МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Своїми філософськими працями, своєю теорією договірного походження держави і природного права Локк зробив вельми значний вплив на французьких просвітителів.· 2. Педагогічна система Жанна – Жака Руссо (1712-1778) – французький філософ, письменник, педагог-просвітитель із світовим іменем. Він народився у Женеві в сім’ї ремісника-годинникаря. Не здобув систематичної освіти, але за допомогою самоосвіти піднявся до рівня найвидатніших умів своєї епохи. У пошуках роботи багато подорожував по Європі, змінив багато професій: лакея, гравером, секретарем, вчителем музики, домашнім вихователем. У Парижі познайомився і подружився з авторами знаменитої “Енциклопедії“. За порадою Дідро він взяв участь у написанні конкурсної роботи “Чи сприяв прогрес у науці i мистецтві поліпшенню чи погіршенню моралі?“, за яку одержав першу премію і здобув світову славу. З появою твору “Еміль, або про виховання“ Руссо переслідують i він змушений тікати з Франції. Цей твір навіть було спалено на одній із площ Парижа. Лише незадовго до смерті він повертається у Париж. Більша частина життя Руссо пройшла у злиднях.
Коли у 1741 році жив у Парижі, у цей період у Франції поширилася капіталістична мануфактура, все населення поділилося на 3 стани : · духовенство; · дворянство; · селяни, ремісники, купці. Руссо виражав інтереси “третього стану“ французького суспільства (селян, ремісників, міської бідноти, купців, банкірів, фабрикантів). Руссо розвинув ідею природної свободи i рівності людей, які ґрунтуються на власній праці кожного. До реалізації цієї ідеї можна прийти тільки через відповідне виховання, що засноване на вмінні цінувати власну і чужу працю та незалежність. У цей час десь до середини 18 століття у Франції з’явилися русько – французькі просвітительства, представники яких відстоювали природні права людини: за рівність, свободу. Вони вважали, що за допомогою освіти будуть знищені всі проблеми, негаразди. Світогляд Ж.-Ж. Руссо : 1. дотримувався сенсуалістичних позицій; 2. світогляд суперечливий, вважав, що розвиток наук і мистецтв не сприяє покращенню людей, а заважає; 3. праця “Про походження нерівності між людьми” в суспільному договорі виступав проти соціальної нерівності, проти культури феодального суспільства, проти розвитку науки і мистецтва, розвиває далі договірну теорію Д. Локка : “ всі люди від природи рівні, свої права добровільно передали владі, але влада не задовольняє інтереси народу...” Основу світогляду Ж.-Ж. Руссо складають такі ідеї:
· ідея природного права – всі повинні працювати; · ідея природної релігії - Ж.-Ж. Руссо був деїстом -з одного боку він стверджував, що світ створив вищий розум ( Бог), але розвивається за своїми власними законами. Не визнавав церкви, релігійних обрядів; · ідея природного виховання – суспільство зіпсоване, тому дітей необхідно виховувати на природі, подалі від суспільства. Висунув принцип природо відповідності і пояснював його таким чином : дитина повинна виховуватись на природі, а вихователі повинні іти за природою дитини ( вікові та індивідуальні особливості дітей ). Визначив три (3) джерела виховання: · природа; · люди; · речі. Теорію виховання виклав у праці “Еміль або про виховання”: У 1762 р. Руссо видав свій роман-трактат “Еміль, або Про виховання”, де піддав нищівній критиці виховання, здійснюване в "феодальному суспільстві, і накреслив план формування нової людини., Руссо вірив в існування бога як першопричини миру, в безсмертя душі, проте, дотримуючись “природної релігії”, він різко викривав релігійне лицемірство, паразитизм і святенництво духівництва. Розгнівані церковники добилися того, що його праця “Еміль, або Про виховання за вироком французького парламенту був публічно спалений на одній з площ Парижа, а його автор вимушений був бігти від переслідуванні. Важливий внесок Руссо у педагогіку полягає i в тому, що він здійснив спробу намітити вікову періодизацію розвитку дитини i відповідні кожному періоду завдання, зміст i методи виховання та навчання. Він називає чотири вікові періоди:
– вік немовляти (0-2 р.), який охоплює період до оволодіння дитиною мови;
– дитинство або “сон розуму“ (2-12 р.), коли переважає чуттєве пізнання дитиною світу;
– отроцтво (12-15 р.) – період розумового розвитку (“формування інтелекту“) та трудового виховання;
– юність (15-18 р.) – період бур i пристрастей, час морального i статевого виховання. З цього періоду починається найголовніше у вихованні – вчити любити людей. Читайте також:
|
||||||||
|