Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Облік товарів у роздрібній торгівлі

 

Облік товарів, як окремого об»єкта запасів, загалом відповідає схемі обліку будь-яких інших оборотних активів. Проте, що стосується обліку товарів у роздрібній торгівлі, то тут є ряд особливостей, що випливають із специфіки такої торгівлі, обліку торгової націнки, оцінки товарів при їх вибутті тощо.

Для обліку товарів передбачено рахунок 28 «Товари», за Д-том якого відображають залишок та збільшення товарів, а по К-ту – зменшення товарів. Схему обліку на цьому рахунку відображено на рис 7.2.

Товари
Д-т К-т
· залишок · надходження; · дооцінка · списання · уцінка

Рис.7.2. Схема обліку на рахунку 28 «Товари»

Отже, схема обліку типова, проте методика обліку товарів у роздрібній торгівлі особлива оціночним інструментарієм.

Найбільш розповсюдженим методом, який застосовується підприємствами роздрібної торгівлі при вибутті товарів, є метод цін продажу. Оцінка за цінами продажу ґрунтується на застосуванні середнього відсотка торговельних націнок. Відповідно до П(С)БО 9 "Запаси" цей метод застосовують підприємства, які мають значну і змінювану номенклатуру товарів з приблизно однаковим рівнем торгової націнки. Метод за цінами продажу може успішно застосовуватися окремо до кожної групи товарів з приблизно однаковою націнкою. Для кожної групи товарів потрібно розрахувати окремий відсоток торгової націнки.

Для обліку торгової націнки Планом рахунків передбачено субрахунок 285 "Торгова націнка". За кредитом субрахунка 285 відображається збільшення суми торгових націнок, за дебетом — зменшення (списання). Списання за розрахунками суми торгової націнки на реалізовані товари відображається за дебетом субрахунка 285 і кредитом субрахунків 281 і 282. У звітність (Баланс) включається згорнуте за всіма субрахунками сальдо рахунка 28.

Якщо підприємства роздрібної торгівлі ведуть облік товарів за цінами продажу, на товари при їх оприбуткуванні встановлюється торгова націнка. Відсоток торгових націнок на різні товари підприємство встановлює самостійно. Протягом місяця товари реалізують за роздрібними цінами, а в кінці місяця визначають середній відсоток і розмір торгових націнок на реалізовані товари, після чого визначається купівельна вартість реалізованих товарів. Можна робити це частіше, якщо дозволяють технічні можливості.
Наприклад: реалізовано за місяць товарів на 150 000 грн. (за цінами продажу); середній відсоток торгових націнок становить 30 % ; сума торгових націнок на реалізовані товари становить 45 000 грн (150 000 х 30 : 100), а купівельна вартість реалізованих товарів — 105 000 грн (150 000 - 45 000).
Розглянемо бухгалтерські проведення з надходження та реалізації товарів у роздрібній торгівлі (табл. 7.4) на прикладі, виходячи з припущення, що вся партія закуплених товарів реалізована, тому розмір торгової націнки відомий.

Таблиця 7.4


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  5. VII. За видами товарів і послуг
  6. Автомати для комбінованої торгівлі
  7. Автомати для продажу штучних товарів
  8. Автоматизована форма обліку
  9. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  10. Автоматизовані форми та системи обліку.
  11. Акції та їх облік
  12. Акції та їх облік




Переглядів: 1155

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Облік готової продукції | Проведення в обліку операцій з придбання та реалізації товарів у роздрібній торгівлі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.