МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Коротко про авторівТкачук Анатолій Федорович — виконавчий директор проекту "Парламент - Уряд-місцеве самоврядування" Програми сприяння парламентові України. Народний депутат України 1990-1994 p.p., заступник голови комісії з питань законодавства і законності Верховної Ради України 12-го скликання. Автор більше десяти законопроектів, що були прийняті Верховною Радою України. Юрист. Має багато наукових та науково- популярних публікацій з питань місцевого самоврядування, виборчого законодавства та конституційного права, серед яких наукова монографія " Місцеве самоврядування; проблеми і прогнози", "Тести з курсу конституційного права України для студентів юридичних факультетів університетів" і книжка-розмальовка для дітей "Конституція України для всіх і для кожного". Роберт Агранофф — провідний радник Програми сприяння парламентові України з питань стосунків між рівнями влади та місцевого самоврядування. Професор відділення суспільних та екологічних досліджень Університету штату Індіана (Блумінгтон, США), Університетського закладу "Ортега і Гассет" (Мадрид, Іспанія), член- кореспондент Центру з питань конституційного аналізу Дослідницької ради з гуманітарних наук (Преторія, Південна Африка). Автор багатьох досліджень з питань місцевого самоврядування та міжурядових стосунків. Тревор Браун — науковий співробітник Програми сприяння парламентові України, аспірант на ступінь доктора філософії з питань державної політики Університету штату Індіана (Блумінгтон, США). Працював у органах місцевого самоврядування міст Менло Парк, Окленд - штат Каліфорнія та Блумінгтона - штат Індіана. Переклади, включені до посібника, зроблено перекладачами Програми сприяння парламентові України: Віктором Поліщуком, Людмилою Лісковською, Абрамом Волошиним. ISBN 966-7272-01-Х © 1997, Програма сприяння парламентові України. ВСТУП Вранці 28 червня 1996 року Верховна Рада України схвалила нову Конституцію України - Конституцію нової незалежної європейської держави. Вперше за новітніх часів на конституційному рівні в Україні було проголошено, що "В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування (ст.7)", і цілий розділ XI Конституції присвячено конституційним основам самоврядування. Тепер відкрито конституційні можливості широкого розвитку місцевого самоврядування в Україні як одного з дуже важливих і необхідних елементів демократичної держави. Звичайно, не слід думати, що конституційне закріплення положення про право територіальних громад на самоврядування є лише наслідком конституційної ночі з 27-го на 28 червня. Україна до цього йшла протягом 1990-1996 років, постійно шукаючи шляхи реформування структур влади і заміни комуністичної вертикалі "державних" рад системою органів самоврядування та розподілу владних повноважень між місцевою державною адміністрацією та місцевими радами. На цьому довгому шляху були важливі здобутки та втрати, проте силами наукової думки, практичних працівників рад і адміністрацій, завдяки діяльності народних депутатів України, постійних комісій Верховної Ради, Україна продовжувала рухатись у напрямі побудови основ самоврядування, і в цьому є певний внесок Програми сприяння парламентові України, особливо в частині наукового та інформаційного забезпечення народних депутатів України з питань організації влади та місцевого самоврядування. Програма сприяння парламентові України (ПСП) розпочала свою діяльність у другій половині 1994 року й одним із пріоритетів своєї роботи визначила напрямок, що стосується проблем місцевого самоврядування та взаємовідносин між законодавчою, виконавчою владами та місцевим самоврядуванням. За 1994-1997 роки ПСП виконала досить значний обсяг роботи, спрямований на створення інформаційної бази для народних депутатів України, науковців, практичних працівників з питань, що стосуються нормативного забезпечення функціонування місцевогоМІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ: СВІТОВИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД 4 самоврядування в різних країнах Європи й Америки, а також у пострадянських республіках колишнього СРСР. За ці роки силами ПСП було перекладено українською мовою 4 нормативних актів з питань місцевого самоврядування, підготовлено 35 аналітичних оглядів та експертних оцінок, проведено велике соціологічне дослідження, присвячене проблемам місцевого самоврядування "Місцеве самоврядування в Україні: проблеми і прогнози". Ряд народних депутатів України, практичних працівників органів місцевого самоврядування та їх об'єднань завдяки ПСП змогли вивчати місцеве самоврядування у Сполучених Штатах Америки. А друкований інформаційний Вісник Програми сприяння парламентові України, який почав виходити із 1995 року, змогли прочитати не тільки народні депутати України. Він розповсюджувався серед працівників адміністрації Президента, Кабінету міністрів, його регулярно одержували всі обласні, районні та міські ради по всій території України, а також наукові бібліотеки основних наукових та навчальних закладів України. Робота Програми сприяння парламентові України не обмежувалася співробітництвом із парламентом та народними депутатами. Плідна співпраця з Фондом сприяння місцевому самоврядуванню, Асоціацією міст України, Асоціацією демократичного розвитку і місцевого самоврядування дала змогу долучити до розв'язання проблем місцевого самоврядування великий потенціал практичних працівників органів місцевого самоврядування, фахівців і науковців із різних міст і регіонів України. Науково-практичні конференції, семінари та круглі столи, що проводилися за участю ПСП, були тими цеглинками, з яких складатиметься фундамент теоретичних та практичних основ місцевого самоврядування в Україні. Посібник, з яким ви маєте змогу ознайомитись, увібрав у себе частину матеріалів, підготовлених у рамках Програми сприяння парламентові України з питань місцевого самоврядування за попередні роки, а також і тих, що готувалися спеціально для цієї книги. Працюючи над цим посібником, автори прагнули, аби він став не просто інформацією про місцеве самоврядування в Україні та різних країнах світу. Ми зробили спробу створити посібник, який може бути корисним не тільки народним депутатам України чи депутатам місцевих рад, а й практичним працівникам місцевого самоврядування, слухачам академій державного управління, студентам юридичних факультетів університетів чи інших закладів освіти. На жаль, в Україні питанням теоретичного осмислення засад існування місцевого самоврядування досі не приділяється достатньої уваги. Публікацій на цю тему мало, спеціальна література майже не видається. 5 Цей посібник не претендує на якусь визначальну роль у творенні наукової думки в Україні щодо інституалізації місцевого самоврядування. Але ми сподіваємося, що він буде корисним для багатьох, кому утворення справді дієвого та демократичного місцевого самоврядування в Україні не видається дрібницею, що не заслуговує на увагу. Читайте також:
|
||||||||
|