Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегічне та перспективне бачення

Стратегічне (перспективне) бачення суттєво відрізняється від звичайного (буденного, побутового). Звичайне бачення полягає у здатності сприймати об’єкти, процеси реальної дійсності такими, якими вони є насправді. Продуктом його є те, що постає перед людським зором і, певною мірою, в уяві. У підприємництві, бізнесі бачення є своєрідним філософським джерелом, завдяки потенціалу якого обґрунтовують доцільність існування фірми, шукають координати для окреслення її перспектив. Його продуктом є ідеальна картина майбутнього, тобто становище, якого можна досягти за найсприятливіших умов. Завдяки йому визнають рівень досягнень у процесі стратегічного планування. Та й для обрання напряму діяльності потрібен передусім уявний образ можливого і бажаного майбутнього становища організації, тобто бачення. Звичайно, краще, коли це уявлення є реалістичним, надійним, у багатьох важливих аспектах привабливішим за реальний її стан.

Вироблення уявлення про майбутню діяльність, визначення чітких її орієнтирів є неодмінною умовою функціонування кожного підприємства. Однак цього неможливо досягти без наявності стратегічного бачення у його керівників. Стратегічне бачення в управлінні підприємством — перспективний погляд на напрям розвитку діяльності підприємства (фірми, компанії), базова концепція того, що воно намагається зробити, чого прагне досягти. Формується воно на основі поглядів менеджерів на поточний стан підприємства і його перспективу.

Стратегічне бачення є своєрідною мисленою подорожжю від відомого до невідомого, створенням майбутнього шляхом синтезування відомих фактів, мрій, можливостей. Бачення завжди стосується майбутнього, спонукає керівника налагоджувати «міст» між сьогоденням і майбутнім організації. Зосередившись на баченні майбутнього, керівник оперує емоційними і духовними ресурсами організації, її цінностями, обов’язками, спрямуваннями, що вимагає навичок стратегічного бачення, здатності викликати з безлічі образів, прогнозів і їх варіантів чітке уявлення простого, зрозумілого, очікуваного і захоплюючого майбутнього.

Стратегічне бачення підприємства пов’язане з окресленням напрямів, за якими воно розвиватиметься, а також місця на ринку, яке займе товар чи послуга фірми. Воно ґрунтується на уявленнях керівників, менеджерів про довгостроковий розвиток компанії, про способи, джерела, ресурси досягнення нею довгострокових конкурентних переваг. Стратегічне бачення визначає маршрут руху компанії в успішне майбутнє. Від нього залежить вибір технологій, орієнтація на цільові аудиторії, географічні та товарні ринки. На його основі вимальовують перспективні можливості, майбутній образ фірми.

Основне питання щодо стратегії компанії, яке ставить перед собою її керівництво, формулюється приблизно так: «Якою ми бачимо свою компанію в майбутньому, що для чого збираємося робити?». Щоб чітко й обґрунтовано відповісти на це питання, необхідно уявляти собі характер діяльності компанії на певний час і в майбутньому, продумати можливі її потреби на 5 і більше років вперед. Належно обґрунтована відповідь щодо майбутнього фірми є передумовою визначення курсу її діяльності.

Для широкомасштабного бачення майбутнього необхідні навички стратегічного мислення, здатність прогнозувати розвиток технологій, оцінювати їх вплив на організацію виробництва і якість продукції, передбачати зміни у потребах та очікуваннях клієнтів, зусилля і витрати, необхідні для випередження конкурентів, перспективні ринки, тобто всі зовнішні і внутрішні фактори. Важливість цих знань можна проілюструвати на такому прикладі: у країні, яка переживає бум у житловому будівництві, підприємець має намір розширити існуюче виробництво столярних виробів, насамперед дерев’яних вікон. Маючи певний досвід, знання економіки виробництва, він робить розрахунки на майбутнє: визначає норму прибутку, термін повернення вкладень, точку беззбитковості, масу прибутку у довгостроковій перспективі. На перший погляд, можна зауважити очевидні прикмети стратегічного планування. Але стратегічне бачення вимагає ширшого підходу до оцінювання ринкового середовища. Йдеться передусім про можливість використання товарів чи матеріалів — субститутів (замінників). У даному разі ними є пластикові вікна, двері, які користуються все більшим попитом.

Тому на основі стратегічного підходу, бачення майбутнього, всебічного оцінювання тенденцій підприємцю скоріш за все необхідно розробляти стратегію скорочення, поступового згортання чи навіть ліквідації бізнесу з неперспективною технологією, а вивільнені кошти і ресурси вкладати у розвиток виробництва з використанням новітніх матеріалів, перспективних технологій.

Отже, стратегічне бачення є важливою передумовою успішного бізнесу. Адже правильно обраний, належно обґрунтований напрям розвитку бізнесу забезпечує необхідну концентрацію потенціалу підприємства, оптимальний розподіл ресурсів задля досягнення потрібних результатів у різній часовій перспективі, в т. ч. і у віддаленому майбутньому. Фірми, компанії, чиє керівництво не володіє стратегічним мисленням і не зосереджується на різноманітних аспектах бачення майбутнього, ніколи не стануть лідерами галузі і рано чи пізно опиняться перед неподоланними проблемами в боротьбі за ринок і споживача. Адже «не буває попутного вітру у корабля, команда якого не знає, куди пливе».


Читайте також:

  1. Бачення Меншикова
  2. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  3. Вплив телебачення на трансформацію свідомості аудиторії
  4. Гранично допустимі рівні електромагнітних полів для населення (крім телебачення, згідно з ДСН 239-96)
  5. Дефектометрія свердловин. Індуктивний дефектомір обсадних труб. Гамма-гамма-товщиномір. Свердловинне акустичне телебачення. Акустичні сканери
  6. Загальна характеристика телебачення
  7. Кожен керівник на будь-якому етапі ієрархії повинен приймати рішення тільки з урахуванням об'єктивних обставин і наукового передбачення майбут­нього.
  8. ЛИСТ-ВИБАЧЕННЯ
  9. МАРКЕТИНГОВЕ СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
  10. Маркетингове стратегічне планування
  11. МІСІЯ, БАЧЕННЯ ТА ПРИНЦИПИ РОБОТИ
  12. Модерне світобачення у творах І. Драча




Переглядів: 864

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Графік виконання робіт | Процедури, процеси, відповідальність у прогнозуванні. Програмування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.