Функції управління маркетингом потребують необхідність відповідних структур і персоналу у складі апарату управління.
У фірмах другою особою після Голови фірми є директор з маркетингу (або комерційний директор, до якого в першу чергу входять функції маркетингу.
В його підпорядкуванні знаходяться такі підрозділи:
Ø відділ маркетингу, який займає головне становище; він розробляє стратегію маркетингу, здійснює ситуаційний аналіз, розробляє цінову політику, складає маркетингові програми та оцінює можливості їх реалізації;
Ø комерційний відділ, який здійснює укладання контрактів та веде оперативний контроль за їх виконанням;
Ø відділ транспортних операцій, який для кожної угоди визначає раціональний вид транспорту, маршрути транспортування та виконує транспортні операції;
Ø валютно-фінансовий відділ, який розробляє і балансує валютні надходження; для кожної угоди визначається ціна у відповідній валюті (у валюті покупця) та обсяг продаж у цій валюті, планується надходження валют;