МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Т Е Х Н О Л О Г І Ї 8 сторінкаПро кожний нещасний випадок потерпілий або працівник, який його виявив, або інша особа — свідок нещасного випадку — має негайно повідомити безпосереднього керівника робіт або іншу уповноважену особу підприємства та вжити заходів щодо надання необхідної допомоги. У разі нещасного випадку безпосередній керівник робіт (уповноважена особа підприємства) зобов'язаний: — терміново організувати надання першої медичної допомоги потепілому та забезпечити у разі необхідності його доставку до лікувально-профілактичного закладу; — повідомити про те, що сталося, роботодавця, керівника первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий, або уповноважену найманими працівниками особу з питань охорони праці, якщо потерпілий не є членом профспілки; — зберегти до прибуття комісії з розслідування (комісії зі спеціального розслідування) нещасного випадку обстановку на робочому місці та устаткування у такому стані, в якому вони були на момент нещасного випадку (якщо це не загрожує життю та здоров'ю інших працівників і не призведе до більш тяжких наслідків), а також вжити заходів щодо недопущення виникнення подібних випадків у майбутньому. Лікувально-профілактичний заклад повинен про кожне звернення потерпілого з посиланням на нещасний випадок на виробництві (без направлення підприємства) передати протягом доби з використанням засобів зв'язку екстрене повідомлення (дод. 13): — підприємству, де працює потерпілий; — робочому органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства, де працює потерпілий, або за місцем настання нещасного випадку, якщо він стався з особою, яка забезпечує себе роботою самостійно; — установі державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство, де працює потерпілий, або такій установі за місцем настання нещасного випадку, якщо він стався з особою, що забезпечує себе роботою самостійно (у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння)). Роботодавець, одержавши повідомлення про нещасний випадок, зобов'язаний негайно: — повідомити про нещасний випадок, використовуючи засоби зв'язку: робочий орган виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства за встановленою формою; підприємство, де працює потерпілий (якщо потерпілий є працівником іншого підприємства); органи державної пожежної охорони за місцезнаходженням підприємства (у разі нещасного випадку, що стався внаслідок пожежі); установу державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство (у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння)); — створити наказом комісію, діяльність якої має бути пов'язана з розслідуванням нещасного випадку, у складі не менше 3 осіб. До складу комісії з розслідування нещасного випадку входять керівник (спеціаліст) служби охорони праці або посадова особа, на яку роботодавцем покладено виконання функцій спеціаліста з питань охорони праці (голова комісії); керівник структурного підрозділу підприємства, на якому стався нещасний випадок; представник робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства; представник первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий, або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці, якщо потерпілий не є членом профспілки; інші особи — у разі потреби. У разі настання нещасного випадку з тяжкими наслідками, у тому числі з можливістю інвалідизації потерпілого, до складу комісії обов'язково включається представник робочого органу Фонду за місцезнаходженням підприємства. Натомість до її складу не може входити керівник робіт, який безпосередньо відповідає за стан охорони праці на робочому місці, де стався нещасний випадок. У разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння) до складу комісії залучають також представників установи державної санітарно- епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство, та робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства. На підприємствах, які не мають структурних підрозділів, до складу комісії входить представник роботодавця. На суднах морського, річкового та рибопромислового флоту під час плавання або перебування в іноземних портах комісія утворюється капітаном, про що повідомляється власником судна. Комісія зобов'язана протягом трьох діб: — обстежити місце нещасного випадку, одержати пояснення потерпілого, якщо це можливо, опитати свідків нещасного випадку та причетних до нього осіб; — визначити відповідність умов праці та її безпеки вимогам законодавства про охорону праці; — з'ясувати, чи пов'язаний нещасний випадок з виробництвом; — виявити осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, розробити заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам у майбутньому; — скласти акт розслідування нещасного випадку за формою Н-5 (акт спеціального розслідування нещасного випадку (аварії), що стався) у трьох примірниках, а також акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, за формою Н-1 (див. дод. 10) у шести примірниках, якщо цей нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом, та передати їх на затвердження роботодавцю; — у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння), пов'язаного з виробництвом, крім акта форми Н-1 скласти також у чотирьох примірниках карту обліку професійного захворювання (отруєння) за формою П-5 (дод. 14). Акти форми Н-5, Н-1 підписуються як головою, так і всіма членами комісії. У разі незгоди зі змістом зазначених документів член комісії письмово викладає свою окрему думку, яка додається до акта форми Н-5 і є його невід'ємною частиною, про що здійснюється відповідний запис в акті форми Н-5. У разі виникнення потреби у проведенні лабораторних досліджень, експертизи, випробовувань для встановлення обставин і причин нещасного випадку термін розслідування може бути продовжено за погодженням з територіальним органом Державного комітету з нагляду за охороною праці за місцезнаходженням підприємства, але не більше ніж на місяць, про що роботодавець видає наказ. Нещасними випадками, що пов'язані з виробництвом, визнаються ті з них, які сталися з працівниками під час виконання трудових обов'язків, у тому числі у відрядженні, а також ті, що сталися у період: — перебування на робочому місці, на території підприємства або в іншому місці, пов'язаного з використанням виробничих об'єктів, починаючи з моменту прибуття працівника на підприємство до моменту його відбуття, у тому числі протягом робочого та надурочного часу, або виконання завдань роботодавця у неробочий час, під час відпустки, у вихідні, святкові та неробочі дні; — підготовки до початку роботи та приведення в порядок робочого місця після закінчення виробничого процесу, виконання заходів особистої гігієни, пересування територією підприємства перед початком роботи та після її закінчення; ЦЄМІ використання власного транспортного засобу в інтересах підприємства з дозво-і^Габо^за р^д^пі^^ тобто якГне належатіГд^пршйИХ порядженням або дорученням ситуації техногенного або пр^^=иЛ=^аис4тинХ засобах, що використовуються підприємством, пяттеяння людей, виконання дій, —у процесі виконання трудових обов'язків; _ надання під^риєм^во^^^ької допомоги^ ^ ^^ на територ1ї — перебування у транспорту у TTOUMHKV ЯКщо настання вахтового селиш, У^учием-^ГяГпГерпТлГ^у^ви" обов'язків ГГзТпл™"Ьо°гВо небезпечних та шкідливих факторів виробничого се- РЄД°-В™:мУваннн прапівника від одного затвердженими маршрутами або до будь-якого об екта за доруче "прямування до або з міспя відрядження згідно з вимогами або завданнями, які установлені. „-„_--,, „„в'язаними з виробництвом у разі Крім того, нещасні випадки визнаються пов язаними з р раптового погіршання отану здоров'я правдвиика або:його -™^мних робо- строї серцево-судинної недостатності ,шд частехнічне тах (видобування корисних копалин, будавництасs рекон РУ переоснащення^^міта^^ии ^^^^^^^^^^ддо^^озвідувальні роботи, них каналів, тунелів та інших д виведення працівника на поверхню з і, що підтерджено медичним ВИСГдГний висновок = впливом на нього небезпечних та шкідливих р видається 3 ~ з^™нЗ~ваиня на території польових та вахтових селищ; 86 — під час використання працівниками в особистих цілях транспортних засобів, машин, механізмів, устаткування, інструментів, які належать або використовуються підприємством (крім випадків, що сталися внаслідок їх несправності); — унаслідок отруєння алкоголем, наркотичними, токсичними або отруйними речовинами, а також унаслідок їх дії (асфіксія, інсульт, зупинення серця тощо), за наявності відповідного медичного висновку, якщо це не пов'язано із застосуванням таких речовин у виробничих процесах та порушенням вимог безпеки щодо їх зберігання і транспортування або якщо потерпілий, який перебував у стані алкогольного, токсичного чи наркотичного сп'яніння, до настання нещасного випадку був відсторонений від роботи відповідно до вимог правил внутрішнього трудового розпорядку підприємства та колективного договору; — у разі алкогольного, токсичного або наркотичного сп'яніння, що підтверджене відповідним медичним висновком, не зумовлене виробничим процесом та є основною причиною виникнення нещасного випадку за відсутності технічних або організаційних причин його настання; — під час скоєння злочину, що встановлено обвинувальним вироком суду; — у разі самогубства. Посадова особа органу Державного комітету з нагляду за охороною праці має право у разі відмови роботодавця скласти та затвердити акти за формами Н-5 та Н-1 (або форми НПВ — акт про нещасний випадок на підприємстві, не пов'язаний з виробництвом) або незгоди потерпілого чи особи, яка представляє його інтереси, зі змістом зазначених документів видавати обов'язкові для виконання роботодавцем або робочим органом виконавчої дирекції Фонду, у разі нещасного випадку з особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, приписи за формою Н-9 (дод. 15) щодо необхідності проведення розслідування (повторного розслідування) нещасного випадку, затвердження або перегляду затвердженого акта форми Н-5, акта форми Н-1 (або форми НПВ) та визнання або невизнання нещасного випадку таким, що пов'язаний з виробництвом, тощо. Рішення посадової особи органу Державного комітету з нагляду за охороною праці може бути оскаржено у судовому порядку. На час розгляду справи у суді дія припису припиняється. Роботодавець зобов'язаний у п'ятиденний термін після одержання припису за формою Н-9 видати наказ про виконання запропонованих у ньому заходів, а також притягнути до відповідальності працівників, які допустили порушення законодавства про охорону праці. Про виконання цих заходів роботодавець повідомляє письмово орган Державного комітету з нагляду за охороною праці, посадова особа якого видала припис, у встановлений ним термін. Спеціальне розслідування нещасних випадків Спеціальному розслідуванню підлягають: — нещасні випадки зі смертельними наслідками; — групові нещасні випадки, які сталися одночасно з двома і більше працівниками, незалежно від ступеня тяжкості ушкодження; — випадки смерті працівників на підприємстві; — випадки зникнення працівників під час виконання трудових (посадових) обов'язків; — нещасні випадки з тяжкими наслідками, у тому числі з можливою інва- лідизацією потерпілого. Віднесення нещасних випадків до таких, що спричинили тяжкі наслідки, у тому числі до нещасних випадків з можливою інвалідизацією потерпілого, здійснюється відповідно до Класифікатора розподілу травм за ступенем тяжкості, що затверджується Міністерством охорони здоров'я. Про груповий нещасний випадок, нещасний випадок зі смертельним наслідком, нещасний випадок, що спричинить тяжкі наслідки, випадок смерті працівника на підприємстві, а також випадок зникнення працівника під час виконання ним трудових (посадових) обов'язків роботодавець зобов'язаний негайно, використовуючи засоби зв'язку, передати повідомлення про нещасний випадок за відповідною формою (дод. 16) до: — територіального органу Державного комітету з нагляду за охороною праці за місцезнаходженням підприємства; — органу прокуратори за місцем настання нещасного випадку; — робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства; — органу, до сфери управління якого належить підприємство (у разі його відсутності — до місцевої державної адміністрації); — установи державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство (у разі гострих професійних захворювань (отруєнь)); — первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий; — органу з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій за місцем настання нещасного випадку. Про груповий нещасний випадок, нещасний випадок зі смертельним наслідком, нещасний випадок, що спричинив тяжкі наслідки, а також про випадок смерті або зникнення під час виконання робіт особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, робочий орган виконавчої дирекції Фонду зобов'язаний негайно, використовуючи засоби зв'язку, передати повідомлення про нещасний випадок за відповідною формою (дод. 16) до: — територіального органу Державного комітету з нагляду за охороною праці за місцем настання нещасного випадку; — органу прокуратури за місцем настання нещасного випадку; — місцевої державної адміністрації; — установи державної санітарно-епідеміологічної служби за місцем настання нещасного випадку (у разі гострих професійних захворювань (отруєнь)); — органу з питань захисту населення і території від надзвичайних ситуацій. Спеціальне розслідування нещасного випадку проводиться комісією, що призначається наказом керівника територіального органу Державного комітету з нагляду за охороною праці за місцезнаходженням підприємства або за місцем настання нещасного випадку, якщо він стався з особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, або внаслідок дорожньо-транспортної пригоди. До складу комісії залучаються: — посадова особа територіального органу Державного комітету з нагляду за охороною праці (голова комісії); — представник робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства або за місцем настання нещасного випадку; — представник органу, до сфери управління якого належить підприємство, у разі його відсутності — представник місцевої державної адміністрації; — керівник (спеціаліст) служби охорони праці підприємства або інший представник роботодавця; — представник первинної організації профспілки підприємства, членом якої є потерпілий, або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці, якщо потерпілий не є членом профспілки; — представник профспілкового органу вищого рівня; — представник установи державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство, або такої установи за місцем настання нещасного випадку, якщо він стався з особою, яка забезпечує себе роботою самостійно (у разі розслідування випадку гострого професійного захворювання (отруєння)); — представник інспекції державного технічного нагляду Міністерства аграрної політики в тому разі, якщо нещасний випадок стався під час експлуатації зареєстрованих в інспекції сільськогосподарських машин: тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівних і меліоративних машин, тракторних причепів, обладнання тваринницьких ферм, посівних та збиральних машин. Крім того, слід зазначити, що залежно від кількості загиблих, характеру і можливих наслідків аварії до складу спеціальної комісії можуть бути включені спеціалісти державних установ з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, представники органів охорони здоров'я тощо. Спеціальне розслідування групового нещасного випадку, під час якого загинуло 5 осіб і більше або травмовано 10 осіб і більше, проводиться комісією, до складу якої включається посадова особа Державного комітету з нагляду за охороною праці, органу, до сфери управління якого належить підприємство, місцевого органу виконавчої влади, виконавчої дирекції Фонду, галузевого або територіального об'єднання профспілок, роботодавець, а також представники первинних організацій профспілок, членами яких є потерпілі, або уповноважені найманими працівниками особи з питань охорони праці, якщо потерпілі не є членами профспілок, представники відповідного органу з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та закладів охорони здоров'я. Якщо Кабінетом Міністрів України прийнято спеціальне рішення щодо утворення комісії з розслідування групового нещасного випадку (авари, що призвела до нещасних випадків), головою спеціальної комісії призначається посадова особа Державного комітету з нагляду за охороною пращ. Спеціальне розслідування нещасного випадку проводиться протягом 10 робочих днів. У разі потреби термін спеціального розслідування може бути продовжений органом, який призначив спеціальну комісію. Комісія зобов'язана: — обстежити місце, де стався нещасний випадок, одержати письмові або усні пояснення від роботодавця і його представників, посадових осіб, працівників підприємства та потерпілого, якщо це можливо, опитати інших осіб свідків нещасного випадку та осіб, причетних до нього, тощо; — визначити відповідність умов праці та стану її безпеки вимогам законодавства про охорону праці; — з'ясувати обставини і причини нещасного випадку; — визначити, чи пов'язаний нещасний випадок, що стався, з виробництвом; — установити осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, а також розробити заходи щодо запобігання виникненню подібних нещасних випадків у майбутньому. За результатами спеціального розслідування складаються: акти (дод. 17) форм Н-1 та Н-5 стосовно кожного потерпілого, протокол огляду місця події (дод. 18), ескіз місця нещасного випадку (дод. 19), протокол опитування потерпілих, свідків та інших осіб, причетних до нещасного випадку (дод. 20). Орган, до сфери управління якого належить підприємство, у разі його відсутності — місцева державна адміністрація після одержання матеріалів спеціального розслідування мають розглянути обставини і причини нещасного випадку і за результатами розгляду розробити заходи щодо запобігання подібним випадкам у майбутньому. За зверненням Державного комітету з нагляду за охороною пращ та його територіальних відділень органи прокуратури надають їм інформацію про рішення, що прийняті на підставі розгляду матеріалів спеціального розслідування. У разі виявлення під час проведення спеціального розслідування ознак злочину керівники Державного комітету з нагляду за охороною пращ та його територіальних органів зобов'язані передати в установленому порядку матеріали органам прокуратури для притягнення винних осіб до відповідальності. Звітність та інформація про нещасні випадки, аналіз їх причин Роботодавець на підставі актів форм Н-1 та НПВ подає на адресу відповідних організацій державну статистичну звітність про потерпілих за формою, затвердженою Державним комітетом статистики, і несе повну відповідальність за її достовірність. Роботодавець зобов'язаний проводити аналіз причин нещасних випадків за підсумками кварталу, півріччя і року та розробляти і, головне, виконувати заходи щодо запобігання подібним випадкам у майбутньому. Органи, до сфери управління яких належать підприємства, а також місцеві державні адміністрації зобов'язані на підставі актів форми Н-1 проводити аналіз обставин і причин нещасних випадків за підсумками кожного півріччя і року в цілому, доводити його результати до відома підприємств, що належать до сфери їх управління, а також розробляти і виконувати заходи щодо запобігання подібним випадкам у майбутньому. Органи державного управління охороною праці, органи Державного комітету з нагляду за охороною праці, виконавча дирекція Фонду та її робочі органи, а також профспілки в межах своєї компетенції перевіряють ефективність роботи із запобігання нещасним випадкам. Підприємства та органи, до сфери управління яких вони належать, а також робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють облік усіх нещасних випадків. Державний комітет з нагляду за охороною праці, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві державні адміністрації проводять оперативний облік нещасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню. Органи державної пожежної охорони ведуть облік осіб, які постраждали під час пожеж, установи державної санітарно-епідеміологічної служби та робочі органи виконавчої дирекції Фонду — облік осіб, які постраждали внаслідок виникнення гострих професійних захворювань (отруєнь). Збирання статистичних даних та розроблення форм державної статистичної звітності про осіб, які постраждали від нещасних випадків на підприємствах, здійснюють органи державної статистики. Розслідування та облік випадків хронічних професійних захворювань і отруєнь Усі виявлені випадки хронічних професійних захворювань і отруєнь в обов'язковому порядку підлягають розслідуванню. Професійний характер захворювання визначається експертною комісією у складі представників спеціалізованого лікувально-профілактичного закладу згідно з переліком, що затверджується МОЗ України. У разі потреби до роботи експертної комісії залучаються спеціалісти (представники) підприємства, робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства, первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий, або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці, якщо хворий не є членом профспілки. Віднесення захворювання до професійного проводиться відповідно до процедури встановлення зв'язку захворювання з умовами праці (дод. 21). Зв'язок професійного захворювання з умовами праці визначається на підставі даних клінічного обстеження працівника та результатів оцінювання санітарно-гігієнічних умов праці, що проводиться закладом державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство, де працює хворий, за участю спеціалістів (представників) підприємства, первинної організа- цп профспілки, членом якої є хворий, або уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці, якщо хворий не є членом профспілки та робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприєм ства. Санітарно-гігієнічна характеристика умов праці видається у відповідь на запит керівника лікувально-профілактичного закладу, що обслуговує підприємство, або спеціаліста з професійної патології міста (області, Автономної Республіки Крим), завідувача відділення професійної патології міської (обласної Автономної Республіки Крим) клінічної лікарні. Порядок та вимоги щодо складання санітарно-гігієнічної характеристики умов праці * У разі підозри на виникнення професійного захворювання лікувально- профілактичний заклад направляє працівника з відповідними документами перелік яких визначено процедурою встановлення зв'язку захворювання з умовами пращ, на консультацію до головного спеціаліста з професійної патології міста (області, Автономної Республіки Крим). Для встановлення діагнозу і зв'язку захворювання із впливом шкідливих виробничих факторів та трудового процесу головний (штатний або позаштатний) спеціаліст з професійної патології міста, області, Автономної Республіки Крим направляє хворого до спеціалізованого лікувально-профілактичного закладу.^ До подібного закладу для встановлення діагнозу направляється також профілюЯКИИ ПР°ХОДИВ обстеження в науково-дослідному інституті медичного Спеціалізовані лікувально-профілактичні заклади проводять амбулаторне та стаціонарне обстеження працівників за відповідним направленням. Відповідальність за встановлення діагнозу щодо хронічних професійних захворювань, перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, покладається на керівників цих закладів. Перелік спеціалізованих лікувально-профілактичних закладів, що мають право встановлювати діагноз професійних захворювань, один раз на кожні п ять років переглядається та затверджується МОЗ України. У спірних випадках для остаточного вирішення питання про наявність професійного захворювання особа направляється до Інституту медицини праці Академії медичних наук України (м. Київ). У разі незгоди хворого або роботодавця з рішенням Інституту щодо встановлення діагнозу і зв'язку захворювання із впливом шкідливих виробничих факторів та трудового процесу воно може оути оскаржено у судовому порядку. Повідомлення про професійні захворювання та порядок розслідування причин виникнення професійного захворювання. Спеціалізованими лікувально-профілактичними закладами стосовно кожного хворого складається повідомлення про професійне захворювання за формою П-3 (дод. 22). Протягом трьох діб після встановлення діагнозу це повідомлення надсилається роботодавцю та керівнику підприємства, шкідливі виробничі фактори на якому призвели до виникнення професійного захворювання, установі державної сані- тарно-епідеміологічної служби, що обслуговує підприємство, а також робочому органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства. У разі реорганізації підприємства, шкідливі виробничі фактори на якому призвели до виникнення професійного захворювання, зазначене повідомлення надсилається його правонаступнику. Роботодавець організовує розслідування причин виникнення професійного захворювання та відповідним наказом призначає комісію з розслідування причин виникнення професійного захворювання, до складу якої входять представник установи державної санітарно-епідеміологічної служби, що обслуговує підприємство (голова комісії), представники лікувально-профілактичного закладу, що обслуговує підприємство, представники підприємства, працівником якого є потерпілий, представники первинної організації профспілки, членом якої є потерпілий, або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці, якщо потерпілий не є членом профспілки, а також представник робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцезнаходженням підприємства. У разі потреби до розслідування можуть залучатися представники інших органів. Розслідування випадку професійного захворювання проводиться протягом 10 робочих днів після надходження повідомлення за формою П-3. У розслідуванні причин професійного захворювання інфекційної та паразитарної етіології обов'язково беруть участь фахівці з епідеміології та паразитології установи державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство. У разі потреби, за поданням голови комісії з розслідування, роботодавець продовжує, але не більше ніж на один місяць, термін розслідування. Копія наказу надсилається всім членам комісії. Розслідування причин виникнення двох та більше професійних захворювань, на які страждає одна особа, проводиться у міру встановлення професійного характеру цих захворювань за наявності відповідного повідомлення. В акті розслідування зазначається, чи було раніше у цієї особи виявлене професійне захворювання, формулюється діагноз та встановлюється рік його виявлення. Роботодавець зобов'язаний надати комісії з розслідування дані щодо результатів санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, важкості та напруженості праці на робочому місці, нормативні документи (ДСТУ, Санітарні норми і правила тощо), технологічні регламенти виробництва та відомості про професійні обов'язки працівника, забезпечити комісію приміщенням, транспортними засобами і засобами зв'язку, організувати друкування, розмноження та оформлення у необхідній кількості матеріалів розслідування. За відсутності результатів санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, важкості та напруженості праці на робочому місці, шкідливі виробничі фактори на якому призвели до виникнення професійного захворювання, роботодавець за власні кошти негайно має організувати проведення необхідних досліджень. Якщо робоче місце потерпілого не збереглося, використовуються результати дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу та санітарно-гігієнічна характеристика аналогічного робочого місця. Комісія з розслідування зобов'язана: — розробити план розслідування причин виникнення професійного захворювання; — розподілити функції між членами комісії; — розглянути питання про необхідність залучення до її роботи експертів за відповідними профілями; — здійснити розслідування обставин та причин виникнення професійного захворювання; — скласти акт розслідування професійного захворювання за формою П-4 (див. дод. 11), в якому відобразити заходи щодо запобігання розвитку професійного захворювання та забезпечення нормалізації умов праці, а також установити осіб, які не виконали відповідні вимоги законодавства про охорону праці та забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення. Якщо роботодавець або інші члени комісії відмовляються підписати акт форми П-4, про це складається відповідний документ, який є невід'ємною його частиною. Читайте також:
|
||||||||
|