Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.

Бар'єри спілкування це перешкоди, що виникають на шляху отримання інформації.

Бар'єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування:

1) страх групи, класу, що характерно для недосвідчених педагогів;

2) негативна установка на підставі минулого досвіду спілкування;

3) фізичний бар'єр - дистанція, за допомогою якої педагог хоче заховатися (стіл, стілець);

4) страх допуститися педагогічної помилки;

5) механічне перейняття стилю спілкування іншого педагога;

6) негативна установка на групу, клас внаслідок суджень інших педагогів;

7) соціальний бар'єр - позиція „зверху", незрозуміло говорить;

8) відсутність контакту з групою, класом, розбіжність в установках педагога і дітей.

 

Для того, щоб зрозуміти сутність основних бар'єрів взаємодії педагога і учнів, які будуть виникати в процесі педагогічного спілкування, важливо проаналізувати їх з позицій загальної теорії проблеми спілкування. Зокрема, Карен Хорні виділяє такі типи поведінки, які ускладнюють спілкування з іншими людьми:

1) надмірна спрямованість на інших - гіперактивність у здо­буванні контактів (багато говорять, суєта тощо);

2) надмірна спрямованість проти інших (підозрілість, критичність, агресивність, прагнення звинуватити інших тощо);

3) надмірна пасивність (людина боїться щось зробити, щоб не бути засудженим, постійний аналіз себе, власних вчинків).

 

Часто між педагогом і учнями може виникати смисловий бар'єр.Причинами його виникнення є:

1) різне розуміння дитиною і дорослим смислу вимог, які висуває дорослий;

2) неприйняття дитиною форми подання вимог дорослого;

3) неприйняття дитиною особистості дорослого;

4) невміння вчителя виявити справжні мотиви поведінки;

5) постійне застосування вчителем одних і тих самих прийомів виховної роботи;

6) негативне емоційне переживання учня через неадекватне покарання або іншої несправедливості педагога;

7) негативна установка, спрямована проти педагога.

Ефективність педагогічного спілкуваннязалежить від на­явності у вчителя таких умінь: - подати себе в спілкуванні з учнями; говорити і слухати;

- мовного і немовного контакту;

- пізнати власні індивідуально-психологічні особливості, оцінити власний психічний стан; управляти власними емоційними станами;

- здійснювати сприймання і адекватне пізнання особистості учня;

- контролювати стан афекту в себе та інших.

Культура педагогічного спілкуванняпочинається із самовизначення позиції вчителя щодо своєї ролі та її функцій. Він повинен визначити, ким є для нього учень. Результативність спілкування залежить від дотримання норм педагогічної етики, від якостей особистості вчителя, рівня розвитку комунікативних умінь.

Часто перед педагогом можуть стояти проблеми розвитку словникового запасу, особливостей свого професійного мовлення, яке потребує виховання культури дихання, поліпшення дикції, навичок виразного читання і емоційності мови, робота над силою, висотою, темпом мовлення. У педагога завжди є можливість розвивати свої комунікативні уміння, вдаючись до тренінгів спілкування, індивідуальної та групової роботи.

 


Читайте також:

  1. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  2. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  3. Аналіз ефективності використання оборотних активів
  4. Аналіз ефективності використання основних засобів.
  5. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  6. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  7. Аналіз ефективності кредитних операцій
  8. Аналіз ефективності системи антиризикованих заходів
  9. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  10. Аналіз забезпеченості підприємства матеріальними ресурсами й ефективності їх ви­користання.
  11. Аналіз забезпеченості підприємства оборотними коштами та ефективності їх використання
  12. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків




Переглядів: 8761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічний аналіз педагогічного спілкування. | Тема 6. Якість та результативність консультаційного процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.