Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА Державне управління ОП

ПЛАН

1. Органи державного управління ОП, їх компетенція і повноваження.

2. Система управління ОП.

3. Планування та фінансування ОП.

4. Контроль і нагляд за станом ОП.

5. Облік, аналіз, оцінка показників ОП та функціонування СУОП.

¨ Література

Житецький В. Ц. Основи охорони праці, Львів, Афіша, 2002р.- 40 – 46с.

!Основні терміни і поняття

Компетенція Кабінету Міністрів України з питань ОП, схема управління ОП, спрощена структурна схема СУОП підприємства, функції управління, завдання управління, планування ОП: перспективне, поточне, оперативне, контроль: відомчий, регіональний, громадський, страховий, внутрішній, оперативний, адміністративно - громадський; державний нагляд: Держнаглядохоронпраці, органи Головної державної інспекції з нагляду за ядерною безпекою Міністерства екології та природних ресурсів України, органи та заклади санітарно – епідеміологічної служби МОЗ України.

& Теоретичні положення

 

1.Органи державного управління ОП, їх компетенція і повноваження.

Відповідно Закону України “Про ОП” державне управління ОП в Україні здійснюють:

- Кабінет Міністрів України;

- Комітет по нагляду за ОП, Міністерство праці та соціальної політики України;

- Міністерства та інші центральні органи державної виконавчої влади;

- Місцева державна адміністрація, місцеві Ради народних депутатів;

- Асоціації, концерни, корпорації та інші об’єднання підприємств, Компетенція Кабінету Міністрів України в галузі ОП;

Кабінет Міністрів України забезпечує реалізацію державної політики в галузі ОП і визначає функції міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці та нагляду за ОП, а також визначає порядок створення та використання державних, галузевих та регіональних фондів ОП.

Завдання, які покладені на Комітет по нагляду за ОП, Мінпраці та соціальної політики України:

- Комплексне управління ОП;

- Держнагляд за додержанням вимог законодавчих та нормативних правових актів;

- Координація робіт з профілактики травматизму не виробничого характеру;

- Проведення експертизи проектної документації та видача дозволів на введення в експлуатацію;

- Координація науково-дослідних робіт з питань ОП та підвищення ефективності держнагляду з питань ОП;

- Встановлення та розвиток міжнародних зв’язків;

- Повноваження міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади в галузі ОП.

- Проведення єдиної науково-технічної політики в галузі ОП;

- Розробка і реалізація комплексних заходів щодо покращення безпеки, гігієни і виробничого середовища в галузі ОП;

- Здійснення методичного керівництва діяльністю підприємств галузі ОП;

- Укладення з відповідними галузевими профспілками угоди з питань покращення умов і безпеки праці;

- Фінансування опрацювання і перегляду нормативних актів про ОП;

- Організація навчання і перевірки знань;

- Створення при необхідності воєнізованих аварійно-рятувальних формувань, що діють відповідно до типового положення;

- Здійснення внутрівідомчого контролю за станом ОП.

- Повноваження місцевих державних адміністрацій та Рад народних депутатів у галузі ОП.

- Забезпечують реалізацію державної політики у галузі ОП;

- Формують за участю профспілок програми заходів з питань безпеки, гігієни праці і виробничого середовища;

- Організовують при необхідності регіональні аварійно-рятувальні формування;

- Здійснюють контроль за додержанням нормативних актів про ОП;

- Створюють при необхідності фонди ОП;

Повноваження об’єднань підприємств у галузі ОП – визначаються статутами або договорами між підприємствами.

СУОП – це сукупність органів управління підприємством, які на підставі комплексу нормативної документації проводять цілеспрямовану, планомірну діяльність щодо здійснення завдань і функцій управління з метою забезпечення здорових, безпечних і високопродуктивних умов праці.

Головна мета управління ОП є створення здорових, безпечних і високопродуктивних умов праці, покращення виробничого попиту, запобігання травматизму і профзахворювань.

СУОП представляє собою сукупність суб’єкта та об’єкта управління, що зв’язані між собою каналом передачі.

Суб’єктом управління в СУОП на підприємстві є керівник (головний інженер), а в цехах, на виробничих дільницях і в службах – керівники відповідних підрозділів. Організаційно-методичну роботу по управлінню ОП, підготовку управлінських рішень і контроль за їх реалізацією здійснює служба ОП підприємства.

Суб’єкт управління аналізує інформацію про стан ОП в структурних підрозділах підприємства та приймає рішення спрямовані на приведення фактичних показників ОП у відповідності з нормами. Об’єктом управління в СУОП є діяльність структурних підрозділів та служб підприємства по забезпеченню безпеки і здорових умов праці на робочих місцях, виробничих дільницях, цехах та підприємствах в цілому.

 

Управління ОП трудовим колективом
Управління ОП на підприємстві
2. Система управління ОП.

Функції управління:

– прогнозування, планування та фінансування робіт;

– організація та координація робіт;

– облік показників стану умов і безпеки праці;

– аналіз та оцінка умов і безпеки праці;

– контроль за функціонуванням СУОП;

– стимулювання роботи по вдосконаленню ОП;

Завдання управління:

– навчання працівників безпечним методам праці та пропаганда питань ОП;

– забезпечення безпечності технологічних процесів виробничого устаткування, будівель і споруд;

– забезпечення оптимальних санітарно-гігієнічних умов праці;

– забезпечення працівників засобами захисту;

– забезпечення оптимальних режимів праці та відпочинку;

– організація лікувально-профілактичного обслуговування;

– професійний добір працівників окремих професій;

– удосконалення нормативної бази з питань ОП;


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. Автоматизація управління діяльністю готелю
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  9. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 808

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці. | Спрощена структурна схема СУОП підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.