Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр)

Біля джерел середньовічної культури й феодалізму Західній Європі стояли дві соціальні системи: греко-римська, антична, і варварська, германська. Обидві знаходилися в стані глибокого занепаду й перетворення. Наслідком їх зустрічі і стало народження середньовічного світу.

Суттєво вплинула на становлення й розвиток духовної середньовічної культури християнська церква. Церква певний час була охоронницею знань. Зацікавлена в професійній підготовці своїх служителів, вона бере на себе обов’язки навчання тих, хто вирішує присвятити себе Богу—спочатку виникають церковні і монастирські школи, а потім і університети. Уся система освіти в епоху класичного Середньовіччя контролювалася церквою, але потреба в освічених людях поступово починає усвідомлюватися у всіх прошарках суспільства.

Важлива частина середньовічної культури створювалася в містах. Специфічно міським явищем є університет.

Прагнення до поєднання духовно-стихійного й інтеллектуально-упорядкованогонайхарактернійша риса піздньосередньовічної культури. Людина поступово переходить від середньовічної вертикалі (Людина-Бог) до ренесансної горизонталі (Людина-Людина).

 

 

 

Лекція 7

Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр)

План:

1. Життя, педагогічна діяльність та світогляд К.Д.Ушинського.

2. Теоретичне обґрунтування педагогіки

3. Педагогічні погляди К.Д.Ушинського:

а) теоретичне обґрунтування педагогіки;

б) Принцип народності виховання;

в) дидактичні погляди;

4. Вимоги до вчителя і його підготовки

Література:

1. Грищенко М.М. Ушинський К.Д. (до 150-ти річчя з дня народження). –К., 1984.

2. Дроб’язко П.І. Українська національна школа: витоки і сучасність. –К., 1997.

3. Каптерев П.Ф. История русской педагогики//Педагогика., 1996. -№ 2.

4. Ушинский К.Д. Вибрані педагогічні твори в 2-х томах. –К., 1983.

Статті законспектувати:

5. «Рідне слово»

6. «Про народність у громадському вихованні».

7. «Праця у її психологічному і виховному значенні».

8. «Про користь педагогічної літератури».

9. «Проект учительської семінарії»

 

1) Костянтин Дмитрович Ушинський народився 2 берез­ня 1824 р. у м.Тулі. в сім’ї дрібнопомісного дворянина. Його батько – Дмитро Григорович – багато років перебував на військовій службі, ветеран Вітчизняної війни 1812 р., за станом здоров’я в чині підполковника пішов у відставку й працював службовцем у різних установах. Мати Любов Степанівна за походженням українка з родини відомого укр..письменника Василя Васильовича Капниста. Саме вона прищепила синові любов до України, вона керувала початковим навчанням сина, ввела його у світ українства. Дитячі й ранні юнацькі роки – у маєтку батька, в урочищі Покрови дна поблизу Новгород-Сіверського Чернігівської губернії. Гімназію закінчив у місті Новгород-Сіверському. На формування особистості майбутнього вчено­го великий вплив мала російсь­ка словесність до якої його до­лучав тодішній директор Ф.І.Тимківський (майбутній професор і ректор Харківського університету).

У 1840 році він вступає до Московського університету па юридичний факультет. У 1844 році, 21-річним юнаком, Ушин­ський блискуче закінчує універ­ситет і отримує запрошен­ня посісти місце професора у Демидівському ліцеї м..Ярославля. Проте перед тим, як приступити до виконання своїх професорсь­ких обов'язків, К.Ушинський ще два роки провів у Московському університеті, готуючись до магістерського екзамену.

У 1846-1849 рр. К.Ушинський працює в Ярославському юридичному ліцеї професором камеральних наук; звільнений за демократичний напрям лекцій.

Тривалий час працював у Міністерстві внутрішніх справ – робота не задовольняла його ні морально, ні матеріально.

Влітку 1851 р.перебуваючи у службовому відрядження на Чернігівщині він одружився з подругою свого дитинства Надією Семенівною Дорошенко (донька укр..дворянина, належав хутір Богданівна в Глухівському повіті Черн.губ.)

У 1854 році К.Ушинський дістає посаду викладача російської мови та інспектора класів у Гатчинському сирітському інституті, де працював до січня 1859 р. Тут широко проявилися його органі­заторські і педагогічні здібності.

У 1857-1858 рр. в "Журнале для воспипшнии К.Ушинський опублікував статті "Про користь педагогічної літератури", "Три елементи школи", "Про народність у суспільному вихованні", "Шкільнареформа в Північній Америці" ти ін.

Наприкінці 1859р. – призначають на посаду інспектора Смольного інституту шляхетних дівчат. Ушинський перетворив його найпристойний навч.заклад, бо там панували мертвотна атмосфера і зашкарублість. Він запропонував новий навч.план, додатковий дворічний пед.клас. одночасно продовжував активну літературну і громадську роботу, працював редактором "Журнала Министерства народного просвещения",в якому в 1860-1862 рр. опублікував статті: "Праця в її психічному і виховному значенні", "Неді льні школи", "Питання про народні школи", "Рідне слово, "Проект учительської семінарії".

Працюючи у Гатчині і Смольному інституті, а також перебуваючи за кордоном, він часто приїздить на Україну до своєї сім’ї, яка проживала на хуторі Богданівка (його сім’я: дружина, сини Володимир, Костя, Павло і доньки Віра, Надія).

Зміни, які він вніс у навчально-виховний процес Смольного інституту, привели до ускладнення його стосунків з керів­ництвом (доноси в царський двір начальниці та її помічників – звинувачували у вільнодумстві, зажадали пояснень. Він, майже не встаючи, дві доби писав відповідь, а коли закінчив її, кров полилася у нього горлом, і наступного дня він звівся з постелі посивілим.). Незабаром його увільнили від керівництва журналом а в березні 1862 році К.Ушинський змушений був залишити роботу в Смольному інституті. Побоюючись громадського суду за погане ставлення до К.Ушинського, Міністерство освіти відрядило його на 5 років за кордон у відрядження з метою його лікування, та для вивчення досвіду жіночої освіти.

У 1861 та 1864 він написав і видав чудові підручники для поча­ткового навчання дітей в елементарних школах та сім'ях "Дитячий світ" (1861) і "Рідне слово" (1864), а також хрестоматію і методи­чні посібники до них.

Вивчав стан початкової освіти у Швейцарії (книга «Рідне слово»), підготував до друку 2 томи праці « Людина як предмет виховання».

У середині 1867 року Ушинський повертається на Батьківщи­ну, жив на Україні зі своєю сім’єю.

Влітку 1870 року поїхав лікуватися до Криму, у вересні повернувся додому, а вдома його чекала звістка, що його старший син Павло (18 років) поїхав з друзями на полювання і сам себе поранив і помер. Після цього з родиною переїздить до Києва

У жовтні 1870р. знову їде на лікування до Криму, по дорозі застуджується на запалення легенів і помирає в Одесі в готелі Північний. Помер за робочим столом о другій годині ночі 3 січня 1871 р. Правлячи рукопис Педагогічної антропології.


Читайте також:

  1. А) Теоретичне обґрунтування педагогіки
  2. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  3. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  4. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  5. Багато уваги приділяється підготовці засідань педагогічних рад.
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.
  10. Боротьба українських козаків проти турецько-татарської агресії. П.Сагайдачний - видатний військовий та політичний діяч України.
  11. В історико-педагогічному дослідженні
  12. В. О. Сухомлинський — прекрасний педагог, добротворець




Переглядів: 1057

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумок | Прожив 47 років. Похований в Києві на території Видубицького монастиря.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.