МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Розділ І
1. Жидецький В.Ц та інші «Основи охорони праці» Львів «Афіша» 1999. 2. Медведев А.М «Охрана труда в мясной и молочной промышленности» М. «Агропромиздат» 1989. 3. Збірник примірних інструкцій з охорони праці для працівників під час виконання робіт у тваринництві. Київ. 2000. 4. Буракова С.О. Безпека праці у тваринництві. К. Урожай. 1989. 5. Бакшеев П.Д. и др. Справочник по охране труда и техники безопасности. К. Урожай. 1985. 6. Жидецький В.Ц. “Основи охорони праці”, Львів, Афіша, 2002. 7. Шкрабак В.С. “Охрана труда” Ленинград Агропромиздат, 1990. 8. Медведев А.М «Охрана труда в мясной и молочной промышленности» М. «Агропромиздат» 1989. З М І С Т Вступ…………………………………………………………………………………………………………………. 3 Розділ І Курс лекцій Роль підприємництва в суспільстві …………………………………………………………… …............................ 5 Правова база підприємництва в Україні ………………………………………………………. …............................ 8 Основні положення Господарського Кодексу України щодо підприємництва. ……………………… ……………………… 9 Етапи розвитку підприємницької діяльності ………………………………………………….. …………………… 12 Особистість підприємця та його ділові якості ……………………………………………………….. ……………………… 13 Свобода підприємницької діяльності ………………………………………………………….. …............................ 15 Поняття і види конкуренції …………………………………………………………………….. …............................ 16 Правові засади обмеження монополізму в економіці України. ………………………………. …………………… 17 Комерційне підприємництво як окремий напрямок діяльності ……………………………… …………………... 18 Основні напрямки розвитку підприємництва в сфері торгівлі ………………………………. …………………… 21 Посередницька підприємницька діяльність …………………………………………………… …………………… 23 Підприємництво у сфері надання фінансових послуг ………………………………………… …………………… 30 Характеристика організаційних форм підприємництва в Україні …………………………… …………………… 31 Основні форми спільного підприємництва ……………………………………………………. ……………………. 33 Правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні …………………………. …………………… 35 Основні етапи створення підприємства ……………………………………………………….. …………………… 39 Установчі документи…………………………………………………………………………… …………………… 41 Статутний фонд та його формування …………………………………………………………... ………………….. 42 Державна реєстрація підприємства …………………………………………………………………………………. 43 Ліцензування підприємницької діяльності ………………………………………………………………………….. 43 Патентування підприємницької діяльності . ………………………………………………………………………… 44 Торговий патент на здійснення торговельної діяльності . ………………… ………………….. …………………………….. 45 Основи бізнес-плану ………………………………………………………………………………………………….. 48 Сутність і функції фінансів підприємств …………………………………………………………………………… 49 Сутність та механізм фінансового планування на підприємстві. …………………………………………………... 51 Місце і роль податків у державному регулюванні економіки ……………………………………………………... 52 Необхідність і напрямки аналізу підприємницької діяльності. …………………………………………………….. 52 Державне регулювання підприємництва. …………………………………………………………………………….. 54 Ризик у підприємницькій діяльності… ………………………………………………………………………………………… 61 Основні поняття, структура та роль страхування у розвитку підприємницької діяльності. ……………………… 64 Державна підтримка підприємництва ………………………………………………………………………………….65 Економічна безпека підприємства. ……………………………………………….......................................................... 70 Розділ ІІ Практикум з дисципліни «Основи торговельного підприємництва»……………………………………………….. 72 Розділ ІІІ У світі цікавого (з історії підприємництва, корисні поради) ……………………………………………………….. 90 Розділ ІУ Тестові завдання ……………………………………………………………………………………………………….. 98 Розділ У Термінологічно-тлумачний словник основник понять і термінів ………………………………………………….. 105 Додатки ………………………………………………………………………………………………………………… 120
ВСТУП Світ навколо нас розвивається за складними та цікавими законами економіки. Кожен з нас, навіть не вивчаючи економіки може себе вважати трохи економістом. Наприклад, приймаючи рішення про те, купувати чи ні, Ви не просто влаштовуєте свій побут, але й несвідомо управляєте економікою, з більшим чи меншим успіхом примушуючи її виробляти необхідні Вам товари. З економічними проблемами ми зіштовхуємося буквально на кожному кроці. Економічні знання потрібні всім: і тим, хто має власну справу, і тим, хто наймається на роботу, і тим, хто продає, і тим, хто купує. Так що ж ми розумієте під поняттям економіка? Прийнято вважати, що економіці стільки років, скільки людині сучасного типу, тобто приблизно 40 тисяч років. Термін економіка походить від давньогрецького слова яке включало два поняття: дім і вчення, закон, тому економічна наука у первісному значенні – це наука про домашнє господарство або про управління домашнім господарством. Однією з головних задач економіки є задоволення потреб людей. Отже, економіка – це сфера життя суспільства, що охоплює виробництво матеріальних і нематеріальних благ, їх обмін, розподіл і споживання в умовах обмеженості ресурсів. Економіка– це складна система, що постійно розвивається, змінюється. Відповідно змінюються і її суб‘єкти. Суб‘єктами сучасної економіки є підприємці, працівники, які працюють за контрактами, фермери, підприємства та держава, в особі її центральних та місцевих органів влади. Економіка має лише два споживача – людину і державу, але не допустимо, щоб один з них пригнічував інтереси іншого. Економіку можна поділити на макро-, мікро-; економіку ринкового та неринкового типу. Перспективний розвиток економіки неможливий без таких її складових як бізнес та підприємництво. Бізнес– це ділові відносини між людьми; діло, спрямоване на вирішення завдань, пов‘язаних із здійсненням на ринку обміну товарами, роботами, послугами між суб‘єктами економічних відносин з метою одержання економічних вигод. Можна виділити наступні характерні ознаки бізнесу: · Обмін продуктами діяльності (товарами, послугами, роботами) між суб‘єктами економіки; · Прагнення кожного учасника обміну товарами, послугами, роботами реалізувати свої інтереси незалежно від того, чи реалізуються при цьому інтереси контрагентів; · Прагнення до нав‘язування своїх інтересів у випадку, коли контрагенти відмовляються приймати умови ділового спілкування, які їм пропонуються; · Участь у процесі підготовки чи укладання угоди між партнерами; · Здатність і готовність йти на особистий або колективний ризик заради укладання угоди на вигідних умовах. Бізнес здійснюється заради одержання прибутку від результатів діяльності у найрізноманітніших сферах – виробництві, торгівлі, банківській, страховій справах та багатьох інших. Суб‘єктів бізнесу називають бізнесменами або комерсантами. Діяльність бізнесмена полягає у вкладенні в справу грошей, а після її завершення – повернення здійснених вкладень. Це відбувається за наявності стартового капіталу. Для кожного, хто розпочинає власну справу, досить важливим є визначення її стратегії та тактики, бачення перспективи розвитку. Стратегія завжди пов‘язана з постановкою певних задач задля досягнення мети. Стратегія бізнесу – це діяльність бізнесмена, пов‘язана з розробкою планів на майбутнє, для одержання максимального прибутку в процесі укладання різних угод. Тактика– це застосування способів і методів реалізації стратегії у відносинах з контрагентами. Тобто,стратегія– це мета, а тактика– способи її досягнення. В Україні передбачено існування чотирьох видів бізнесу: · Підприємницького; · Споживчого; · Трудового; · Державного Підприємницька діяльність – це господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку. Підприємницька діяльність слугує не лише інтересам розвитку індивідуума, тобто інтересам підприємця, але й суспільства в цілому. Така діяльність створює додаткові умови для розвитку держави, покращує економічний стан країни, стабілізує політичну ситуацію. Характерною її ознакою є пошук клієнтів, грошей, матеріалів, транспорту, приміщень, контактів, зв‘язків. Іноді поняття підприємництво ототожнюють з поняттям бізнес. Вони дійсно є дуже близькими, але не тотожними. Бізнес – поняття набагато ширше ніж підприємництво, воно охоплює всі відносини, що виникають між учасниками ринкових відносин, і включає діяльність не лише підприємців, але й споживачів, найманих працівників, а також державних структур. Тобто, бізнес включає будь-який вид діяльності, навіть афери, що приносять дохід або особисту користь. Зростання ролі підприємництва як суспільного явища у формуванні ринкової системи, становленні нових форм економічних зв'язків супроводжується руйнуванням старих мотиваційних механізмів залучення людей до праці, появою незвичних мотивів і стимулів до суспільно корисної, продуктивної діяльності. Внаслідок таких трансформаційних зрушень виникають якісно відмінні від попередніх періодів концептуальні проблеми ринкових перетворень, серед яких чільне місце посідають теоретичні положення про підприємництво, вміння практично застосувати ці положення до нових умов господарювання. Тим часом домінантою ефективного регулювання підприємництва з боку держави виступає створення системи підприємницького сектора, дійових способів формування інтересу населення до самостійної діяльності, умов для усвідомленої ініціативної самовідтворювальної роботи, спрямованої на задоволення особистих потреб у суспільно-комбінованому процесі виробництва. Підтримка підприємницького сектора, ефективність його функціонування значною мірою залежить від рівня знань майбутніх і діючих підприємців. Тому послідовне вивчення проблем підприємництва виступає ознакою сучасної підготовки фахівців і спеціалістів. Саме глибоке пізнання природи підприємництва, набуття ґрунтовних і різноманітних знань сучасного підприємницького управління, вміння самостійно проводити маркетингові дослідження, здійснювати фінансові операції, безперервно провадити інноваційний пошук визначають ефективність ринкових перетворень. Питання розвитку підприємницького сектора розглядається здебільшого в контексті загальних ринкових перетворень, без відповідної спроби дати фундаментальну систему знань для сучасних і майбутніх бізнесменів. Відсутність системного, комплексного розгляду дій підприємця в логічній послідовності основних кроків його діяльності не дозволяє осмислити природи цього явища, дослідити тенденції розвитку підприємництва в умовах переходу до ринкової системи господарювання, навчити основам самостійного бізнесу. Внаслідок цього чимало підприємницьких структур, не витримуючи конкурентної боротьби, тиску з боку державних органів регулювання, функціонують нетривалий час, а деякі підприємці, зареєструвавши власне підприємство, взагалі не можуть розпочати справу. Підприємництво - винятково складна і різноманітна дисципліна, яка має міждисциплінарний характер і криє в собі знання фундаментальних і прикладних економічних наук, фінансів, менеджменту, банківської справи, права, психології. Вона базується на узагальненні надбань світового маркетингу і менеджменту та спрямована на формування вміння майбутнього або діючого підприємця знаходити з-поміж численних варіантів розвитку той, що найбільшою мірою сприяє зростанню економічної ефективності фірми, досягненню її стратегічного успіху. Тільки на основі систематичного вивчення теорії та практики підприємницької діяльності стає можливим пошук способів підвищення конкурентоздатності виробленої продукції або наданих послуг, адаптація підприємства до ринкової кон’юнктури, прийняття правильних управлінських рішень. Всі ці обставини обумовлюють необхідність поглибленого вивчення підприємництва як об’єктивного напрямку господарської діяльності людей в умовах ринкової економіки. Метою дисципліни «Основи торговельного підприємництва» є формування сучасних уявлень про роль, суть і місце підприємництва; придбання головних знань та навичок здійснення цієї діяльності на ринку товарів та послуг. В результаті вивчення необхідно пізнати головні види, функції, форми підприємництва, їх особливості. Вивчити головні вимоги до особи сучасного підприємця.
Розділ І Читайте також:
|
|||||||||||
|