Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АРХІТЕКТУРА

Чи не найяскравіше стиль україн­ського бароко виявився в архітектурі. Його характерні ознаки: багатство на пластичність форм, світлі потинькова­ні стіни, застосування декоративних деталей, ліпних орнаментів, церковних бань цибулястої та грушоподібної фор­ми. Під керівництвом Петра Могили у 30-х роках XVII ст. у стилі бароко бу­ло відновлено архітектурні перлини часів Київської Русі: Софійський со­бор, споруди Києво-Печерської лаври, церкву Спаса на Берестові та ін. Це мало величезне значення, адже у такий спосіб утверджувалася культурна спадкоємність з Київською Руссю. У такому вигляді архітектурні шедев­ри збереглися до наших днів.

Активне будівництво розгорнулося не лише в Києві, а й по всій Центральній Україні та на Лівобережжі. Було зведено багато нових церков, соборів, монастирів, а також споруд світського призначення: навчальних закладів, житлових будинків козацької старши­ни тощо. Ці споруди допомагають зро­зуміти спосіб життя людей того часу. Наприклад, будинки Лизогубів у Чер­нігові та Седневі свідчать, що життя елітного прошарку українського сус­пільства було близьким до народного. Планування будинків нагадує україн­ську «хату на дві половини». В офор­мленні зовнішніх стін майстерно вико­ристано засоби архітектурної пласти­ки, що створюють мінливу гру світла й тіні.

Україна мала власних видатних ар­хітекторів. Увійшли в історію імена Степана Ковніра (1695-1786) - твор­ця так званого Ковнірівського корпусу та дзвіниць на Дальніх і Ближніх пе­черах Києво-Печерської лаври, Кловського палацу у Києві, Троїцької церк­ви в Китаївській пустині поблизу Ки­єва, церкви Антонія і Феодосія у Ва­силькові; Івана Григоровича-Барського (1713-1785) - автора Покровської церкви та церкви Миколи Набережно­го у Києві.

Залишили слід в Україні й іноземні зодчі. Глибоко зрозумів суть україн­ського бароко німець Йоганн Шедель (1680-1752). Він автор одних із най­кращих споруд цього стилю: дзвіниць Києво-Печерської лаври та Софійсько­го собору, брами Заборовського. Архі­тектурне вирішення двох останніх спо­руд вражає надзвичайною пишнотою ліпного орнаменту, що свідчить про вплив на творчість автора народного мистецтва.

Своєрідні та неповторні споруди славетного італійського архітектора Бартоломео Растреллі(1700-1771). У Києві за його проектами збудовано Андріївську церкву та Марийський палац. Ці унікальні споруди напрочуд вдало вписалися в природний ланд­шафт міста.

У стилі українського бароко зводилися не лише муровані, а й дерев'яні церкви. Вони були високими, багатоверхими, мали складні й динамічні форми. Яскравим прикладом таких храмів є Троїцький собор у м. Ново­московську Дніпропетровської області. Ця складна пірамідальна композиція, виконана з надзвичайно високою май­стерністю, створює враження стрімко­го руху, спрямованого вгору, до неба. На західноукраїнських землях мону­ментальна архітектура цього періоду розвивалася за інших умов. Перебуван­ня у складі Речі Посполитої, прийняття унії зумовили закріплення тут худож­ніх традицій, пов'язаних з католицькою культурою. В містах та містечках Гали­чини збереглося чимало споруд у стилі пізнього європейського, зокрема поль­ського, бароко. їх не можна ототожню­вати із самобутнім явищем саме україн­ського бароко, поширеним на Придніп­ров'ї та Лівобережній Україні.

Найбільша кількість пам'яток баро­кової архітектури західноєвропейсько­го зразка збереглася у Львові. Серед кращих споруд - Домініканський кос­тел, збудований архітекторами Яном де Вітте та Мартином Урбаніком. Яскравим представником стилю баро­ко був Бернард Меретин - автор такої архітектурної перлини Львова, як со­бор Святого Юра, ратуші в м. Бу­чачі на Тернопільщині та ін. До виз­начних пам'яток культури належить також величний ансамбль Почаївської лаври - одного з найбільших релігій­них осередків України.


Читайте також:

  1. АРХІТЕКТУРА
  2. АРХІТЕКТУРА
  3. Архітектура Linux
  4. Архітектура SWIFT
  5. Архітектура АСКД
  6. Архітектура баз даних
  7. Архітектура в стилі рококо
  8. Архітектура в стилі рококо
  9. Архітектура Грецького театру
  10. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  11. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.




Переглядів: 1382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Образотворче мистецтво. | ЖИВОПИС

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.