МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Театральне мистецтво Англії доби ВідродженняНа англійському ґрунті у творчості видатного драматурга Вільяма Шекспіра досягнув своєї вершини європейський театр доби Відродження. Театр Шекспіра не тільки був підсумком розвитку національного англійського театру, але певною мірою підсумовував досягнення усієї попередньої драматургічної культури давнини і нового часу. Одночасно творчість Шекспіра відкривала перспективи для подальшого розвитку театру й драми на шляху соціально-філософського осмислення життя і глибокого розкриття внутрішнього світу людини. Нестримна радість життя, уславлення здорової, сильної, відважної людини з яскравими емоціями та сміливими думками – такі риси притаманні першим п’єсам Шекспіра (комедії „Приборкання непокірної”, „Сон літньої ночі”, „Два веронці”, „Комедія помилок”, „Багато галасу даремно”, „Дванадцята ніч”). У них виражена важлива ренесансна думка: про людину судять не з одягу і звання, а з її розуму, відваги, благородства. Перша велика трагедія Шекспіра – „Ромео і Джульєта”, потім „Юлій Цезар”, „Гамлет”, „Король Лір”, „Макбет”, „Отелло”. Багато людських пристрастей, злети і падіння зобразив великий драматург: нестерпний тягар душі принца Датського, тяжкі страждання обманутої довіри в Отелло, розчарування короля Ліра, муки сумління Макбета. Характери людей та обставини, в яких вони діють, зображені Шекспіром у всій складності і глибині, у русі, розвитку, змінах. Вони – творіння великого пророчого митця, який знав, наскільки багатоманітне життя[54]. Творчість Шекспіра просякнута справжнім гуманізмом, але гуманізмом трагічним. Це усвідомлення трагедії кожної окремої людини у суспільстві, усвідомлення напруги тієї боротьби, яку людина веде з жорстоким суспільством, боротьби майже безнадійної, але все ж таки необхідної. Головна риса трагедій Шекспіра („Гамлет”, „Король Лір”, „Макбет” та ін.) – у зіткненні реального й ідеального. Тут можна бачити, як ренесансний синтез трансформується в антагонізм. Особливістю пізнього гуманізму є його амбівалентність. Вона виявляється і в характері багатьох персонажів Шекспіра. Найяскравіше це виявилося у характері Гамлета. Він і слабкий, і сильний, і дієвий, і бездієвий герой. Але не тільки він містить у своєму характері різні можливості. Хто такий Лір – деспот чи шляхетна людина? А Отелло – дикун, що ледве прикриває свою примітивність подобою цивілізованої людини чи шляхетний гуманіст? Інші персонажі шекспірівських трагедій також ставлять перед нами подібні дилеми[55]. У творчості Шекспіра виявлені характерні особливості літератури й драми Пізнього Відродження – сполучення різнорідних жанрових елементів. Це славнозвісне змішування трагічного й комічного досягає найбільшої гостроти у трагедіях „Гамлет” і „Король Лір”. У „Гамлеті”, наприклад, сполучені твереза життєва правда і фантастичний образ із потойбічного світу[56]. Для пізнього гуманізму в цілому було характерним посилення безпосередньо життєвого змісту драматургії. Стиль шекспірівських п’єс свідчить, що зникає значна доля риторичності. Виконання стає більш натуралістичним. У „Гамлеті” міститься теоретична платформа театрального мистецтва нового типу. Вустами самого героя заперечується стара риторично-декламаційна манера з її крайнощами й перебільшеннями. Гамлет засуджує акторів, котрі „рвуть пристрасть на шматки”. Він радить акторам: „рухайтеся відповідно до діалогів, говоріть, слідкуючи за рухами, з тим лише застереженням, щоб це не виходило за межі природного”[57].
Запитання і завдання для самоконтролю 1. Поясніть значення терміну „Північне Відродження”. 2. Як відбувалося зародження гуманізму у країнах Північного Відродження? 3. Що характерне культурі Північного Відродження? 4. Підготуйте коротке повідомлення „Література Північного Відродження”. 5. Допишіть речення: Гуманізм Північного Відродження поділяється на періоди: ... . Гуманісти першого періоду Північного Відродження − це ... . Вони виступають як ... . Для другого періоду розвитку гуманізму характерно ... . З 70-х рр. XVI ст. центром гуманізму стає ... . Результати діяльності заальпійської школи елліністики виявилися у творчості ... . Головна відмінність між італійським та північним гуманізмом полягає в ... . 6. Дайте характеристику кожного періоду гуманізму Північного Відродження. 7. У чому полягає відмінність італійського ренесансного гуманізму і гуманізму Північного Відродження? 8. Чому Нідерланди XV ст. стали найяскравішим після Італії вогнищем європейського мистецтва? 9. Розкажіть про Відродження у Німеччині. 10. Чому місто Нюрнберг вважають центром німецького гуманізму? 11. Підготуйте повідомлення на одну із запропонованих тем: „Ренесанс у Франції”, „Відродження в Англії”. 12. Напишіть реферат на одну із запропонованих тем: · Нідерланди в добу Відродження (Рубенс, Ван Ейк, Рембранд) 13. Розкажіть про Ренесанс у Німеччині. 14. Підготуйте повідомлення „Розвиток гравюри у добу Відродження”.
Читайте також:
|
||||||||
|