МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основи фінансової системи
Правове регулювання фінансових відносин, які виникають при створенні та використанні фондів фінансових ресурсів, є однією з форм управління з боку держави економічним і соціальним розвитком. Усі дії держави в сфері фінансів мають базуватися на правових актах. Ці акти виконують такі основні функції: визначають коло юридичних і фізичних осіб, на яких поширюється дія правової норми; регламентують права та обов'язки юридичних і фізичних осіб щодо мобілізації та використання фондів фінансових ресурсів; є основою для вживання відповідних заходів щодо виконання правових норм. Суб'єктами фінансових відносин є держава, громадяни та підприємницькі структури. Усі фінансово-правові відносини виникають і припиняються на законодавчій основі. Виключно законами України встановлюються Державний бюджет і бюджетна система; система оподаткування; засади щодо створення та функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків; статус національної валюти, а також іноземних валют на території України; порядок утворення і погашення державного внутрішнього і зовнішнього боргів; порядок випуску та обігу державних цінних паперів (ЦП), їх види та типи. Координацію руху фінансових ресурсів здійснює фінансовий апарат. Фінансовий апарат — це сукупність фінансових установ, на які покладено управління фінансовою системою держави. Загальне керівництво фінансовою діяльністю в Україні здійснюють органи державної влади і управління: Верховна Рада, Президент, Кабінет Міністрів, Міністерство фінансів, Державна контрольно-ревізійна служба, Державне казначейство, Державна податкова адміністрація, Рахункова палата Верховної Ради, Національний банк, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Верховна Рада ухвалює закони, у т. ч. з фінансових питань; основні напрями бюджетної політики на наступний бюджетний період; затверджує Державний бюджет та вносить зміни до нього; здійснює контроль за виконанням Державного бюджету; приймає рішення щодо звіту про його виконання; визначає засади внутрішньої та зовнішньої політики. Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, культури і науки, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; організовує розробку проекту закону про Державний бюджет і забезпечує його виконання; ухвалює рішення щодо використання коштів Резервного фонду Кабінету Міністрів України. Центральне місце в управлінні фінансами в системі органів виконавчої влади посідає Міністерство фінансів. Саме на нього покладені завдання загального керівництва всією фінансовою системою. Основні функції Міністерства фінансів: — вироблення основ і напрямів фінансової політики держави та розробка заходів щодо їх реалізації; — організація бюджетного процесу, складання проекту Державного бюджету та його виконання; — організаційне регулювання фінансової діяльності суб'єктів господарювання через запровадження правил здійснення фінансових операцій, форм фінансових документів, порядку і стандартів ведення бухгалтерського обліку і фінансової звітності; — організація функціонування ринку цінних паперів; — здійснення заходів з мобілізації через систему державного кредиту та управління державним боргом; — забезпечення фінансових відносин держави з іншими країнами, міжнародними організаціями і фінансовими інституціями; — організація і здійснення фінансового контролю в країні; — розробка податкової та митної політики; — організація і контроль за страховою діяльністю; — забезпечення стабільності державних фінансів.
До складу Міністерства фінансів входять два підрозділи: Державна контрольно-ревізійна служба і Державне казначейство.
Органи Державної контрольно-ревізійної служби виконують такі функції: — організовують роботу контрольно-ревізійних підрозділів на місцях щодо проведення ревізій і перевірок; — здійснюють ревізії та перевірки фінансової діяльності, стану та збереження коштів і матеріальних цінностей, достовірності обліку та звітності у відомствах міністерства, державних комітетах та інших органах державної виконавчої влади, у державних фондах, бюджетних установах, а також на підприємствах, які отримують кошти з бюджету; — контролюють повноту оприбуткування, правильність використання і збереження валютних коштів; - розробляють інструктивні та інші .нормативні акти про проведення ревізій, перевірок та ін. Державне казначейство створене з метою ефективного управління коштами Державного бюджету. Основними завданнями Казначейства є: — організація виконання Державного бюджету і здійснення контролю за ним; — управління наявними коштами Державного бюджету та коштами державних позабюджетних фондів у межах видатків, встановлених на певний період; — фінансування видатків Державного бюджету; — ведення обліку касового виконання Державного бюджету, складання звітності про стан виконання Державного бюджету; — управління державним внутрішнім та зовнішнім боргом відповідно до чинного законодавства; — розподіл між Державним і місцевими бюджетами відрахувань від загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів за нормативами, затвердженими Верховною Радою; — здійснення контролю за надходженням і використанням коштів державних позабюджетних фондів та ін.
Основне завдання Державної податкової адміністрації полягає у реалізації податкової політики держави. На податкову адміністрацію покладені такі основні функції: - розробка проектів податкового законодавства; - контроль за правильністю нарахування податків та інших обов'язкових платежів і своєчасністю їх сплати; — облік платників податків та надходження платежів до бюджету; — накладення штрафних санкцій та адміністративних стягнень на порушників податкового законодавства та ін. Рахункова палата Верховної Ради України є постійно діючим вищим органом державного фінансового контролю, основним завданням якого є організація і здійснення контролю за своєчасним виконанням дохідної та видаткової частин Державного бюджету; визначення ефективності та доцільності використання державних коштів, валютних та фінансово-кредитних ресурсів. Рахункова палата як експертний орган Верховної Ради дає відповідні заключения і рекомендації з питань фінансової діяльності органів управління. Національний банк України (НБУ) є основним фінансовим інститутом у сфері грошового ринку. Основне завдання НБУ — регулювання грошового обігу й організація ефективного функціонування кредитної системи. НБУ також виконує функції з розміщення державних ЦП і обслуговування державного боргу, організовує касове виконання бюджету, проводить міжнародні розрахунки держави, здійснює валютне регулювання. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку організовує функціонування ринку ЦП. Вона проводить реєстрацію випуску ЦП та регулює їх кругообіг; видає ліцензії фінансовим посередникам, які здійснюють операції з ЦП. Комісія здійснює контроль за діяльністю суб'єктів ринку цінних паперів — емітентів, інвесторів, фінансових посередників, фондових бірж — відповідного до чинного у цій сфері законодавства. Читайте також:
|
||||||||
|