Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Курс лекцій з зоології безхребетних 24 сторінка

 

Найменування посади повинно відповідати єдиній номенклатурі посад службовців. Наприклад: “Посадова інструкція товарознавцю”, “Посадова інструкція секретарю-референту”.

 

2.4. Основні задачі, спеціаліста повинні визначати цільове призначення посади. Наприклад: облік основних засобів і витрат на виробництво (для бухгалтера).

 

2.5. У посадових інструкціях вказується безпосередня підпорядкованість спеціалістів і технічних виконавців.

 

2.6. У посадову інструкцію включається перелік безпосередньо підпорядкованих працівникові підрозділів, структурних ланок, окремих працівників.

 

Слід мати на увазі, що підлеглих працівників можуть мати не тільки керівники, але й спеціалісти (наприклад, старші інженери, старші економісти), а також технічні виконавці (наприклад, старші машиністи).

 

2.7. У посадових інструкціях повинна бути вказівка про заміщення одного працівника іншим при його тимчасовій відсутності (відпустка, відрядження, хвороба тощо).

 

2.8. У посадовій інструкції вказується, що працівникові встановлено ненормований робочий день, якщо його посада включена в перелік посад працівників з ненормованим робочим днем.

 

2.9. Кваліфікаційні вимоги і необхідний рівень знань визначаються на основі кваліфікаційних характеристик і типових посадових інструкцій, але повинні бути конкретизовані стосовно до умов діяльності управління або відділу.

 

2.10. Під кваліфікаційними вимогами розуміють вимоги до рівня спеціальної підготовки або освіти, а при необхідності і практичного стажу роботи.

 

2.11. Під необхідним рівнем знань розуміють вимоги у сфері знання директивних, нормативних актів, методичних матеріалів, якими повинен керуватися працівник і спеціальних знань.

 

2.12. У розділі “Обов’язки” вказуються безумовні для виконання дії працівника, що визначаються специфікою посади. Наводиться перелік всіх обов’язків даної посадової особи. Необхідно не тільки перерахувати роботи, але й максимально розкрити їх зміст, періодичність виконання, інформацію, що необхідна для виконання роботи, найменування підсумкових документів, їх адресність.

 

2.13. Якщо обов’язки виконуються разом з іншими працівниками або іншими підрозділами, чи організаціями, це повинно бути відображено у формулюваннях обов’язків.

 

2.14. В розділі “Права” вказуються дії , які можуть здійснюватися працівником з метою виконання покладених на нього обов’язків.

 

Встановлюється порядок здійснення прав даної посадової особи. Не слід вказувати права, що надаються працівникові загальними нормами законодавства про працю.

 

2.15. Працівники, що мають підлеглих повинні мати права на дії по відношенню до них. Наприклад, право давати доручення, вимагати пояснення при неналежному виконанні обов’язків, вносити пропозиції про накладення покарання тощо.

 

2.16. В розділі “Відповідальність» перераховується за що і в якій мірі і при яких умовах дана посадова особа несе дисциплінарну відповідальність.

 

3. ПОРЯДОК ЗАТВЕРДЖЕННЯ І ВВЕДЕННЯ В ДІЮ ПОСАДОВИХ ІНСТРУКЦІЙ

 

3.1. Посадові інструкції розробляються:

 

для працівників тресту (об’єднання), підприємства, організації - керівником підрозділу;

 

для лінійного персоналу (начальника дільниці, майстра) - відділом праці і зарплати;

 

для працівників функціонального підрозділу - безпосереднім керівником.

 

3.2. Затвердження посадових інструкцій оформлюється наказом або грифом “ЗАТВЕРДЖУЮ”.

 

3.3. В наказі про затвердження посадової інструкції вказується:

 

на внесення змін і доповнень у раніше видані кошториси;

 

на визнання таких, що втратили силу, але діяли раніше посадові інструкції даному працівникові.

 

Наказом може бути затверджено кілька посадових інструкцій.

 

3.4. Якщо затвердження посадової інструкції оформляється грифом “ЗАТВЕРДЖУЮ”, то на внесення змін, доповнень і відміну актів даного керівника вказується у додатку до посадової інструкції.

 

3.5. Посадові інструкції затверджуються:::

 

для працівників апарату управління трасту(об’єднання), підприємства, організації - керівником треста(об’єднання), підприємства, організації:

 

для лінійного персоналу - начальником організації:

 

для начальника бюро, секторів, груп функціональних підрозділів - відповідним заступником керівника організації.

 

3.6. У міру змін функціональних обов’язків посадові інструкції повинні корегуватися. Порядок корегування рекомендується такий же, що і розробки нових.

 

3.7. Працівник, що приймається або переводиться на дану посаду, повинен ознайомитись з інструкцією до видання наказу про приймання або переведення.

 

ДОДАТОК Д

 

МОЗ України ЗАТВЕРДЖУЮ:

 

ДП Медичне науково-практичне Голова правління

 

Об’єднання “Медстрах” ___________Акашин С.В.

 

Посадова інструкція

Секретаря –інспектора по кадрах,

діловодству і контролю за виконанням

Сидорову С.К.

 

§ Загальні положення.

 

§ Функції.

 

§ Службові обов’язки.

 

§ Права.

 

§ Відповідальність.

 

§ Взаємозв’язки (зв’язки за посадою).

 

 

Голова правління МНПО “Медстрах” С.В.Акашин

 

Просадову інструкцію отримав С.К.Сидоров

 

 

Функціональні обов’язки

Секретаря –інспектора по кадрах,

діловодству і контролю за виконанням

Науково-практичного об’єднання “Медстрах”

С.К. Сидорова

 

Загальна частина.

 

a) Секретар-інспектор по кадрах, діловодству і контролю за виконанням створює керівникам фірми умов, які забезпечують максимальну ефективність їх праці

 

b) Організація стабільного діловодства і кадрової роботи підприємства.

 

c) На посаду секретаря-інспектора призначається кваліфікований спеціаліст, який має середню освіту та індивідуальну підготовку не менше трьох місяців.

 

d) Призначення, звільнення секретаря-інспектора по кадрах, діловодству і контролю за виконанням здійснюється головою правління МНПО “Медстрах”.

 

e) Секретар-інспектор у своїй роботі підпорядковується голові правління, а в його відсутність – виконавчому директору МНПО.

 

f) Секретар-інспектор керується у своїй роботі положенням МНПО, а також вказівками голови правління і його заступника-виконавчого директора.

 

2. Посадові обов’язки.

 

ü Організовувати прийом відвідувачів;

 

ü Вести телефонні переговори, реєструвати і доповідати про них керівництво;

 

ü Розмножувати (друкування, ксерокопіювання) потрібних керівнику службових документів;

 

ü Обслуговувати апаратуру “Телефакс”;

 

ü Використовувати у роботі професійний персональний комп’ютер;

 

ü Контролювати своєчасне виконання співробітниками наказів, розпоряджень, завдань і доручень керівників;

 

ü Розробляти методики контролю виконання робіт, вести картотеки обліку виконання наказів, розпоряджень, завдань, доручень та інших документів з грифом “Контроль”(“К”);

 

ü Готувати наради і засідання, які проводить керівник;

 

ü Готувати відрядження керівника;

 

ü Забезпечувати організаційний і технічний бік робочого ритму, який створено керівником;

 

ü Щоденно складати пам’ятний список поточних і незавершених справ;

 

ü Орієнтувати співробітників підприємства на порядок робочого дня керівника;

 

ü Передбачати потребу керівника у тих чи інших службових документах, звільняючи його від зайвих пошуків;

 

ü Приймати службові документи і особисті зави, які направлені співробітниками на розгляд та підпис керівника;

 

ü Зберігати всі необхідні керівникові службові документи і здійснювати їх швидкий пошук;

 

ü Видавати в усній формі довідки по службових документах, які надійшли на ім’я керівника, за виключенням конфіденційної інформації;

 

ü Виконувати завдання керівника з інформаційної і технічної підготовки засідань, нарад, переговорів і зустрічей;

 

ü Нагадувати керівникові про необхідність вирішення невідкладних питань;

 

ü Вести списки необхідних керівникові адрес, телефонів та дат;

 

ü Зберігати у таємниці все побачене і почуте в кабінеті керівника, а також довірительну інформацію, яка передається відвідувачами і співробітниками;

 

ü Вести оперативний облік документів з грифом “Контроль” (“К”), забезпечувати їх обробку виконавцями у відповідності з резолюціями керівника;

 

ü Керувати кадрових роботою, службою діловодства, готувати проекти кадрових наказів;

 

ü Організовувати роботу з прийому і архівному зберіганню документальних матеріалів, формувати архівне господарство;

 

ü Розробляти і використовувати в роботі номенклатури справ;

 

ü Укладати інструкції по веденню діловодства у структурних підрозділах;

 

ü Вести облік і зберігання оригінал-макетів документів і друкованих матеріалів;

 

ü Своєчасно забезпечувати структурні підрозділи фірми формами документів внутрішньої періодичної звітності;

 

ü Організовувати тиражування службових документів;

 

ü Забезпечувати належні умови експлуатації множинної і друкувальної техніки;

 

ü Забезпечувати раціональне використання витратних матеріалів, які використовуються в роботі;

 

ü Оформляти прийом громадян на роботу та їх звільнення;

 

ü Вести протоколи робочих нарад;

 

ü Вести табельний облік;

 

ü Аналізувати причини порушення трудової дисципліни і плинності кадрів, направляти висновки керівникові організації;

 

ü Забезпечити належні умови при роботі з конфіденційними документами;

 

ü Складати прості листи і короткі розпорядчі документи на основі усних вказівок керівника;

 

ü Своєчасно доводити до відома працівників організації вказівки керівника.

 

ü Постійно вивчати прийоми і методи роботи з новою технікою і активно уводити її в практику своєї праці;

 

ü Безперервно вдосконалювати свої знання і навички шляхом самоосвіти і відвідування спеціальних занять.

 

3. Права:

 

ü Самостійно вирішувати поточні питання, які не викликають сумнівів в отриманні позитивного результату;

 

ü Направляти керівникові пропозиції щодо вдосконалення контролю виконання і діловодства;

 

ü Залучати при необхідності спеціалістів організації в якості помічників при підготовці службових документів, які потрібні керівникові;

 

ü Не приймати на підпис керівникові службові документи, які виконані з порушенням державних стандартів та внутрішніх нормативних вимог організації;

 

ü Навчати, інструктувати і не рідше одного разу на тиждень робити дублером співробітника, який тимчасово виконує обов’язки секретаря-інспектора по кадрах, діловодству і контролю за виконанням;

 

4. Відповідальність:

 

ü За якісне і своєчасне виконання розпоряджень керівника;

 

ü За раціональну та ефективну організацію діловодства;

 

ü За якісне оформлення кадрових документів;

 

ü За використання вимог наказів і розпоряджень керівництва;

 

ü За дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку, розголошення конфіденційної інформації;

 

5. Повинен знати:

 

§ Вимоги діючого законодавства України в частині громадянського, адміністративного, господарського, кримінального і трудового права;

 

§ Основи менеджменту;

 

§ Методи ведення ділових бесід та переговорів;

 

§ Організаційні принципи кадрової служби;

 

§ Методику організації і ведення діловодства;

 

§ Внутрішні адміністративні і нормативні документи;

 

§ Правила експлуатації і зберігання оргтехніки.

 

6. Кваліфікаційні вимоги:

 

§ Середня освіта та індивідуальна підготовка не менше трьох місяців.

ЗМІСТ

 

Передмова

 

1. ДОКУМЕНТ І ДОКУМЕНТАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ

 

1.1.Документ, його роль та місце в державному управлінні та місцевому самоврядуванні

 

1.2. Нормативно-методична база діловодства

 

1.3. Види документів та їх класифікація.

 

1.4. Стандартизація, уніфікація та трафаретизація

 

управлінських документів

 

1.5.Документування та документальне забезпечення управлінської діяльності установ державного управління та місцевого самоврядування.

 

1.6.Історія розвитку діловодства в органах державного управління та місцевого самоврядування

 

2. ОСНОВНІ ВИМОГИ, ЩО ПРЕД'ЯВЛЯЮТЬСЯ

 

ДО СКЛАДАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ ДОКУМЕНТІВ

 

2.1. Формуляр документа, його основні реквізити та їх характеристика

 

2.2. Бланк документа, вимоги, що пред’являються до нього.

 

2.3. Загальні вимоги до оформлення тексту документів

 

3. ОФОРМЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-РОЗПОРЯДЧОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

 

3.1.Класифікація організаційно-розпорядчої

 

документації за функціональною ознакою.

 

3.2. Складання та оформлення організаційних документів.

 

3.2. Розпорядчі документи: особливості складання та оформлення

 

3.4.Особливості підготовки довідково-інформаційних документів та їх оформлення

 

4. ДОКУМЕНТАЦІЯ З ОСОБОВОГО СКЛАДУ

 

4.1. Поняття та класифікація документів з особового складу

 

4.2. Документи з контрактної системи наймання працівників.

 

4.3. Порядок документального оформлення прийняття, переведення, звільнення з роботи

 

4.4.Особливості документального оформлення організації роботи з кадрами в органах місцевої влади

 

4.5. Накази з особового складу

 

4.6. Трудові книжки, порядок їх ведення, обліку,

 

зберігання та видачі при звільненні працівників

 

4.7. Складання особистих офіційних документів.

 

5. ОСОБЛИВОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

5.1.Державна служба та її особливості в Україні

 

5.2. Документальне оформлення участі у конкурсі державних службовців

 

5.3. Документальне оформлення та робота з кадровим резервом

 

для зайняття посад державних службовців

 

5.4. Документальне оформлення підготовки та проведення атестації державних службовців

 

5.5. Особливості документального оформлення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів в органах державного управління та місцевого самоврядування.

 

5.6. Документальне оформлення подовження терміну перебування на державній службі

 

5.7. Особливості ведення особових справ державних службовців в органах влади

 

6. ДОКУМЕНТУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КОЛЕГІАЛЬНИХ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ І МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

6.1.Планування роботи в органах влади

 

6.2. Порядок підготовки, проведення та документального оформлення апаратних нарад, засідань, зборів,

 

конференцій, колегій.

 

6.3. Документування діяльності виборчих комісій

 

та комісій з референдумів.

 

7. ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН ДО ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА САМОВРЯДУВАННЯ

 

7.1. Сутність звернення громадян до органів

 

державного управління та місцевого самоврядування

 

7.2. Особливості складання окремих документів

 

7.3. Термін розгляду і відповідальність за їх порушення

 

7.5. Організація прийому громадян у місцевій державній адміністрації.

 

7.6. Інформування населення про діяльність місцевої державної адміністрації

 

7.7. Звернення громадян в інші органи державної влади

 

8 ОРГАНІЗАЦІЯ ДОКУМЕНТООБІГУ В УСТАНОВІ

 

9. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ ДОКУМЕНТАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ

 

9.1. Служба документального забезпечення управління підприємством

 

9.2.Функції ділової служби

 

9.3.Функції керівника діловодної служби

 

9.4.Звітність канцелярії про виконану роботу

 

9.5.Особливості організації служби документаційного забезпечення управління в органах державної влади та місцевого самоврядування

 

10. ЗАХИСТ ДОКУМЕНТІВ

 

10.1.Правова охорона документів

 

10.2.Комерційна таємниця та її зберігання

 

10.3. Захист за допомогою технічних засобів

 

11. РОБОТА ТА ОХОРОНА ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ МІСТЯТЬ ДЕРЖАВНУ ТАЄМНИЦЮ ТА КОНФІДЕНЦІЙНУ ІНФОРМАЦІЮ, ЩО Є ВЛАСНІСТЮ ДЕРЖАВИ

 

11.1.Сутність державної таємниці, особливості віднесення інформації до державної таємниці.

 

11.2. Охорона та робота з документами, що містять державну та комерційну таємницю.

 

11.3. Сутність конфіденційної інформації, що є власністю держави.

 

11.4. Охорона та робота з документами, що містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.

 

11.5.Забезпечення схоронності документів. Перевірка їх наявності.

 

12. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДТРИМКИ ДОКУМЕНТООБІГУ

 

12.1. Тенденції розвитку інформаційних технологій

 

12.2. Системи електронного документообігу

 

12.3 Аналіз програмних систем автоматизації діловодства і документообігу

 

Термінологічний словник

 

Список літератури:

 

Додатки

 

[1] ДСТУ 2392-94 Інформація та документація. Базові поняття. Терміни та визначення.-К.:Держстандарт України, 1994.-53 с.

 

[2] ДСТУ 3843-99 Державна уніфікована система документації. Основні положення.

 

ДСТУ 2395-2000 (ISO 5963-85)- Інформація та документація обстеження документа, встановлення його предмета та відбір термінів для індексування. Загальна методика.

 

[3] Примірна інструкція з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади. - Офіційний вісник України, 1997.- число 43.- с.51-105.

 

[4] Кулешів С.Г. Документознавство: Історія. Телуричні основи. УДНДІАСД.- К.: 2000.-160 с.

 

[5] Ю.І.Палеха Управлінське документування: Навч.посібник: у 2ч. Ч1.- К, 2003, с.17.

 

[6] З історії самоврядування та демократії у Києві. - К.: Інститут громадського суспільства.- 2000.- с.14.

 

[7] Ділова документація Гетьманщини ХУІІІ ст.: упорядник Горобець В.Й., К.:Наук.думка, 1993.- 392 с.

 

[8] Там же.

 

Зміст

 

 

ВСТУП. Класифікація документів ділового спілкування

 

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА. Поділ груп документів за функціональним значенням

 

2.1 Організаційно-правові документи

 

2.2 Розпорядчі документи

 

2.3 Інформаційно-довідкові документи

 

2.4 Інформаційно-аналітичні документи

 

2.5. Реєстраційно-контрольні документи

 

2.6. Планують документи

 

2.7 Звітні документи

 

2.8 Документи з персоналу

 

2.9 Документи переговорної та дорадчої діяльності

 

2.10 Письмові звернення громадян

 

2.11 Інші документи ділового спілкування

 

3. Типи записи текстів документів

 

4. ВИСНОВОК. Уніфікація і стандартизація

 

Список літератури

 

 

Вступ. Класифікація документів ділового спілкування

 

Всі документи (документні освіти), що обертаються на підприємстві, в організації, класифікуються за такими ознаками: видами діяльності, найменуванню, способом фіксації інформації, місцем складання, ступеня складності, ступеня гласності (таємності), строками виконання, юридичній силі, стадіями створення, за походженням, термінами зберігання, ступеня обов'язковості, ступеня уніфікації, характером змісту.

 

За видами діяльності (або призначенням) документи поділяються на організаційно-правові, розпорядчі, інформаційно-довідкові, інформаційно-аналітичні, реєстраційно-контрольні, планують, звітні, з персоналу, діяльності колегіальних органів, ділового спілкування, судово-позовні, фінансово-бухгалтерські, підприємницької діяльності.

 

За назвою існує безліч різновидів документів. Наведемо лише деякі: наукові звіти, технічні регламенти, креслення, схеми, графіки, технологічні та інші карти, накази, розпорядження, вказівки, плани і звіти, акти, протоколи, договори, статути, інструкції, довідки, доповідні, пояснювальні записки, службові листи , факси, телеграми, анкети, стандарти, платіжні вимоги і доручення, довіреності, позовні заяви, авторські свідоцтва і т.д.

 

За способом фіксації інформації документи бувають: письмові (рукописні, машинописні, типографські, підготовлені на розмножувальних апаратах, електронні), графічні та фото-, фоно-, кінодокументи. Основним матеріальним носієм ділової інформації є папір.

 

За місцем складання документи поділяються на документи, що використовуються в організаціях для вирішення зовнішніх і внутрішніх питань. Зовнішня документація в свою чергу ділиться на надходить (що входить) і надсилається (вихідну) кореспонденцію.

 

За ступенем складності документи класифікуються на прості і складні. Прості - це документи, в яких розглядається одне питання, в складних розглядається безліч питань.

 

За грифу або ступеня гласності розрізняють документи відкритого користування (доступу) (не містять державної та комерційної таємниці) та документи з обмеженим доступом. Документи з обмеженим доступом бувають різного ступеня закритості (цілком таємні, приватні та ін) та документи для службового користування - конфіденційні документи.

 

За юридичною силою документи поділяються справжні і підроблені. Справжні документи бувають дійсні та недійсні. Недійсним документ стає в результаті закінчення терміну дії або скасування його іншим документом.

 

За строками виконання документи класифікуються на термінові, другорядні, підсумкові, періодичні. Терміновими є документи з терміном виконання, встановленими законом та відповідними правовими актами, а також телеграми та інші документи з грифом «терміново».

 

По стадіях підготовки документи поділяються на чернетки і оригінали (оригінали). Чернетка - документ, підготовлений для подальшого оформлення. Оригінал (білової документ) - єдиний екземпляр документа, оформлений і підписаний з чернетки відповідно до встановлених вимог.

 

З оригіналу можуть бути виготовлені копія, відпустку, виписка з документа і дублікат оригіналу.

 

Копія - ідентичне, завірений посадовою особою відтворення оригіналу. Відпустка - копія документа, що залишається в справах організації, як свідчення виконаної роботи. Виписка з документа - завірена частина тексту оригіналу. Дублікат - другий екземпляр, який має однакову силу з оригіналом.

 

За походженням документи класифікуються на службові, підготовлені в організаціях, і особисті листи громадян з викладенням скарг, пропозицій, прохань.

 

За термінами зберігання документи діляться на документи постійного і документи тимчасового зберігання. Документи тимчасового зберігання, у свою чергу, поділяються на документи з терміном зберігання до 10 років і понад 10 років.

 

За ступенем обов'язковості документи бувають інформаційні, які містять відомості і факти про виробничої та іншої діяльності організацій, і директивні - обов'язкові для виконання, що носять характер юридичної або технічної норми.

 

За ступенем уніфікації розрізняють документи індивідуальні, типові, трафаретні, зразкові (зразкові) та уніфіковані, передбачені загальноросійським класифікатором управлінської документації (ОКУД) [15], а також у вигляді анкет і таблиць.

 

Індивідуальні (неуніфікованих) документи за змістом є специфічними, що носять характер разового документа.

 

Типовими є документи, розраховані на виклад однорідних процесів і явищ: типовий технологічний процес, типові правила внутрішнього розпорядку тощо

 

Трафаретні документи мають заздалегідь надрукований текст з пробілами, які заповнюються при остаточному оформленні документа в залежності від конкретної ситуації. Поширеним варіантом трафаретного документа є анкета.

 

Анкета - спосіб представлення тексту, при якому постійна інформація розташовується в лівій частині аркуша, рядками один під одним, а змінна вноситься в документ у процесі його складання в праву частину листа. Анкетними методом змодельовані, наприклад, накази по прийому, перекладу і звільнення персоналу і інші документи.

 

Таблиця - форма подачі матеріалу, коли постійна інформація розміщується в заголовках граф і боковику (заголовки рядків), а змінна (в цифровому або словесному вираженні) - на перетині відповідних граф і рядків. Текс, представлений у вигляді таблиці, володіє великою інформаційною ємністю, дозволяє строго класифікувати і кодувати інформацію і легко підсумувати однопорядкові дані.

 

Зразкові документи (зразки) носять орієнтовний характер і використовуються для складання та оформлення документів по аналогії.

 

За характером змісту документи бувають первинні та вторинні.

 

Первинний документ містить вихідну інформацію, яка підсумовується, узагальнюється у вторинних документах.

 

У господарській діяльності організацій, крім того, використовуються різні документи, які оформляють взаємини сторін, що вступають в ділове співробітництво і комерційно-господарські зв'язки. Це, наприклад, різного роду договори: договори поставки, виконання робіт або послуг, договори оренди та ін

 

 

Основна частина. Групи документів за функціональним значенням

 

2.1 Організаційно-правові документи

 

Головне призначення: за допомогою організаційно-правових документів здійснюються документальне оформлення таких питань, як створення організації, встановлення її структури, штатної чисельності і складу, порядок функціонування і взаємодії структурних підрозділів, встановлення правил внутрішнього трудового розпорядку для співробітників організації та порядку їх дій при виконанні повсякденних трудових обов'язків.

 

Загальний вміст - серцевину становлять положення, що підлягають обов'язковому виконанню всіма співробітниками організації та складові у своїй сукупності організаційно-правову базу для нормального функціонування підприємства чи установи.

 

Загальні характерні риси:

 

1) підготовці організаційно-правових документів завжди передує конкретизована за термінами і послідовності здійснення процедура їх проектування, розробки, уточнення та узгодження.

 

2) введення організаційно-правових документів у дію завжди здійснюється після затвердження документа відповідним керівником.

 

3) організаційно-правові документи відносяться до документів безстрокової дії і зберігають свою юридичну силу до моменту їх скасування.


Читайте також:

  1. Види лекцій
  2. Викладення лекційного матеріалу
  3. Всі люди є рівними перед Богом. 1 сторінка
  4. Всі люди є рівними перед Богом. 2 сторінка
  5. Всі люди є рівними перед Богом. 3 сторінка
  6. Всі люди є рівними перед Богом. 4 сторінка
  7. Всі люди є рівними перед Богом. 5 сторінка
  8. Всі люди є рівними перед Богом. 6 сторінка
  9. Всі люди є рівними перед Богом. 7 сторінка
  10. Всі люди є рівними перед Богом. 8 сторінка
  11. Всі люди є рівними перед Богом. 9 сторінка
  12. Вступ................................................................................................................ 7 1 сторінка




Переглядів: 403

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Курс лекцій з зоології безхребетних 23 сторінка | Курс лекцій з зоології безхребетних 25 сторінка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.063 сек.