МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття розгалуження і вибору.До даного часу у всіх розглядуваних нами прикладах та задачах всі дії виконувались строго одна за одною, але в реальному житті такі випадки бувають не досить часто. Згадайте, як в дитячій казці братику–Іванку говорила сестриця–Оленка “Не пий з калюжі водиці – козликом станеш!” Тобто, Іванко був поставлений перед можливістю вибору: пити або не пити водичку і необхідністю його здійснити: або послухатись сестричку і не пити водичку, або ж вгамувати спрагу і стати козликом. Ви всі знаєте який вибір здійснив Іванко, але головне, що нам хотілося б підкреслити у наведеному прикладі, це те, що у нашому повсякденному житті з необхідністю здійснювати вибір ми зустрічаємось майже кожної миті, навіть не усвідомлюючи цього. І якщо людина буде робити свій вибір завжди підсвідомо, то вона може наробити такого, що навіть в самій страшній казці не описати. Людина саме тому і є людиною, що вона повинна замислюватись і замислюється над тим, що ж і як їй потрібно зробити, щоб досягнути певного результату, як тимчасового – при вирішені конкретного завдання так і більш довготривалого – ким стати, що робити, на кого бути схожим і т.д. Відповідно до цього і при розв’язуванні задач з допомогою ПЕОМ може постати необхідність здійснити вибір. Якщо у нас є дві можливості для подальших дій, то кажуть, що має місце розгалуження, а якщо багато можливостей на даному етапі – то має місце вибір. Наведемо приклад: нехай нам потрібно скласти програму для розв’язання наступної задачі. Задача 51. Знайти корені квадратного рівняння ax2 + bx + c = 0. Розв’язання: Опишемо розв’язок математично. Спочатку знаходимо дискримінант квадратного рівняння: . У нас D може набувати трьох значень: більше нуля, дорівнювати нулеві і бути меншим нуля. Якщо дискримінант D>0, то маємо два корені: і інакше, якщо D=0, то один корінь: інакше, якщо D<0, то коренів взагалі не існує. Кінцеву програмну реалізацію ми приведемо трохи пізніше.
§ 5.1 Структура “якщо... то... інакше...”
Описана вище структура називається структурою розгалуження, або структурою “якщо... то... інакше...” і на алгоритмічній мові описується так: ... якщо D > 0 то відповідь := “Два корені” інакшеякщо D = 0 то відповідь := “Один корінь” інакше відповідь := “Коренів не існує” Все Все ... Дана структура є однією з головних в довільній алгоритмічній мові, а до таких мов, як ви вже знаєте, і відноситься мова Pascal. Як її описувати на розглядуваній мові – трошки пізніше, а поки що пояснимо, як працює дана структура. А працює вона наступним чином: спочатку перевіряється умова, якщо вона виконуються, то виконання алгоритму йде по гілці то, а якщо не виконуються – то виконання йде по гілці інакше. Для кращого засвоєння даного дуже важливого поняття рекомендуємо вам самостійно розв’язати декілька квадратних рівнянь, користуючись даною схемою , а також декілька інших задач (див. задачі в кінці розділу). Ми ж, використовуючи команди розгалуження, розв’яжемо наступну задачу. Задача 52. Використовуючи команду розгалуження скласти алгоритм знаходження модуля числа. Розв’язання : Згадаємо означення модуля числа з математики: модулем числа називається відстань від початку відліку до точки, яка зображує число. Тобто, модулем додатного числа і нуля є саме це число, а від’ємного – йому протилежне. Останнє твердження перефразуємо так: для знаходження модуля числа потрібно знайти протилежне число, а модуля додатного числа – взяти саме це число. З точки зору математичних перетворень у випадку додатного числа з цим числом не потрібно нічого робити, тому логічно записати розв’язок задачі у вигляді такого алгоритму: алг модуль (дійсн а) арг а рез а Поч якщо а < 0 то а := –a Все Кін Як бачимо, ми ніби трохи «удосконалили» і спростили математичне означення, в результаті чого алгоритм має простий і зрозумілий вигляд. Саме у знаходженні таких простих алгоритмів і полягає мистецтво програмування. Але, мабуть, вже час перейти до реалізації даної структури на мові програмування. Читайте також:
|
||||||||
|