Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правоохоронних та правозахисних органів

___________________________________________________ -

§ 1. Загальна характеристика

правового регулювання діяльності суду,

правоохоронних та правозахисних органів

Діяльність суду, правоохоронних та правозахисних органів — важлива складова функції держави із захисту державної безпеки, Конституції та прав людини. Захист конституційних цінностей у широкому розумінні цього поняття може здійснюватися як охо­ронними, так і регулятивними правовими нормами.

Предметом регулятивних норм є такі правовідносини, реалі­зація яких не потребує примусу, а їх учасники виконують свої права та обов'язки без застосування санкцій. Норми регулятив­ного призначення містяться у переважній більшості нормативно-правових актів, зокрема з аграрного, конституційного, фінансово­го, цивільного права, а також у нормах інших галузей права, а саме: підприємницькому, трудовому, екологічному, господар­ському, житловому, шлюбно-сімейному тощо. Є правовідносини, юридичні події або факти, існування яких не потребує спеціаль­них охоронних процедур (наприклад, акти запису громадянсько­го стану, паспортизація населення, реєстрація автомототранспор-ту, господарські відносини тощо). Охоронні процедури передба­чені тільки у разі невірних виконань записів акта громадянського стану, порушень вимог паспортизації громадян, зловживань при реєстрації автомототранспортних засобів, порушень регуляцій у господарських відносинах тощо.

Специфіка норм охоронного права і законодавства полягає в тому, що вони спрямовані на забезпечення регулятивних норм. Але дія охоронних норм, як правило, не обмежена в часі та про-


Глава 2. Законодавство про діяльність суду ... 25

сторі існуванням конфліктів, що виникли внаслідок недодержан­ня регулятивних норм. Так, регулятивні норми з володіння, ви­користання, розпорядження власністю, що є галуззю цивільного права, постійно забезпечуються адміністративно- та криміналь­но-правовими нормами з охорони права власності. Збільшення кількості охоронних нормативно-правових актів стало підставою для висновку про існування охоронного права з відповідними принципами та методами забезпечення суспільних відносин1.

Предмет аналізованої дисципліни, як було зазначено в попе­редній главі, є комплексним. Важливі його складові належать до конституційного права і регламентуються конституційним зако­нодавством, про що йтиметься далі. Деякі питання, зокрема і та­кі, що конкретизують конституційні положення, регулюються ко­дифікованими нормативними актами (Кримінальним кодексом України, Кримінально-процесуальним кодексом України, Кодек­сом України про адміністративні правопорушення, Цивільним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, Господарським процесуальним кодексом України), базовими за­конами, указами, постановами, рішеннями, міжнародно-правови­ми актами.

Для більш глибокого вивчення нормативної бази правоохо­ронної діяльності суду, правоохоронних і правозахисних органів потрібна відповідна її класифікація.

Питання для самоконтролю

1. Що є предметом регулятивних норм права?

2. На чому базується охороне право?

§ 2. Класифікація нормативно-правових актів

про діяльність суду, правоохоронних

та правозахисних органів

Таку класифікацію можна здійснити за юридичним визна­ченням понять правоохоронної діяльності та правоохоронного органу. За їх змістом, зокрема ознаками правоохоронної діяль­ності та правоохоронного органу, можлива класифікація, що ба-


 


Перелік нормативно-правових актів та ненормативних актів щодо право­охоронної діяльності див. у додатку.


Див.: Колодій А. Принципи права України. — К.: Юрінком Інтер, 1998. — С 72-79.



Розділ І. Загальні положення правоохоронної ... діяльності


Глава 2. Законодавство про діяльність суду ...



 


зується на чотиричленній систематизації правових норм та нор­мативно-правових актів, а саме:

а) норми — принципи (засади) діяльності суду, правоохорон­
них та правозахисних органів;

б) норми — комплекси з окремих напрямів діяльності;

в) норми — гарантії здійснення судової, правоохоронної та
правозахисної діяльності;

г) норми — гарантії правового та соціального захисту суб'єк­
тів судової, правоохоронної та правозахисної діяльності1.

Цей підхід до систематизації дає можливість виділити такі нормативно-правові акти:

A) Законодавство про конституційні (загальні) засади діяль­
ності суду, правоохоронних та правозахисних органів.

Б) Законодавство з окремих напрямів діяльності суду, право­охоронних та правозахисних органів: правосуддя;

прокурорська діяльність; виявлення та розслідування злочинів; охорона державної безпеки та правопорядку; юридичний захист, адвокатська діяльність.

B) Законодавство, що закріплює державні гарантії здійснен­
ня судової, правоохоронної та правозахисної діяльності.

Г ) Законодавство, за яким встановлюється правовий та со­ціальний захист працівників суду, правоохоронних та право-захисних органів.


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  3. VІІІ. Філогенез органів чуття
  4. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  5. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  6. БІОМАГНЕТИЗМ. МАГНІТНІ ПОЛЯ ОРГАНІВ І ТКАНИН
  7. Біотрансплантація органів
  8. Будівлі органів керування, кредитування й громадських організацій
  9. Будова вегетативних і генеративних органів
  10. Будова органів дихання
  11. Будова органів дихання
  12. Будова органів дихання.




Переглядів: 429

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Законодавчі акти про конституційні (загальні) засади діяльності суду, правоохоронних та правозахисних

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.