Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вміння та навички, необхідні соціальному працівнику при роботі з людьми похилого віку

Принципи та форми етики соціальної роботи з людьми похилого віку

 

Виділяють наступні принципи етики соціальної поведінки з людьми похилого віку:

– літні люди повинні мати доступ до належних харчів, води, житла, одягу та медичного обслуговування шляхом забезпечення їм доходу, підтримки з боку сім’ї громади, самодопомоги

– літні люди повинні жити вдома доти, доки це можливо

– літні люди повинні мати можливість брати участь у відповідних програмах освіти і професійної підготовки

– літні люди повинні мати можливість створювати рухи або асоціації осіб похилого віку

– літні люди повинні бути забезпечені доглядом і захистом з боку сім’ї і громади

– літні люди повинні мати доступ до соціальних і правових послуг з метою підвищення їхньої незалежності, посилення захисту та поліпшення догляду

– літні люди повинні мати можливість на відповідному рівні користуватися послугами піклувальних установ, які забезпечують захист, реабілітацію, соціальне та психологічне стимулювання в гуманних та безпечних умовах та інше.

Отже, етика соціальної роботи з людьми похилого віку має бути спрямована на реалізацію проголошених принципів.

Завданнями етики соціальної роботи з людьми похилого віку також могло б стати надання цим людям можливостей реалізувати свої здібності, брати участь у громадській діяльності, сприяння адаптації особистості до нових умов. В житті людей похилого віку особливе місце посідає релігія. І це важливо враховувати у практиці соціальної роботи з цією категорією осіб. Реабілітація та соціальне обслуговування – головні форми соціальної роботи з людьми похилого віку.

Для повноцінного життя літніх людей, для підвищення ефективності їхньої соціальної реабілітації необхідна гуманістична установка суспільства на максимально тривале забезпечення їхньої соціальної активності, а також на покращення матеріального становища цих категорій.

 

Навички індивідуальної роботи:

– вміння дієво спілкуватися з людьми похилого віку

– вміння вислухати літню людину з розумінням та спрямованістю

– вміння створювати та розвивати доброзичливі стосунки

– вміння досягати довіри клієнтів

– вміння обговорювати гострі проблеми в позитивному емоційному настрої, підтримувати цей настрій.

Навички представництва та посередництва:

– вміння налагоджувати контакти з різними підприємствами, установами, організаціями, які надають послуги літнім людям

– вміння представляти інтереси клієнтів при розв’язанні проблем, пов’язаних із замовленням підопічного.

Навички діловодства:

– вміння вести особові справи клієнтів.

Навички активної профілактичної роботи :

– займати активну життєву позицію у справі виявлення самотніх людей похилого віку, які потребують допомоги і мешкають на території району.

Навички обслуговування:

– вміння надавати соціально–побутові послуги згідно з посадовою інструкцією та договором, укладеним між відділенням та клієнтом.

Щоб краще вміти вислухати старших людей, соціальному працівникові можна користуватися такими загальноприйнятими правилами:

– перш ніж самому заговорити, дайте змогу співбесіднику повністю висловити свою думку

– виявляйте зацікавленість до співбесідника

– якщо отриманої інформації для вас не достатньо, попросіть повторити чи роз’яснити те, що не зовсім зрозуміло

– не загострюйте уваги на мовних особливостях співбесідника

– спокійно реагуйте на почуте, вмійте стримувати свої емоції

– не лицемірте, не відволікайтесь. Будьте ввічливі та відверті.

Але зрозуміло, що при спілкуванні соціального працівника з літніми людьми можуть виникнути конфліктні ситуації. І якщо вже конфлікту не уникнути, то:

– розмовляйте тільки про факт розбіжностей

– не переходьте на особистість, не давайте оцінок людині

– не вживайте образливих слів, виразів

– постарайтеся, щоб ваша мова була переконливою, аргументованою.

Якщо літня людина дуже схвильована, запропонуйте розв’язання конфліктної ситуації відкласти.

Доброзичливість, терпіння, сила волі, вміння вислухати, витримка, відвертість – це особливий арсенал засобів, яким повинен керуватися соціальний працівник при спілкуванні з людьми похилого віку.

Таким чином, визначальною рисою соціального працівника, який обслуговує людей похилого віку, є вміння слухати та спілкуватися. Працюючи з літньою людиною, важливо не тільки співпереживати, але й допомагати їй розв’язувати проблеми. Байдужий до свого клієнта соціальний працівник не зможе допомогти йому, оскільки підопічні відчувають це і замикаються в собі.

 


Читайте також:

  1. Агенти змін у соціальному секторі
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  4. Арт-терапія в роботі з дітьми, які перенесли сексуальне насильство
  5. Арт-терапія в роботі з правопорушниками
  6. АУДІЮВАННЯ ЯК ВИД МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВМІННЯ.
  7. БАР’ЄРИ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ
  8. Бюджетні запити: їх суть, необхідність складання та аналіз
  9. Визначення та необхідність контролю.
  10. Використання арт-терапії в роботі з ув’язненими .
  11. Вимоги безпеки при роботі з ОКГ
  12. Вимоги при роботі з інформацією. Робота з чутками.




Переглядів: 3663

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етичні особливості роботи соціального працівника з людьми похилого віку | Становище людей з iнтелектуальною недостатнiстю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.