Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціально-психологічні чинники стану військової дисципліни у підрозділі.

 

Військова дисципліна ґрунтується на усвідомленні військово-службовцями свого військового обов'язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, на їх вірності Військовій присязі (ст.2 Дисциплінарного статуту )

Військова дисципліна досягається шляхом (ст.3 Дисциплінарного статуту):

- виховання високих бойових і морально-психологічних якостей військовослужбовців на національно-історичних традиціях українського народу та традиціях Збройних Сил України, патріотизму, свідомого ставлення до виконання військового обов'язку, вірності Військовій присязі;

- особистої відповідальності кожного військовослужбовця за дотримання Військової присяги, виконання своїх обов’язків, вимог військових статутів;

- формування правової культури військовослужбовців;

- умілого поєднання повсякденної вимогливості командирів (начальників) до підлеглих без приниження їх особистої гідності, з дотриманням прав і свобод, постійної турботи про них та правильного застосування засобів переконання, примусу й громадського впливу колективу;

- зразкового виконання командирами військового обов'язку. Їх справедливого ставлення до підлеглих;

- підтримання у військових об’єднаннях, з’єднаннях, частинах (підрозділах) закладах та установах необхідних матеріально-побутових умов, статутного порядку;

- своєчасного і повного постачання військовослужбовців встановленими видами забезпечення;

- чіткою організацією і повним залученням особового складу до бойового навчання.

Військова дисципліна зобов'язує кожного військовослужбовця(ст.4Дисциплінарного статуту):

- додержуватися Конституції та законів України, Військової присяги, неухильно виконувати вимоги військових статутів, накази командирів;

- бути пильними, зберігати військову та державну таємницю;

- додержуватися визначених військовими статутами правил взаємовідносин між військовослужбовцями, зміцнювати військове товариство;

- виявляти повагу до командирів і один до одного, бути ввічливим і додержуватися військового етикету;

- поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків.

Разом з тим, ми чудово розуміємо що сьогодні стан військової дисципліни безпосередньо у підрозділі на пряму залежить від розвитку нашої держави (економічного, політичного, ідеологічного, правового, культурного і т.і). Армія – це відбиток суспільства. Все, що відбувається у суспільстві, притаманне і військовим.

Соціальне розшарування суспільства, недофінансування Збройних Сил, недосконалість державної системи навчання і виховання, вакуум виховання значної частини молоді у сім’ях, школах та трудових коллективах, соціальна напруженість майже серед усіх категорій військовослужбовців через незабезпеченість житлом, недостатнє грошове забезпечення, інформаційний потік насильства в засобах масової інформації, проникнення у військове середовище традицій кримінального світу – все це негативно впливає на стан дисциплінованості військовослужбовців.

Зважаючи на вказані макрофактори, на стан військової дисципліни у підрозділі безпосередньо впливають наступні чинники, основними з яких є:

1. Чинники, якi мають соцiально-психологiчний характер (наявнiсть у пiдроздiлi соцiально незрiлих осiб; вiдсутнiсть свiдомої дисциплiни в окремих вiйськовослужбовцiв; занепад престижу вiйськової служби, i, як наслiдок - низька мотивацiя до вiйськової служби; негативнi риси характеру окремих членiв вiйськового колективу, якi межують з хворобливiстю, дезорганiзованiстю колективу, низький рiвень його розвитку; вiдсутнiсть найпростiших знань із психології, навичок та вмінь офіцерів, прапорщиків, сержантів щодо оцінки, прогнозу і корекції соціально-психологічних і педагогічних явищ та процесів, що проходять у військових колективах; негативнi традицiї, якi ще формувались у рiзноманiтних цивiльних органiзацiях та установах; низький рівень нервово-психологічної стійкості деяких військовослужбовців; психологiчна несумiснiсть воїнів тощо).

2. Чинники, які мають органiзацiйний характер (недолiки в органiзацiї життєдiяльностi пiдроздiлу; низький рiвень бойової та гуманiтарної підготовки; недостатня пiдготовленiсть, малодосвідченість окремих керiвникiв вiйськових пiдроздiлiв, вiдсутнiсть навичок керування; невiдповiднiсть стилю керування командирiв пiдроздiлiв рiвню зрiлостi вiйськового колективу; неукомплектованість підрозділів, що об’єктивно збільшує фізичні і психологічні навантаження на особовий склад, особливо тих, хто несе вартову службу та бойове чергування; не найкращий розподiл особового складу за посадами; недолiки в органiзацiї виховання особового складу пiдроздiлу; недолiки у забезпеченнi особового складу рiзними видами постачання тощо).

3. Морально-етичнi чинники (недостатня моральна вихованiсть окремих вiйськовослужбовцiв, яка проявляється у грубостi та неправдивостi, неповазi до загальнолюдських цiнностей, порушень правил спiлкування; приниження власної гiдностi вiйськовослужбовцiв; наявнiсть негативних традицiй, хибне розумiння товариства, пияцтво, наркоманія, низький рiвень культури мовлення; вiдсутнiсть особистого прикладу офiцерiв та сержантiв тощо).

4. Серйозні недоліки в підтриманні статутного порядку у підрозділі, організації служби військ і контролі за особовим складом.

5. Низька організація бойової підготовки.

6. Низька ефективність виховної роботи щодо формування дисциплінованої поведінки військовослужбовця та здорового морально-психологічного стану у підрозділах.

Військова дисципліна характеризується ефективністю роботи командування, штабів, структур з виховної роботи щодо забезпечення життя і здо­ров'я особового складу, якісного виконання поставлених завдань, прове­дення занять, бойового чергування, зберігання майна, зброї та техніки, психологічним станом, згуртованістю військового колективу, забезпечен­ням твердого статутного порядку. Міцна військова дисципліна є найваж­ливішою умовою високої бойової готовності та боєздатності Збройних Сил України. Вона забезпечує постійну готовність армії і флоту до негайних і рішучих бойових дій.

В "Положенні про органи з виховної роботи у Збройних Силах України" від 5 липня 2005 року чітко визначені основні напрями діяльності структур виховної і соціально-психологічної роботи уморально-психологічному забезпеченні військової дисципліни та правопорядку, виховній профілактиці правопорушень, правовому вихованні, моніторингу морально-психологічного стану особового складу військ (сил):

- виховання у особового складу правосвідомості, відповідального виконання військового обов’язку, вірності традиціям дружби і військового товариства;

- роз’яснення особовому складу положень та вимог Конституції України і законів України, Військової присяги, статутів Збройних Сил України, інших нормативно-правових актів;

- моніторинг морально-психологічного стану особового складу, правопорядку та військової дисципліни у військах (силах);

- виявлення соціально-психологічних причин, передумов і обставин скоєння правопорушень та здійснення заходів щодо їх усунення;

- вивчення та корегування соціально-психологічного клімату у військових колективах, їх згуртування, утвердження пріоритетності високоморальних, гуманних норм, культури поведінки у взаєминах між військовослужбовцями;

- упровадження системи індивідуально-виховної роботи командирів (начальників) з підлеглими щодо адаптації військовослужбовців до умов військової служби;

- постійне вивчення індивідуальних морально-ділових якостей та психологічних особливостей військовослужбовців;

- організація правового виховання військовослужбовців;

- пропаганда особистої взірцевості офіцерів, прапорщиків, мічманів, старшин та сержантів у військовій дисципліні;

- координація діяльності із Військовою службою правопорядку Збройних Сил України, військовою прокуратурою, органами військового управління щодо забезпечення статутних умов військової служби, правопорядку та військової дисципліни, зміцнення морально-психологічного стану особового складу;

- упровадження системи роботи посадових (службових) осіб усіх рівнів щодо зміцнення військової дисципліни та правопорядку, надання їм методичної допомоги з питань профілактики правопорушень, створення безпечних умов військової служби;

- упровадження системи щомісячної персональної оцінки діяльності службових осіб усіх рівнів щодо зміцнення військової дисципліни та правопорядку;

- організація роботи щодо участі громадськості, Зборів офіцерів у формуванні правової і моральної свідомості та культури взаємостосунків, забезпеченні статутних умов військової служби, зміцненні морально-психологічного стану особового складу;

- вивчення та формування соціально-психологічних умов дисциплінованої поведінки.

У психологічній роботі у військах (силах) такими напрямками є:

- вивчення індивідуальних морально-ділових якостей та психологічних особливостей військовослужбовців, соціально-психологічних процесів та явищ у військових колективах, прогнозування їх розвитку;

- формування здорового соціально-психологічного клімату у військових колективах;

- організація психологічного забезпечення заходів щодо бойової і мобілізаційної готовності, бойових та навчально-бойових завдань;

- психологічний аналіз службово-бойової діяльності, навчально-виховного процесу і вжиття відповідних заходів щодо підвищення їх ефективності;

- організація психологічної допомоги військовослужбовцям, працівникам Збройних Сил України та членам їх сімей;

- розробка для органів військового управління рекомендацій щодо підтримки психічного здоров’я військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, здорового способу життя;

- організація просвітницько-профілактичної роботи практичних психологів у військах (силах) з військовослужбовцями, працівниками Збройних Сил України та членами їх сімей;

- організація науково-методичного забезпечення психологічної роботи;

- виконання консультативних, дорадчих та експертних функцій у сфері психології військового управління;

- узагальнення й поширення передового досвіду психологічної роботи у військах (силах).

Таким чином, під профілактикою порушень військової дисципліни розуміється система державних, внутрішньоармійських заходів, спрямованих на усунення або нейтралізацію причин, умов і факторів, які сприяють здійсненню правопорушень, а також їх попередження.

Робота з профілактики порушень військової дисципліни у підрозділі спрямовується на вирішення наступних задач:

- підвищення ефективності роботи з офіцерськими кадрами, їх особистої відповідальності за порушення чинного законодавства України;

- підвищення ролі командирів усіх ланок в процесі навчання та виховання особового складу;

- аналіз соціально-психологічних причин і умов, які сприяють порушенню дисциплінарних норм, розробку заходів щодо їх усунення;

- вивчення військових колективів, які виділяються стійким станом
дисциплінованості, а також традицій, що стабілізують стан дисципліни,
впровадження передового досвіду в практику інших підрозділів;

- психологічна оцінка умов служби і побуту особового складу в цілях виявлення передумов недисциплінованості;

- вивчений форм і методів роботи з метою зміцнення дисципліни
посадових осіб підрозділу, розробка рекомендацій щодо її удосконалення;

- всебічне вивчення індивідуально-психологічних особливостей
військовослужбовців з метою своєчасного виявлення осіб, схильних до
порушень військової дисципліни і асоціальної поведінки;

- викорінення нестатутних взаємовідносин, попередження дій, що містять ознаки злочинів, пов’язаних з розкраданням державного майна;

- впровадження комплексу заходів щодо пропаганди здорового способу життя, фізичної та психологічної загартованості військовослужбовців;

- підтримання дій керівного складу щодо вдосконалення організації служби військ;

- якісний підбір та здійснення підготовки, виховання прапорщиків та сержантів як перших помічників офіцерів;

- розробка психологічно обгрунтованих рекомендацій щодо виховання і навчання військовослужбовців, які допускають порушення військової дисципліни;

- надання психологічної допомоги в навчанні і вихованні осіб, які
мають ознаки обтяжливої адаптації до військової служби, емоційно-вольової і нервово-психічної нестабільності;

- навчання офіцерів, прапорщиків і сержантів методам
організаторської івиховної роботи з метою зміцнення дисципліни.

Отже, важливою умовою на сучасному етапі реформування та розвитку Збройних Сил України, якісного виконання завдань, поставлених перед військами, є забезпечення на належному рівні дисципліни та правопоряд­ку. Їх зміцнення - досить складний і різноманітний процес, вирішальна роль у якому належить командирам. У своїй роботі вони спираються на штаби, структури виховної роботи. Тільки їх узгоджена діяльність, спільні зусилля забезпечують міцну, свідому військову дисципліну в Збройних Силах України.

Таким чином, психологія військової дисципліни - це система теоре­тичних положень і практичних рекомендацій з питань формування дисциплінованості військовослужбовців та дисципліни військових колективів на підставі вимог Конституції та законів України, Військової присяги, військових статутів Збройних Сил, наказів командирів та начальників.

 

Важливою передумовою успішної бойової готовності підрозділів і частин, підвищення ефективності ратної праці, високої організації служби продовжує залишатись військова дисципліна. Військова дисципліна - це суворе й точне дотримання всіма військовослужбовцями порядку і правил, запроваджених законодавством України та військовими статутами.

На військову дисципліну впливають зовнішні фактори, бо вони втілюють відбиток характерних рис суспільства, його соціальної та економічної структури, політичної організації, права, моралі, культури, а також наявного морально-психологічного стану, ступеню внутрішньої консолідації суспільства.

Морально-психологічне забезпечення військової дисципліни та профілактика правопорушеньце система організаційних, соціально-правових та виховних заходів щодо формування й розвитку в військовослужбовців особистої відповідальності за свідоме виконання вимог Конституції та законів України, військових статутів та Військової присяги, функціональних і службових обов’язків, наказів командирів і начальників, досягнення такого рівня морально-психологічного стану особового складу військ (сил), який забезпечує своєчасне, повне й якісне вирішення поставлених завдань, підтримку на високому рівні правопорядку та служби військ.

Умовами зміцнення військової дисципліни є: усвідомлення військовослужбовцям вимог Конституції і законів України, Військової присяги і військових статутів, указів Президента України, наказів Міністра оборони України; планування, організація і виконання навчально-бойових задач з врахуванням ролі дисципліни і рівня дисциплінованості військовослужбовців, постійне їх спонукання до вдосконалення знань, навичок, умінь, високий рівень психолого-педагогічної підготовленості керівного складу підрозділів, офіцерів органів виховної роботи.

 


Читайте також:

  1. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  2. Автомобільний комплект для спеціальної обробки військової техніки ДК-4К
  3. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  4. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  5. Аналіз показників складу, структури й технічного стану основних фондів.
  6. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  9. Аналіз стану й оцінка рівня нормування праці
  10. Аналіз стану основних засобів
  11. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  12. Аналіз сучасного стану зайнятості і безробіття в Україні.




Переглядів: 2666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психолого-педагогічна характеристика військової дисципліни | Частина 2. Психологічні аспекти девіантної поведінки військовослужбовців та щляхи її корекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.