МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СоціологічнаПсихологічна Еволюціоністська Сучасні концепції культурології Представники: Л. Морган, Е. Тайлор, Г. Спенсер Основні положення: · Культура розвивається в лінійній спрямованості: від простого до складного; · Культура є результатом діяльності людини, специфічним способом її пристосування до навколишнього середовища; · Першопричиною виникнення культури є міф і ритуал; · Суспільство проходить такі стадії розвитку: дикість, варварство, цивілізація; · Обмін досягненнями культури зумовлює спільність культурних цінностей і засвоєння їх людством. Представники: З. Фрейд, К. Юнг Основні положення: · Культура є наслідком психічного розвитку людини, де вирішальну роль відіграють несвідомі імпульси; · З. Фрейд розглядає культуру як систему норм і заборон, що знімає психологічний конфлікт між устремліннями людини до індивідуальної свободи і стримуючими ці устремління заради інтересів соціуму культурними нормами; · Механізмом творення культури є сублімація – перетворення сексуально-біологічної енергії в творчість(Фрейд); · К. Юнг вів в науку поняття «колективного несвідомого» як загальнолюдської пам’яті про минуле, що є фундаментом формування психіки. Колективне несвідоме має культурне походження, проте успадковується біологічним шляхом. Воно зберігається у вигляді архетипів – фундаментальних переживань людської психіки, першообразів, ідей і проявляє себе у художній творчості людини. Антропологічна(функціоналістська) Представники: Б. Малиновський, К. Леві-Стросс Основні положення: · Дослідження людини як соціальної істоти, а також основні структурні елементи культури, що сприяють процесу соціалізаї людини; · Б. Малиновський трактував культуру як сукупність соціальних інститутів для задоволення первинних і вторинних потреб людини; · Оригінальність культури виявляється у способі задоволення потреб індивіда; · У процесі еволюції людина переходить зі стану природи до стану культури, кожний елемент якої є важливим; · Кожний елемент культури є незамінним, оскільки він забезпечує її цілісність; · Усі елементи культури структуровані і складають культурну схему взаємопов’язаних і взаємозумовлених порядків. Представники: П. Сорокін, М. Вебер Основні положення: · П. Сорокін розглядав культуру як сукупність усього створеного або визнаного даним суспільством на тій чи іншій стадії розвитку, у процесі якого суспільство формує різноманітні культурні цінності: пізнавальні , релігійні, моральні, етичні, естетичні… · Цінність виступає фундаментом кожної культури; · М. Вебер розглядав релігію як один з найважливіших способів надання смислу соціокультурній діяльності людини, визначення системи норм і цінностей. Читайте також:
|
||||||||
|