МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організаційно-методичне забезпечення♦ Методичне забезпечення — це система взаємодії викладача та студента, що включає, окрім методичного оснащення (навчальних і робочих програм, методичних розробок, дидактичних посібників) такі компоненти, як апробація та впровадження у практику ефективних моделей, методик, технологій тощо. Комплекс методичного забезпечення навчальної дисципліни повинен включати такі документи: · Структурно-логічну схему взаємозв 'язку навчальних дисциплін. · Схему складу навчально-методичних матеріалів · Методи та технології викладання. · Програму навчальної дисципліни відповідно до діючої ОПП. · Робочу програму навчальної дисципліни, складена за змістовими модулями. · Опис навчальної дисципліни із зазначенням кредитів ЕСТS.
■ У більшості європейських ВНЗ до складу методичного забезпечення належать: · Робоча програма навчальної дисципліни (курсу). · Підручники для різного рівня вивчення дисципліни. · Методичні вказівки для викладача. · Методичні вказівки для студента. · План проведення занять. · Робочий зошит. · Опорний конспект. · Банк тестів та задач. · Банк розв язків. · Банк кейсів (ситуаційних вправ). · Методичні вказівки до обговорення ситуаційних вправ. · Банк ділових ігор та тренінгових вправ. · Банк інтернет-ресурсів. · Банк наукових публікацій викладача. * Робоча програма (один з найголовніших елементів методичного забезпечення дисципліни) — це, насамперед, рекламно-інформаційний проспект дисципліни та викладача, що її читає. Проспект, призначений для розповсюдження серед студентів, тому інформація такої робочої програми містить скеровану прив‘язку до практики навчального процесу. Програма містить таку інформацію: ► назву навчального закладу та факультету; ► назву навчальної дисципліни; ► рік та семестр викладання дисципліни; ► повне прізвище, ім ‘я викладача, його наукові атрибути і посаду; ► така сама інформація подається про асистентів чи колег викладача, якщо одну дисципліну читають кілька людей одночасно; ► контактні координати викладачів; ► час і місце проведення консультацій; ► короткий опис курсу і в чому полягає практичний результат його вивчення; ► мету та завдання курсу; ► навчання, котрі пропонуються викладачем: опис поєднання лекційних занять, дискусій, командної роботи, обговорення кейсів, практичних ситуацій, що пропонуються викладачем; ► інформаційні джерела курсу; ► політику проведення курсу викладачем: виконання та оформлення домашніх завдань, проведення іспиту та прог\едури його складання, оіфіюваипя знань; ► фактичний зміст та розклад занять у вигляді таблиг\і з поєднанням змісту кожного заняття та одночасно розкладу занять: * Підручник — це фактична основа забезпечення навчальної дисципліни. Підручники створюють з орієнтацією на початковий рівень вивчення курсу (1-2 роки навчання), середній (3-4роки навчання) та вищий. Останній з них орієнтований на студентів магістерського рівня підготовки. Традиційно розділ, що охоплює одну тему підручника, містить такі частини: > назва розділу; > короткий опис основної ідеї розділу; > цілі вивчення розділу; > вступ до розділу; > текст розділу, включаючи підрозділи, формули та визначення, схеми, фотографії, ситуаційні вправи, фрагменти публікацій у періодиці; > висновки та узагальнення до розділу; > список теоретичних запитань до розділу; > список тестів та задач; > список використаної літератури. * Методичні вказівки для викладачає незамінною складовою системи методичної підтримки будь-якого підручника. Фактично, методичні вказівки для викладача — це книга, зміст якої повністю відповідає змістові того підручника, відповідно до якого вони створені. Такі методичні вказівки фактично є конспектом викладача для підготовки до занять. Вони суттєво економлять час підготовки викладача, оскільки відображають вже готові основні положення з відповідного підручника. Традиційно розділ методичних вказівок викладача, присвячений певній темі, містить такі пункти, частина яких повторює пункти відповідного підручника. Різниця полягає у короткому викладі змісту розділу, де у формі тез викладають основну інформацію, перелік ключових термінів, визначень та концепцій, що зустрічаються у темі, відомості про практичні ділянки застосування наведених концепцій, формул та знань загалом.
■ Методичні вказівки для студентафактично є коротким конспектом. Відповідно до цього будується структура розділу методичних вказівок студенту з вивчення дисципліни.
Традиційнотиповий розділтаких методичних вказівок має наступний зміст: > назва розділу; > короткий опис основної ідеї розділу; > цілі вивчення розділу; > короткий виклад змісту розділу; > перелік ключових термінів та концепцій; > питання, на які слід звернути особливу увагу; > ключові вправи, що ілюструють матеріал розділу, та їх розв ‘язки; > вправи (тести, задачі) для закріплення матеріалу та контрольні відповіді на них. Ш План проведення заняттяє робочим документом викладача у процесі проведення заняття. У такому плані подається детальний похвилииний розподіл часу заняття. Традиційно такий план включає: > назву заняття; > короткий виклад діяльності студентів та викладача під час заняття; > час, відведений на кожний вид діяльності; > фактичний зміст та розклад занять з такою інформацією; > порядкове число заняття; > календарна дата, день тижня та час проведення заняття; > місце проведення заняття (корпус, аудиторія); > назва теми заняття, короткий опис, назва та номери завдань, що будуть розглянуті; > посилання на інформаційне джерело для самостійної попередньої підготовки та наступного повторення; > інформація про те, хто саме з викладачів чи асистентів проводитиме це заняття.
Робочий зошит — це об 'єднаний набір форм та бланків, які необхідно заповнити в процесі розв'язання завдань, наведених в іншому методичному забезпеченні в процесі вивчення дисципліни. Особливо він ефективний в курсах, де є велика кількість задач, економічних завдань, що вимагають обчислень та спеціального формату представлення даних у вигляді графіків та таблиць. Опорний конспект використовують з метою зробити вивчення курсу зручнішим. На відміну від методичних вказівок для студента, останній більше акцентує увагу на веденні робочих записів під час заняття. Банк тестів та задач є важливим елементом у процесі проведення контролю засвоєння матеріалу, його ресурсним забезпеченням. Такий банк, як правило, складається з декількох частин. Банк розв'язків — це елемент комплексу методичної підтримки навчальної дисципліни, який фактично є набором детальних розв 'язків тих задач, що наводяться в тексті підручника. Також він містить методичні вказівки студенту з вивчення курсу та банку тестів і задач. У практиці вітчизняної вищої школи його називають розв 'язком задач. Банк ситуаційних вправ — це набір ситуаційних вправ для використання в процесі викладання певної навчальної дисципліни. Він повинен містити один або кілька кейсів для кожної теми курсу. Важливими характеристиками подібних ситуаційних вправ є їхня практична спрямованість та наявність прототипу реальної ситуації. Ефективні вправи обов 'язково містять діалектичну проблему, вирішення якої не має єдиного розв 'язання. Методичні вказівки до обговорення ситуаційних вправ Жодну ситуаційну вправу (кейс) неможливо ефективно розглянути без використання методичних вказівок щодо її обговорення. Як правило, такі методичні вказівки складає сам автор-укладач вправи. Вони можуть включати такі частини: назва вправи, опис основної проблеми, концепції, навчальних цілей та використання вправи, опис рекомендованого завдання для студентів, список рекомендованих додаткових джерел інформації. Також варто згадати аналіз проблеми, описаної у вправі, її ключові моменти, на яких слід акцентувати увагу, можливі запитання для організації дискусії в аудиторії, стратегію проведення заняття за даною вправою та рекомендований план заняття. Банк ділових ігор та тренінгових вправ є важливим елементом комплексу методичної підтримки навчальних дисциплін, особливо економічного та управлінського спрямування. Вони мають складатися з комплекту матеріалів та предметів, необхідних для проведення гри, комплексу мультимедійної підтримки та методичних вказівок інструктора щодо розгляду ситуаційних вправ. Банк інтернет-ресурсів — це список важливих адрес мережі Інтерпет, відвідини яких збагатить курс необхідною додатковою практичною інформацією. Переважно такий банк містить посилання на веб-сторінки порталів, що висвітлюють інформацію з різних галузей знань. Інтернет-курс для дистанційного вивчення — це новий елемент, який з 'явився у системі методичної підтримки навчальних дисциплін. 4. Контроль успішності студента Виходячи зі структури педагогічної діяльності, основним предметом оцінки результатів освіти є знання—результатів навчання — уміння та навички, а результатів виховання світоглядні настанови та позиції, інтереси, мотиви і потреби особистості. Суб'єктом оцінювання звичайно виступає сам викладач або кваліфікаційна комісія. При цьому об'єктом контролю у ВНЗ залишається саме педагогічний процес. Функції педагогічног оконтролю у ВНЗ ■► Діагностична функція націлена на визначення рівня знань, умінь, та навичок з метою одержання науково-обґрунтованої інформації для вдосконалення процесу підготовки фахівців. ■► Навчальна функція реалізується як при традиційних формах і методах контролю, так і при широкому застосуванні програмованого навчання та контролю. Проте, у зв'язку із складностями впровадження останнього організація навчального процесу у більшості ВНЗ орієнтована на середньо підготовленого студента. ■►Організаційна функція проявляється у залежності від прийняття рішень про проведення тих чи інших педагогічних і адміністративних заходів. ■► Виховна функція реалізується за умовами належної організації. Тільки у такому випадку у суб'єктів навчання формується уявлення про знання як самоцінність, а не тільки як про один із засобів досягнення тих чи інших прагматичних цілей. Окремі види традиційних форм педагогічного контролю можуть виконувати, як правило, тільки деякі з чотирьох перерахованих функцій (семінари – діагностичну, навчальну і виховну функції, екзамени – тільки діагностичну). У проектуючому навчально-виховному процесі за ступеневої системи освіти та професійної підготовки усі чотири розглядувані функції тісно пов'язані між собою. Тому для досягнення високої якості контролю, його багатофункціональності найбільш доцільним є використання методів педагогічного контролю, які б базувалися на застосуванні педагогічних вимірів та оцінювання. Під педагогічнім оцінюванням розуміють судження про значимість (цінність) деякої величини, її приблизна характеристика. Оцінюванню підлягають будь-які відзнаки: знання, суспільна активність, риси особистості тощо. Основноюметою оцінювання є формуючий вплив на поточний процес навчання з метою покращання за рахунок встановлення зворотного зв'язку між слухачем та викладачем і одержання підсумкових результатів навчання. Читайте також:
|
||||||||
|