики ІКАО регулюються двосторонніми міжурядовими угодами про міжнародне повітрянне сполучення.

Протягом 2006 року у державному авіаційному реєстрі зареєстровано 1,5 тис. суден. Перевезення пасажирів здійснювала 41 аіакомпанія, у т. ч. На міжнародних авіалініях – 25, 13 компаній здійснювали вантажні перевезення. Авіаційним транспортом перевезено 4,4 млн. пасажирів, що на 15,0% більше порівняно з 2005р. Перевезення вантажів і пошти впродовж року становлять 97,3 тис.тонн.

Для міжнародних польотів відкриті 17 аеродромів. На найбільший порт України «Бориспіль» припадає 43% перевезень, регіональних аеропортів (Одеса, Львів, Сімферополь, Донецьк, Дніпропетровськ, Київ) – 42%, інших аеропортів – 14,7%. Міжнародні перевезення зросли на 20,7 % до 1,8 млн осіб, внутрішні – на 3,8% до 770 тис. осіб.

Медичні аспекти безпеки польотів включають у себе проведення аварійно-рятувальних і медичних заходів по ліквідації авіаційної пригоди.

Авіаційна пригода (АП) - це пригода, яка пов’язана з експлуатацією повітряного судна або в польоті, або на землі. Вона проявляється, як катастрофа, аварія або злам.

Злам - авіаційна пригода, яка не ускладнена загибеллю членів екіпажу і пасажирів, але привела до пошкодження судна, ремонт якого можливий.

Аварія - авіаційна пригода, яка не ускладнена загибеллю людей, але привела до повного руйнування судна, внаслідок якої його ремонт неможливий.

Катастрофа - авіаційна пригода, яка привела до загибелі членів екіпажу і (або) пасажирів, а також смерть людей від отриманих травм, яка сталась на протязі 10 діб з моменту пригоди.

Морський та річковий транспорт. Щодобово в морях та океанах планети знаходиться 25 тисяч суден, на яких перебуває біля 1 мільйона чоловік, і щодобово 350-400 з них гине. Україна - морська держава, тому випадки надзвичайних ситуацій на цьому виді транспорту непоодинокі. Щорічно відмічається від 10 до 15 пригод з кількістю загиблих до 10 чоловік.

Морська транспортна галузь сьогодні – це 20 морських торгівельних портів, 2 судноремонтні заводи, 4 державні судноплавні компанії, 10 річкових портів, державні підприємства «Укрводшлях», «Чоразморошлях», що забезпечують судноплавство на морських каналах та внутрішніх водних шляхах України. Державне підприємство «Держгідрографія» здійснює оснащення морських акваторій та зон відповідальності України засобами навігаційного обладнання, складає і росповсюджує навігаційні морські і лоцманські річкові карти.

Прийнята наступна класифікація аварій і катастроф на морському та річковому транспорті:

- кораблекрушіння - загибель судна;

- аварія - пошкодження судна, або його перебування на мілині неменше 40 годин (пасажирського - 12 годин);

- аварійна пригода.

Більшість аварій і катастроф на суднах виникає не під дією стихійних лих (ураган, шторми), а за провиною людей, особливо в період експлуатації транспорту. Так, внаслідок грубих помилок екіпажу в 1986 році в районі Новоросійська судно "Адмирал Нахимов" зіткнулось із вантажним кораблем. Судно потонуло. Загинуло 430 чоловік.

16 лютого 1985 року теплохід "Михаил Лермонтов" у територіальних водах Нової Зеландії отримав величезну пробоїну і потонув. Людей вдалося врятувати.

До найбільш важких наслідків при аваріях і катастрофах на водяному транспорті відносять вибухи небезпечних вантажів, пожежі, особливо на нафтоналивних суднах, вилив нафтопродуктів, утворення "нафтових плям" на акваторії і узбережжі, де населення несе великі екологічні збитки.

Аварії та катастрофи виникають в портах, пристанях або при проходженні судна по річках, озерах, водоймищах. Так, наприклад, 5 червня 1983 року на річці Волга, поблизу Ульяновська, на пасажирському теплоході сталася важка катастрофа з людськими жертвами - загинуло 175 чоловік.

Залізничний транспорт. Залізничні перевезення - основний вид перевезень, як в СНД, так і в Україні.

На залізничні дороги СНД приходиться більше 50% світового вантажного обігу. На них перевозиться все, що може горіти, вибухати або отруювати навколишнє довкілля. Щорічно в Україні реєструється від 50 до 70 НС, основними причинами яких є або зовнішні фактори (стихійні лиха, технологічні аварії), або порушення вимог щодо технічної експлуатації. У деяких випадках катастрофи на залізничному транспорті супроводжуються значною кількістю загиблих людей (табл. № 7).

З таблиці видно, що особливо небезпечна ситуація складається тоді, коли аварія виникає в межах залізничної станції. Як правило, до станції прилягають міські споруди з великою кількістю населення, а на самих станціях, на невеликих площах накопичується значна кількість різноманітних вагонів, в тому числі з пожежонебезпечними, вибухонебезпечними і отруйними речовинами. На ст. Свердловськ-сортувальна (Росія) внаслідок вибуху не тільки постраждали люди, але і було пошкоджено 20 лікувально-профілактичних закладів, 239 підприємств торгівлі та комунального господарства, 55 шкіл, 30 дошкільних закладів. Більше 10 тисяч чоловік втратили житло.

 

Таблиця 7.


Читайте також:

  1. Аеро- та гідродинаміка
  2. Аналіз наслідків Чорнобильської катастрофи.
  3. Багаторічна динаміка паразитофауни хазяїна
  4. Вивчення вогнепальної зброї і наслідків її застосування для вирішен­ня діагностичних та ідентифікаційних завдань.
  5. Визначення економічних наслідків виробничого травматизму та професійних захворювань
  6. Визначення масштабів наслідків аварій
  7. Вікова динаміка розвитку рухових якостей
  8. Вікова динаміка розвитку рухових якостей.
  9. Гідродинаміка
  10. Гідродинаміка в’язкої рідини. Сила Стокcа
  11. Гідродинаміка псевдозрідженого шару
  12. ГРУПОВА ДИНАМІКА




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розподіл аварій на транспорт у 2005-2006 роках | Кількісна характеристика втрат при деяких аваріях на залізничному транспорті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.