МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Етапи соціологічного дослідженняСоціологічне дослідження - це спосіб отримання знань про соціальний світ, заснований на строгому зборі фактів і їх логічному поясненні. Воно полягає в систематизованому ряду г кроків, спрямованих на забезпечення максимальної об'єктивності у вивченні проблеми. У ідеальному варіанті соціологічне дослідження наслідує подібну поетапну процедуру, хоча на практиці це не завжди представляється можливим. Навіть при таких обставинах описані нижче етапи забезпечують корисні віхи проведення наукового дослідження (мал. 1.6). 1. Вибір досліджуваної проблеми. Діапазон питань, відкритих для соціальних досліджень, такий же великий, як і діапазон моделей людської поведінки. Отже, необхідно знайти проблему, що заслуговує на увагу і що піддається дослідженню за допомогою наукових методів. Наприклад, соціологи Дональд О. Даттон і Артур П. Арон вирішили перевірити, чи дійсно між станами сильного страху і сексуального збудження існує зв'язок, як це затверджував римський поет Овидий, що жив в I ст. н.е. Овидий стверджував, що в жінках збуджується любовна пристрасть під час спостереження за жорстокими боями гладіаторів. Імовірно, почуття страху і відрази, що викликаються жорстокими сценами, якимсь чином трансформуються в любовний потяг. 2. Огляд літератури. Даттон і Арон вивчили літературу, що оповідає про сексуальний потяг і сильні емоційні стани. Переглядаючи літературу, вони дізналися про інше дослідження, яке вже було завершено і дало поштовх багатьом напрямам, що дозволило уникнути повторення роботи, вже виконаної іншими авторами. Этолог Нико Тинберген виявив зв'язок між "агресією" і залицянням у деяких видів тварин, а ряд психологів продемонстрували на експериментальній основі існування схожих зв'язків в поведінці людей. 3. Побудова гіпотези. Завершивши огляд літератури, дослідники зазвичай приходять до експериментального припущення, що стосується взаємозв'язку, який, на їх думку, існує між двома змінними. Вони вибудовують цей взаємозв'язок у формі гіпотези. Даттон і Арон прийняли рішення перевірити гіпотезу, згідно якої стан сильного страху (незалежна змінна) сприяє підвищенню сексуального потягу (залежна змінна). Але перш ніж приступити до дослідження, їм необхідно було сформулювати операциональные (робітники) визначення своїх змінних. При формулюванні операциональных визначень учені вдягаються абстрактні ідеї у форми, що дозволяють здійснювати їх оцінку. Даттон і Арон сформулювали свою робочу гіпотезу таким чином: "Приваблива жінка здається привабливішою чоловікам, якщо вони зустріли її в обставинах, що викликають у цих чоловіків сильний емоційний стан (страх), чим за відсутності подібних обставин". 4. Вибір програми досліджень. Після того, як дослідники сформулювали свою робочу гіпотезу, їм належить визначити, яким чином здійснюватиметься збір даних для подальшого їх аналізу і перевірки гіпотези. Залежно від характеру гіпотези учені можуть скласти план проведення експерименту, брати інтерв'ю, спостерігати поведінку людей в певних ситуаціях, вивчати наявні результати і історичні свідчення або використовувати усі ці процедури в різних поєднаннях. Даттон і Арон провели польове дослідження. 5. Збір даних. Даттон і Арон здійснювали збір експериментальних даних близько двох пішохідних мостів, по яких люди зазвичай переходили через річку Капилано-Ривер в Північному Ванкувері (Канада). Перший з "експериментальних" мостів був конструкцією завдовжки 450 футів, що знаходиться на висоті 230 футів над гірським каньйоном і потоком, що реве на дні каньйону; цей міст під ногами людей згинався і гойдався так, що створювалося враження хисткої конструкції, з якою легко звалитися. Другий, або "контрольний", міст - широкий, міцний, зроблений з дерева. Він знаходиться дещо далі вгору по річці. У цьому місці річка є дрібним і вузьким потоком. Міст знаходиться на висоті всього 10 футів над водою. Приваблива жінка підходила до чоловіків, які тільки що перейшли по одному з мостів, і пояснювала їм, що вона бере участь в учбовому проекті по психології. Вона просила чоловіків заповнити короткий опитний лист і написати коротеньку драматичну розповідь, засновану на зображенні молоденької жінки. Коли чоловіки (звані об'єктами експерименту) заповнили опитувач, жінка залишила кожному з них своє прізвище і номер телефону на випадок, якщо "вони захочуть дізнатися про дослідження більше". 6. Аналіз результатів. Після того, як дослідники отримають у своє розпорядження необхідні дані, їм належить проаналізувати їх для знаходження відповідей на питання, закладені в їх дослідницький проект. Аналіз припускає пошук значущих зв'язків між фактами, що з'ясувалися в ході дослідження. Проаналізувавши історії, написані об'єктами дослідження, Даттон і Арон дійшли висновку, що чоловіки, що перейшли через річку по хисткому підвісному мосту, відчували більше сексуальне збудження, ніж чоловіки, що перейшли по міцному і безпечнішому мосту, : молодій жінці, що проводила опитування, подзвонили 50% чоловіків, що перейшли річку по мосту, що коливався, і усього 13% чоловіків, що вибрали менш небезпечний міст. 7. Висновки. Після аналізу даних дослідникам належить зробити певні висновки. Зазвичай вони приймають, відкидають первинну гіпотезу або вносять в неї якісь зміни. Крім того, учені зазвичай прагнуть зв'язати отримані ними дані з іншими даними і теоріями. У нашому випадку Даттон і Арон визнали правильність гіпотези, згідно якої сильні емоції сприяють підвищенню сексуального збудження. Читайте також:
|
||||||||
|