Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікації за рівнями

 

1.Це Положення встановлює критерії віднесення небезпечної події до надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру (далі - НС), а також критерії та порядок визначення рівня надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.

Метою встановлення критеріїв віднесення небезпечної події до НС та визначення її рівня є створення ефективного механізму оцінки небезпечної події, що сталася або може статися у прогнозований термін, для організації взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій при вирішенні питань, пов'язаних з НС, та ведення державної статистики.

У цьому Положенні використовуються терміни у такому значенні:

- економічні збитки від НС - оцінені встановленим чинним законодавством порядком втрати, спричинені цією надзвичайною ситуацією;

- порогові значення класифікаційної ознаки НС - визначене в установленому порядку значення технічної або іншої характеристики аварійної ситуації або іншої небезпечної події, досягнення або перевищення якої відносить небезпечну подію до надзвичайної ситуації;

- постраждалі внаслідок НС (далі - постраждалі) - особи, життю та здоров'ю яких була заподіяна шкода внаслідок НС;

- мінімальний розмір заробітної плати - встановлений чинним законодавством мінімальний розмір заробітної плати на час виникнення НС.

Це Положення є обов’язковим для виконання міністерствами, іншими центральними, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями, військовими формуваннями, пошуково-рятувальними, аварійними та диспетчерськими службами незалежно від форм власності та підпорядкування.

Класифікація надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру відповідно до причин походження подій, що можуть зумовити виникнення надзвичайних ситуацій, та віднесення їх до класів та підкласів здійснюється відповідно до чинної класифікації надзвичайних ситуацій.

Попередня оцінка небезпечної події (явища) і віднесення її до надзвичайної ситуації здійснюється персоналом оперативно-чергових (диспетчерських) служб постійних органів управління об'єктового (місцевого) рівня функціональних і територіальних підсистем єдиної державної системи з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, виходячи з первинної інформації та керуючись відповідними інструкціями щодо своєї діяльності та цим Положенням.

Визначення небезпечної події як надзвичайної ситуації здійснюється із застосуванням критеріїв у вигляді шротових значень класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій. Досягнення або перевищення цих значень є підставою для прийняття рішення про віднесення події чи явища до надзвичайної ситуації та організації у разі необхідності відповідних заходів щодо реагування на НС та ліквідації її наслідків.

Згідно з чинним законодавством України визначаються чотири рівні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру - державний, регіональний, місцевий та об'єктовий.

У процесі визначення рівня НС послідовно розглядаються три групи критеріїв:

- територіальне поширення та обсяги технічних і матеріальних ресурсів, що-необхідні для ліквідації наслідків НС;

- кількість людей, які постраждали дбо зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності;

- розмір заподіяних (очікуваних) прямих економічних збитків.

Відповідно до цих груп критеріїв до державного рівня відноситься:

1. Надзвичайна ситуація

- яка безпосередньо загрожує поширенням на територію інших держав або поширенням її негативних наслідків на природні ресурси України загальнодержавного значення;

- яка поширюється на територію двох та більше регіонів України (Автономної Республіки Крим, областей, міст Київ та Севастополь) при умові, що для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси у обсягах, які перевищують можливості цих областей, але не менше одного відсотка від обсягу видатків бюджетів областей (НС відноситься до державного рівня за територіальним поширенням);

- коли внаслідок неї загинуло понад 10 осіб, або постраждало більше 300 осіб, або зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності на тривалий час (понад 3 доби) більше 50 тис. осіб;

- коли внаслідок неї загинуло понад 5 осіб, або постраждало більше 100 осіб, або зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності на тривалий час (понад 3 доби) більше 10 тис. осіб при умові, що у цих випадках економічні збитки від цієї НС склали більше 25тиc. мінімальних розмірів заробітної плати;

- коли економічні збитки від цієї НС склали більше 150 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

2. До регіонального рівня відноситься НС:

- яка поширюється на територцо двох та більше районів (міст обласного значення) Автономної Республіки Крим, при умові, що для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси у обсягах, що перевищують можливості цих районів, але не менше одного відсотка від обсягу видатків бюджетів районів (НС відноситься до регіонального рівня за територіальним поширенням);

- коли внаслідок неї загинуло від 3 до 5 осіб, або постраждало від 50 до 100 осіб, або зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності на тривалий час (понад 3 доби) від 1 тис. до 10 тис. осіб при умові, що у цих випадках економічні збитки від цієї НС склали понад 5 тис. мінімальних розмірів заробітної плати;

- коли економічні збитки від цієї НС склали понад 15 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

3. До місцевого рівня відноситься НС:

- виходить за межі потенційно небезпечного об'єкта, поширення самої ситуації або її наслідків загрожує довкіллю, сусіднім населеним пунктам, інженерним спорудам, а для ії ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси у обсягах, що перевищують власні можливості потенційно небезпечного об'єкта;

- коли внаслідок неї загинуло 1-2 особи, або постраждало від 20 до 50 осіб, або зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності на тривалий час (понад 3 доби) від 100 до 1000 осіб при умові, що у цих випадках економічні збитки від цієї НС склали понад 0,5 тис. мінімальних розмірів заробітної плати;

- коли економічні збитки від цієї НС склали понад 2 тис. мінімальних розмірів заробітної плати.

4. До об’єктового рівня відноситься НС, яка не підпадає під вищевказані визначення.

5. У разі, коли внаслідок НС для відповідних порогових значень рівнів людських втрат або кількості осіб, які постраждали чи зазнали порушення нормальних умов життєдіяльності, рівень економічних збитків від цієї НС менше зазначеного, рівень НС визначається на ступінь менше (для випадків дорожньо-транспортних пригод - на два ступеня менше).

6. Віднесення НС, яка виникла на території декількох адміністративно-територіальних одиниць, до державного та регіонального рівня за територіальним поширенням або за сумарними показниками інших наслідків НС не є підставою визначення НС відповідних рівнів у кожній адміністративно-територіальній одиниці. У цих випадках віднесення НС до державного та регіонального рівня для зазначених адміністративно-територіальній одиниць здійснюється окремо за критеріями, зазначеними у пунктах 1-5.

Остаточне рішення щодо віднесення небезпечної події до НС, класифікації та визначення рівня НС з подальшим статистичним відображенням її, у тому числі в умовах відсутності достатніх даних щодо розвитку НС, приймає спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого віднесено питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, за погодженням, у разі необхідності, з міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, а також з врахуванням експертного висновку щодо рівня НС відповідних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій у разі його надання.

Рішення (експертний висновок, у разі його надання) спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влада, до компетенції якого віднесено питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, щодо віднесення небезпечної події до НС, класифікації та визначення рівня НС, вважається підставою для здійснення інших заходів щодо реагування на НС відповідно до чинного законодавства.

 

 


 

№ з/п Опис ознаки (короткий опис ситуації, випадку, події, пригоди, аварії, явища) Одиниця виміру показника Значення показника Примітки
1.1 Загибель, отруєння або травмування людей внаслідок транспортних подій (аварій, катастроф, інцидентів, пожеж, інших подій на транспорті, крім випадків дорожньо-транспортних подій - ДТП) Особа Загинуло від 3 осіб, госпіта­лізовано від 10 осіб  
1.2 Загибель або травмування людей внаслідок дорожньо-транспортних пригод Особа Загинуло від 5 осіб, госпіта­лізовано від 15 осіб  
1.3 Загибель або травмування пасажирів пасажирського транспорту загального користування (у тому числі метрополітену) внаслідок транспортних подій (у тому числі випадків ДТП) Особа Загинуло від 3 осіб, госпі­талізовано від 10 осіб  
1.4 Транспортні події (аварії), уякі потрапили керівники держави (Президент, Прем'єр-міністр, Віце-прем'єр-міністри, Міністри, Державні секретарі та їх заступники, Голова Верховної Ради, його заступники, Факт  

Додаток 2.

до Положення про встановлення

критеріїв віднесення небезпечної події

до надзвичайної ситуації техногенного

та природного характеру та критеріїв і

порядку її класифікації за рівнями


Читайте також:

  1. Антагоністичні - критеріальні класифікації надто спрощені, тому дослідники
  2. Базові та прикладні класифікації
  3. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  4. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  5. Види документів за ознаками класифікації та групами
  6. Види та ознаки класифікації джерел фінансування проекту
  7. Вітчизняні бюджетні класифікації
  8. Групування та класифікації в практиці правової діяльності
  9. Дієвим чинником забезпечення радіаційної безпеки є дозиметричний контроль за рівнями опромінення персоналу та за рівнем радіації в навколишньому середовищі.
  10. Дохідна частина бюджетної класифікації доходів бюджету України включає наступні статті доходів.
  11. Доходи бюджету відповідно до бюджетної класифікації. Джерела формування доходів бюджету
  12. Єдина система класифікації та кодування техніко-економічної інформації




Переглядів: 470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОЛОЖЕННЯ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.