МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Архітектура і мистецтво СередньовіччяМистецтво раннього Середньовіччя несе відбиток перехідності, в ньому змішані язичницькі та християнські мотиви. З утратою античних досягнень головну роль отримало декоративно-ужиткове мистецтво, а пізніше — архітектура. Про формування певного художнього стилю можна говорити приблизно з 10 століття. Тоді вже виразно проступала особливість середньовічного мистецтва — провідна роль у ньомуналежить архітектурі. Саме вона відображає основні естетичні ідеї, диктує вигляд малярство, скульптури, є основою синтезу мистецтв. Стиль західноєвропейського мистецтва Х — XII століття отримав назву «романський». Найхарактерніші для романського мистецтва типи споруд — замок(укріплене житло феодала) і храм, також дуже міцний ззовні. В цей час економічно зміцніла церква починає широко будувати храми і монастирі. Форми будівель мають чіткі геометричні об'єми: паралелепіпеди, циліндри. Дахи - у формі конусів, трапецій. Такі ж і рицарські замки з маленькими вікнами і великою кількістю башт. Стіни міцні, муровані, товсті, зовні нічим не прикрашені, хіба невибагливими геометричними орнаментами. Будівлі нагадують фортеці, часто ними і являються, бо часи були неспокійні: війни, міжусобиці. Всередині стіни теж позбавлені скульптурних прикрас, а іноді оформляються гобеленами. Іконами, привезеними зі Сходу, або просто вибілюються. Наприкінці XI - у XIII ст.. на зміну монументальній романській архітектурі поступово приходить готичний стиль. Спочатку міняється внутрішній декор романських споруд: на них з'являються розписи, мозаїка, фрески, Готичний стиль пов'язаний з розвитком міської культури. З'являються нові архітектурні форми: митниця, ратуша, муніципалітет. Абсолютно нова культова будівля і готичного собору. Витягнутіеть вгору всієї будівлі (в небо), стрілчасті дахи, стрілчасті вікна, відсутність круглих форм, кольорові вітражі; Над входом в собор — велика розетка, яка символізує собою «всевидюще око Бога, відкрите на всі боки світу. Масивні стіни прикрашені складним мереживом скульптур, композицій, фігурками, що мають алегоричний, символічний характер і відтворюють картини страшного суду, коли в пеклі мучаться душі грішників. Прикладом такої архітектури є Собор Паризької Богоматері в Парижі, собори у Кельні, Мілані, Страсбурзі. Вплив церкви визначав обличчя середньовічного мистецтва. Основнимзразком середньовічного образотворчого мистецтва були пам’ятки церковної архітектури. Мистецтво було в руках церкви могутнім знаряддям впливу на маси з огляду на його доступність для всіх. Головним завданням художника було втілення божественних засад, а з усіх почуттів людини перевага надавалась стражданню. Бо, за вченням церкви, це — очищувальний вогонь. Твори художників цього часу не мають особливої естетичної ваги. Середньовічна культура Візантії. В розвитку світової цивілізації візантійська культура займає видатне місце. Для неї характерні урочиста пишність і внутрішня шляхетність, це своєрідний синтез культурних традицій греко-римського світу і християнства, а також елліністичного Сходу. Візантійський тип культури не подібний ні на західноєвропейський, ні на східний. Візантійська імперія виникла на рубежі двох епох – загибелі пізньої античності та народження середньовічного суспільства. Столицею її став Константинополь, заснований імператором Константином І у 324-330 pp. За формою державного правління Візантія була самодержавною монархією: в руках імператора (василевса) зосереджувалась законодавча, виконавча, судова і військова влада; вона вважалася божественною, а він сам – повелителем усіх християнських народів. І все ж ця влада до певної міри була обмежена такими установами, як сенат (синкліт), державна рада (консисторій) і діми (організації вільних громадян візантійських міст). В ідеологічному і соціально-політичному житті візантійського суспільства значну роль відігравала християнська церква, яка в IV ст. стала союзником і опорою держави. У Візантії церква не мала тієї адміністративної й економічної влади, що в Західній Європі. Система освіти у Візантії зберегла спадкоємний зв’язок з античністю. Дітей у віці шести-семи років віддавали до початкової школи, де вони протягом двох-трьох років вчились писати, читати і рахувати. Початкові школи були приватними, платними, а також могли утримуватись монастирями, церквами або міськими общи нами, залишаючись доступними для всіх категорій населення. З перемогою християнства провідне місце в системі знань зайняло богослов’я. Надзвичайний розквіт переживає логіка, як основа побудови богословської догматичної системи. Візантійська філософія, на відміну від західноєвропейської схоластики, базувалась на вивченні й коментуванні античних філософських вчень усіх шкіл і напрямків. Читайте також:
|
||||||||
|