Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення

Для ефективної роботи користувача потрібна певна керуюча система, яка забезпечує зручну і стабільну ро­боту всіх апаратних пристроїв комп'ютера, перерозпо­діляє ресурси між усіма прикладними програмами, здійснює діалог між користувачем та комп'ютером. Систему, яка завантажується в оперативну пам'ять при вмиканні комп'ютера і зберігається там до його вими­кання, називають операційною системою (ОС).

Операційна система — сукупність програмних засобів, призначе­них для керування апаратними і програмними ресурсами комп'ютера, організації процесів оброблення інформації і взає­модії між різними апаратними пристроями, програмним забезпе­ченням та користувачем.

ОС керує послідовністю виконання завдань у різних Режимах, здійснює організацію обміну даними із зов­нішніми пристроями тощо.

Існують три основні класи ОС.

1. Система MS-DOS. Нині її використовують як емуляцію (активізується вікно з інтерфейсом MS-DOS, але керування роботою комп'ютера здійснює операційна система Windows). Для MS-DOS характерні розвинуті засоби доступу до апаратних засобів та гнучка файлова система, що ґрунтується на ієрархічній структурі ката­логів. Команди в цій ОС вводять через командний ря­док. Створені оболонки (програмні засоби, які включа­ють графічний інтерфейс користувача — системи меню та вікон, використання функціональних клавіш для ак­тивізації команд тощо — Norton Commander, Windows 3.11)значно спростили інтерфейс користувача. Такі ОС поширені в 16-розрядних комп'ютерах.

2. Системи Windows 95 (98), Windows NT і Windows ХР. Вони забезпечують зручну роботу користувачів. Їх характеризує розвинутий інтерфейс діалогу, зокрема
графічні вікна, спеціальні пристрої (наприклад, миша) для вибору і роботи з об'єктами. Програмування в цих ОС досить складне, оскільки графічний інтерфейс потребує значного об'єму оперативної пам'яті, що збільшує тривалість роботи процесора.

3. Багатозадачні системи UNIX і OS/2. Для них характерні розвинута файлова система та вбудовані службові функції, зокрема утиліти, потужна команд­
на мова, підтримка процесу розроблення програмного забезпечення. Ці системи дають змогу одночасно працювати кільком користувачам, тобто орієнтовані на багатозадачний режим, що потребує потужних апаратних засобів.

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Буддійська філософія і її основні школи




Переглядів: 419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення можливих значень кластера | Операційна система MS-DOS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.