МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вміння та навички, необхідні соціальному працівнику при роботі з людьми похилого вікуПринципи та форми етики соціальної роботи з людьми похилого віку
Виділяють наступні принципи етики соціальної поведінки з людьми похилого віку: – літні люди повинні мати доступ до належних харчів, води, житла, одягу та медичного обслуговування шляхом забезпечення їм доходу, підтримки з боку сім’ї громади, самодопомоги – літні люди повинні жити вдома доти, доки це можливо – літні люди повинні мати можливість брати участь у відповідних програмах освіти і професійної підготовки – літні люди повинні мати можливість створювати рухи або асоціації осіб похилого віку – літні люди повинні бути забезпечені доглядом і захистом з боку сім’ї і громади – літні люди повинні мати доступ до соціальних і правових послуг з метою підвищення їхньої незалежності, посилення захисту та поліпшення догляду – літні люди повинні мати можливість на відповідному рівні користуватися послугами піклувальних установ, які забезпечують захист, реабілітацію, соціальне та психологічне стимулювання в гуманних та безпечних умовах та інше. Отже, етика соціальної роботи з людьми похилого віку має бути спрямована на реалізацію проголошених принципів. Завданнями етики соціальної роботи з людьми похилого віку також могло б стати надання цим людям можливостей реалізувати свої здібності, брати участь у громадській діяльності, сприяння адаптації особистості до нових умов. В житті людей похилого віку особливе місце посідає релігія. І це важливо враховувати у практиці соціальної роботи з цією категорією осіб. Реабілітація та соціальне обслуговування – головні форми соціальної роботи з людьми похилого віку. Для повноцінного життя літніх людей, для підвищення ефективності їхньої соціальної реабілітації необхідна гуманістична установка суспільства на максимально тривале забезпечення їхньої соціальної активності, а також на покращення матеріального становища цих категорій.
Навички індивідуальної роботи: – вміння дієво спілкуватися з людьми похилого віку – вміння вислухати літню людину з розумінням та спрямованістю – вміння створювати та розвивати доброзичливі стосунки – вміння досягати довіри клієнтів – вміння обговорювати гострі проблеми в позитивному емоційному настрої, підтримувати цей настрій. Навички представництва та посередництва: – вміння налагоджувати контакти з різними підприємствами, установами, організаціями, які надають послуги літнім людям – вміння представляти інтереси клієнтів при розв’язанні проблем, пов’язаних із замовленням підопічного. Навички діловодства: – вміння вести особові справи клієнтів. Навички активної профілактичної роботи : – займати активну життєву позицію у справі виявлення самотніх людей похилого віку, які потребують допомоги і мешкають на території району. Навички обслуговування: – вміння надавати соціально–побутові послуги згідно з посадовою інструкцією та договором, укладеним між відділенням та клієнтом. Щоб краще вміти вислухати старших людей, соціальному працівникові можна користуватися такими загальноприйнятими правилами: – перш ніж самому заговорити, дайте змогу співбесіднику повністю висловити свою думку – виявляйте зацікавленість до співбесідника – якщо отриманої інформації для вас не достатньо, попросіть повторити чи роз’яснити те, що не зовсім зрозуміло – не загострюйте уваги на мовних особливостях співбесідника – спокійно реагуйте на почуте, вмійте стримувати свої емоції – не лицемірте, не відволікайтесь. Будьте ввічливі та відверті. Але зрозуміло, що при спілкуванні соціального працівника з літніми людьми можуть виникнути конфліктні ситуації. І якщо вже конфлікту не уникнути, то: – розмовляйте тільки про факт розбіжностей – не переходьте на особистість, не давайте оцінок людині – не вживайте образливих слів, виразів – постарайтеся, щоб ваша мова була переконливою, аргументованою. Якщо літня людина дуже схвильована, запропонуйте розв’язання конфліктної ситуації відкласти. Доброзичливість, терпіння, сила волі, вміння вислухати, витримка, відвертість – це особливий арсенал засобів, яким повинен керуватися соціальний працівник при спілкуванні з людьми похилого віку. Таким чином, визначальною рисою соціального працівника, який обслуговує людей похилого віку, є вміння слухати та спілкуватися. Працюючи з літньою людиною, важливо не тільки співпереживати, але й допомагати їй розв’язувати проблеми. Байдужий до свого клієнта соціальний працівник не зможе допомогти йому, оскільки підопічні відчувають це і замикаються в собі.
Читайте також:
|
||||||||
|