МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація екосистем.· За розмірами: n мікроекосистеми (пеньок, окремий кущ); n мезоекосистеми (ділянка лісу, озеро); n макроекосистеми (континент, океан); n глобальна екосистема (біосфера). · За розміщенням: n анропогенні та природні; · За біотопами: екосистеми суші та екосистеми вод; · За рослинністю: n виділяють 10 основних біомів (макроекосистем): тундра, тайга, листопадні ліси помірної зони, степи помірної зони, пустелі, напівпустелі, субтропічні жорстколистяні ліси чи чагарники (чаппараль), савани (тропічні степи), сезонні тропічні ліси, дощові тропічні ліси.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: екосистема, кругообіг, трофічний рівень.
ГЛОСАРІЙ Екосистема - це сукупність живих істот та середовище їх існування, функціонально поєднані між собою і здатні здійснювати довготривалий і замкнений кругообіг біогенних речовин за рахунок потоку енергії, що надходить ззовні. Біотоп - це ділянка поверхні землі (або чогось іншого, наприклад, дерева) з більш-менш однорідними умовами існування (грунтом, мікрокліматом, рельєфністю і т. д.). Біоценоз - це сукупність живих організмів, що населяють біотоп: рослин (фітоценоз), тварин (зооценоз), мікроорганізмів (мікро біоценоз). Біогенні елементи -- це хімічні елементи, що постійно входять до складу організмів та виконують життєво необхідні біологічні функції (кисень, вуглець, фосфор, азот та ін.). Кругообіг -- це процес багаторазової участі елемента в життєдіяльності організмів. Просторова структура екосистеми -- це закономірності розподілу у просторі її елементів. Видова структура екосистеми-- це закони взаємодії між видами, що входять до її складу; вони визначають видову різноманітність та співвдношення чисельності видів. Трофічна (функціональна) структура екосистеми -- це закономірності кругообігу біогенних речовин і передачі енергії їжі від її джерела через послідовний ряд організмів. Харчовий, або трофічний, ланцюг -- це перенесення енергії їжі шляхом поїдання одних організмів. Трофічний рівень -- це сукупність організмів, які дістають перетворену на їжу енергію Сонця і хімічних реакцій через однакову кількість ланок трофічного ланцюга.
ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДО ЛЕКЦІЇ 5
1.Дайте визначення екосистеми. 2. Що таке просторова структура екосистеми? 3. Що таке видова структура екосистеми? 4. Що таке трофічна структура екосистеми? 5. Чим відрізняються трофічні ланцюги від трофічних мереж? 6. Що таке трофічні рівні? 7. Що таке екологічна піраміда? 8. Наведіть класифікацію екосистем за розмірами, розміщенням, біотопами, рослинністю.
Читайте також:
|
||||||||
|